Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuulemma ylisuojeleva, kun en juo lasteni aikana

Vierailija
09.07.2018 |

Olen siis teini-ikäisten yh ja usein saan kuulla kyselyitä, että enkö vieläkään juo lasteni aikana. Juu, en juo. Ja nyt viimeksi sain kuulla olevani ylisuojeleva. Lisäksi se, etten ole jättänyt koskaan lapsiani yöksi yksin on kummallinen asia.

Minä en tissuta koskaan, mutta nyt minun pitäisi? Miksi? Ja onko mun nyt pakko jättää lapseni yöksi yksin, jotta muille tulee hyvä mieli 😂? Minne ihmeeseen mä sitten menen?

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijät varmaan toivoisivat oikeasti, että irrottautuisit vähän äitiroolista. Ehkäpä että löytäisit parisuhteen tms

Vierailija
2/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihquuu<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Jatka samaan malliin.

Vierailija
4/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Vierailija
5/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kummallista jos eivät yksin osaa olla.

Vierailija
6/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kuulostaa itse ihan teiniltä 😂 Haluaisit, että äitisi lähtisi välillä johonkin ja jättäisi sinut välillä rauhaan?

Vierailija
7/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alkoholia käyttäviin suhtaudutaan muutenkin nuivasti, oisko tässä kyse samasta? Tulee huono omatunto omasta juomisesta...

Vierailija
8/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit, että lapsesi oppii itsenäisyyttä ja aikuisuutta, jos et anna heille yhtään omaa aikaa?

Suomen kesä on täynnä erilaisia tapahtumia, joihin voi varata esim. hotellin, asuntoauton, jne eikä ole edes mikään pakko tissutella.

Vierailija
9/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän alkoholia käyttäviin suhtaudutaan muutenkin nuivasti, oisko tässä kyse samasta? Tulee huono omatunto omasta juomisesta...

Se johtuu absolutistien itsekorostuksesta, ei itse absolutismista.

-absolutisti

Vierailija
10/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Kieltämättä ap kuullostaa aika lapselliselta.

Vierailija
11/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä juomisella tarkoitetaan. Käyttekö ystävien luona illallisilla, grillaamassa jne. Kyllä minä äitinä olen aina sen lasin viiniä ruoan kanssa ottanut. Ja todellakin lasin. Muutoin en juo alkoholia. Ainoastaan ruoan kanssa.

Vierailija
12/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsille olisi ihan hyvä jättää heidät yksin. Itsenäisyyttä kun ei opita leikkimällä.

Vierailija
13/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-absolutisti

Mä juon kohtuudella, esim.ihan oikeasti sen yhden tai kaksi juomaa illassa. Ja tästä olen saanut kuulla, vaikka en todellakaan millään tavalla ole korostanut "juomattomuuttani". Enkä siis ole myöskään absolutisti. Kuten tuossa sanottiin suhtautumisesta _vähän_ juoviin, saman olen huomannut.

Vierailija
14/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, jos se ei ole sun juttusi, niin miksi ihmeessä sun pitäisi?

Vierailija
15/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muutenkasn juo alkoholia, niin ok.

Mutta jos juo, niin ei ole lainkaan haitaksi opettaa lapsille esimerkillään kohtuullista alkoholin käyttöä, esim. lasillinen viiniä ruoan kanssa/ 1-2 saunakaljaa.

Siinä lapsikin näkee vanhempansa esimerkistä, että alkoholi ei ole yhtäkuin perseet olalle.

Kännääminen lasten nähden onkin sitten ihan eri asia.

Vierailija
16/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia 🙃. Mikä tässä nyt oli lapsellista?

En ole aina kotona. Käyn iltaisin salilla ja mm syömässä ulkona ