Kurja kun eronneena puuttuu samanhenkinen reissukaveri vaikka vkl matkalle
Yksi kaveri on mutta tykkää vetää ekana iltana ihan koomat ja aamusta heti korjaussarjaa. Iltapäivällä on jo aika kamalassa kunnossa.
Illalla vois ruuan kanssa ottaa muutamat mutta olis kiva aamusta jo lähteä liikenteeseen ja kierrellä eri paikkoja eikä tarvitsi kuunnella toisen sammaltamista asioita jotka kertoo moneen kertaan kun ei muista mitä on puhunut.
Ihan yksin en tykkää reissata, onko noilla seuramatkoilla yleensä ketään yksinäisiä jos semmoiselle menisi?
Kommentit (67)
Kannattaa rohkaista mielensä ja kokeilla sitä yksin reissaamistakin, jos ei siis ole jo kokeillut. Moni arastelee sitä, mutta kun kerran tohtii lähteä, ei moni sitten enää kaipaakaan reissukaveria kotoa asti, vaan huomaa että ihan eri tavalla tutustuu muihin matkailijoihin ja paikallisiin, kun reissaa lähtökohtaisesti yksin. Kaikki paikat minne voi mennä kaverin kanssa on sellaisia, joihin voi mennä yksinkin.
Oletko koskaan edes kokeillut matkustaa yksin? Ekan soolomatkani jälkeen mä tajusin, etten edes haluakaan enää ketään matkaseuraksi. On monta kertaa kivempaa kun saa päättää kaikesta itse.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rohkaista mielensä ja kokeilla sitä yksin reissaamistakin, jos ei siis ole jo kokeillut. Moni arastelee sitä, mutta kun kerran tohtii lähteä, ei moni sitten enää kaipaakaan reissukaveria kotoa asti, vaan huomaa että ihan eri tavalla tutustuu muihin matkailijoihin ja paikallisiin, kun reissaa lähtökohtaisesti yksin. Kaikki paikat minne voi mennä kaverin kanssa on sellaisia, joihin voi mennä yksinkin.
Introverttinä en ole kamalan kiinnostunut tutustumaan useisiin matkailijoihin ja paikallisiin.. semmoinen yksi kaveri vaan riittäisi jonka kanssa höpötellä.
Sama ongelma nelikymppisellä sinkulla täällä Rovaniemellä 🙁
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan edes kokeillut matkustaa yksin? Ekan soolomatkani jälkeen mä tajusin, etten edes haluakaan enää ketään matkaseuraksi. On monta kertaa kivempaa kun saa päättää kaikesta itse.
Kotimaan päiväreissuja tehnyt yksin mutta ei tunnu mun jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introverttinä en ole kamalan kiinnostunut tutustumaan useisiin matkailijoihin ja paikallisiin.. semmoinen yksi kaveri vaan riittäisi jonka kanssa höpötellä.
No eihän sitä tarvitsekaan tehdä ja introverttinä (olen itsekin) on just hyvä, kun ei tarvitse jutella kenenkään kanssa, kun reissaa yksin. :D Kokeile edes, kokeile jotain sellaista kohdetta, jossa olet käynyt, vaikka Tukholmaa tai jotain, minne nyt ihan varmasti yksinreissaavakin voi mennä. Kokeile ja jos sitten ei tunnu yhtään kivalta, niin tietääpä ainakin, ettei yksinreissaaminen sovi. Ei se kaikille sovi, ihan kuin joku toinen ei halua reissata seurassa.
Joskus oma seura on parasta. Jos ei siinäkään seurassa viihdy, missä vika?
Yksin ei tarvitse reissussa olla. Seuraa löytyy.
Pallontallaajissa taitaa olla joku matkakavereiden haku -juttu? Veikkaan, että siellä saa kertoa ihan seikkaperäisesti millaista matkaseuraa hakee.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oma seura on parasta. Jos ei siinäkään seurassa viihdy, missä vika?
Yksin ei tarvitse reissussa olla. Seuraa löytyy.
Omaa seuraa on tarjolla kaikki illat ja viikonloput, vaikka parasta seuraa onkin niin siihenkin välillä kyllästyy.
Reissukaverin puute on muuten ihan todellinen probleema. Itse harmittelen tätä lapsen kanssa kahdestaan asuvana äitinä. Lapsi on sen verran pieni, ettei hänestä vielä ole varsinaisesti reissuseuraa, ja pienen lapsen kanssa kahdestaan reissaaminen on vähän raskasta. Lapsiperheet (ydin-sellaiset) reissaavat omalla porukalla, pariskunnat keskenään, ja sinkkukaverit toistensa kanssa. Teemme lapsen kanssa päiväretkiä lähialueilla, ja ehkä reissut sitten pitenevät, kun hän on vähän isompi. Aikuisseuran puutetta ei sekään kuitenkaan korvaa.
Kakkis kirjoitti:
Sama ongelma nelikymppisellä sinkulla täällä Rovaniemellä 🙁
Kappas. Itse olen sinkku ja samaa ikäluokkaa ja arvaa mistä. - Rovaniemi on kyllä ihan viihtyisä paikka, mutta kyllä täällä eläessä välillä (junantuomana) tuntee elävänsä kuin kaukaisemmallakin saarella; olkoonkin, että täältä voi lähteä maailmalle ja vähän lähemmäksi niin junalla kuin lentäen, miksei myös bussillakin... - Tosinsiusäinen liikenne julkisen liikenteen turvin on kyllä minun kokemukseni mukaan huono vitsi. Onneksi olen asettunut niin, että pääsen kyllä liikkumaan moneen paikkaan niin jalkaisin kuin pyörälläkin... Autoa en ole toistaiseksi jaksanut hommata, joka kyllä toisinaan helpottaisi liikkumista verraten paljon.
Tänne tuli "jeesustelemaan" nämä "kannattaa kokeilla yksin matkustamista, minulle se sopi hyvin" tyypit. No katsopas kuule, kun on kokeiltu, ja siksipä juuri on oivallettu , että kaverin kanssa olisi kivempaa.
Perustakaa te ketju "matkustan mielelläni yksin", niin löydätte kaltaisianne ja antakaa meidän pohtia tätä meidän ongelmaa keskenämme. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tänne tuli "jeesustelemaan" nämä "kannattaa kokeilla yksin matkustamista, minulle se sopi hyvin" tyypit. No katsopas kuule, kun on kokeiltu, ja siksipä juuri on oivallettu , että kaverin kanssa olisi kivempaa.
Perustakaa te ketju "matkustan mielelläni yksin", niin löydätte kaltaisianne ja antakaa meidän pohtia tätä meidän ongelmaa keskenämme. Kiitos!
No ei tarvi suuttua, eikä ainakaan kenenkään toisen puolesta. Ei ap siinä vaiheessa ollut kertonut, että on kokeillut yksin reissaamista.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hyvä rakas ihminen vedä asiasta hernettä nokkaan. Minusta tuntuu, että osa halusi vain rohkaista ja kannustaa, edes kokeilemaan yksin matkustamista, joka saattaa tuntua melkein mahdottomalta tai vähintään haastavalta, jollei sitä ole välttämättä koskaan ennen tehnyt ja kokeillut, kun on ollut niin onnekas, että tähän asti on aina voinut matkata turvallisen ja hyvän matkaseuran kanssa; oli tuo matkaseura sitten aikanaan ollut vaikka aluksi oma lapsuuden perhe ja sittemmin parisuhdekumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä tarvitsekaan tehdä ja introverttinä (olen itsekin) on just hyvä, kun ei tarvitse jutella kenenkään kanssa, kun reissaa yksin. :D Kokeile edes, kokeile jotain sellaista kohdetta, jossa olet käynyt, vaikka Tukholmaa tai jotain, minne nyt ihan varmasti yksinreissaavakin voi mennä. Kokeile ja jos sitten ei tunnu yhtään kivalta, niin tietääpä ainakin, ettei yksinreissaaminen sovi. Ei se kaikille sovi, ihan kuin joku toinen ei halua reissata seurassa.
Minua rasittaa ajatuskin, että lähtisin yksin vaikkapa Tukholmaan. Miten tyhmänä sinä meitä pidät, tokihan me aikuisina ihmisinä tiedämme/olemme kokeneet yksinmatkustamisen/tekemisen ilot, todenneet, että ei kiva.
Sinulle suosittelen, että yksin matkustaessasi mietit, että joo, meitä ihmisiä taitaakin olla monenlaisia, toinen tykkää ja nauttii tuosta, toinen tästä.
Joten ratkaisu, matkustus/harrastusseuraa etsiville, ei ole tieto, että sinä teet kaikkea mieluusti yksin. Eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas introverttina mieheni on ainoa, jonka huolin matkakumppaniksi, muuten matkustan mieluiten yksin. Tallinnassa olen käynyt molempien lähimpien ystävieni kanssa, mutta kummankin kanssa oli itsestäänselvää, että majoitutaan yhden hengen huoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua rasittaa ajatuskin, että lähtisin yksin vaikkapa Tukholmaan. Miten tyhmänä sinä meitä pidät, tokihan me aikuisina ihmisinä tiedämme/olemme kokeneet yksinmatkustamisen/tekemisen ilot, todenneet, että ei kiva.
Sinulle suosittelen, että yksin matkustaessasi mietit, että joo, meitä ihmisiä taitaakin olla monenlaisia, toinen tykkää ja nauttii tuosta, toinen tästä.
Joten ratkaisu, matkustus/harrastusseuraa etsiville, ei ole tieto, että sinä teet kaikkea mieluusti yksin. Eikö vaan?
Sinä et taida olla ap? Mutta jos olet, niin sinulta pyydän anteeksi, että vastasin aloitukseesi aivan ystävällisessä mielessä ja samoja asioita kokeneena.
Ei kaikki halua matkustaa yksin. Itse olen yksin kiertänyt Balkanilla jne. ja tutustunut matkoillani ihmisiin, mutta nautin enemmän reissusta kun on tuttua seuraa. On kiva joskus vaan olla kaverin kanssa ilman vieraille höpöttämistä ja kaikkia juttelemaan tulijoita. Etenkin vuoristovaellusilla on kivaa, kun on reissuseuraa. On turvallisempi olo ja joku jakamaan kantamukset/taakan. Ymmärrän siis aloittajan harmin siitä, että sopiva reissuseura puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Reissukaverin puute on muuten ihan todellinen probleema. Itse harmittelen tätä lapsen kanssa kahdestaan asuvana äitinä. Lapsi on sen verran pieni, ettei hänestä vielä ole varsinaisesti reissuseuraa, ja pienen lapsen kanssa kahdestaan reissaaminen on vähän raskasta. Lapsiperheet (ydin-sellaiset) reissaavat omalla porukalla, pariskunnat keskenään, ja sinkkukaverit toistensa kanssa. Teemme lapsen kanssa päiväretkiä lähialueilla, ja ehkä reissut sitten pitenevät, kun hän on vähän isompi. Aikuisseuran puutetta ei sekään kuitenkaan korvaa.
Minä tein lapsen kanssa valmismatkoja Kreikkaan silloin, kun hän oli pieni. Helppoa ja turvallinen maa. Tosin eipä 90-luvulla vielä muutenkaan ollut helppo omatoimimatkoja järjestää.
Samaa mietin minäkin. Miksihän ei ole olemassa netissä sivua, jossa hetero voi etsiä heterokavereita? Älkäänyt lukeko tuota, kuin puru raamattua, ymmärrätte kyllä mitä tarkoita. Esim. Oulusta olisi kiva löytää 45-65 nainen, käytäisiin joskus baarissa, keikoilla, teatterissa ja ulkomaillekin voisi lähteä.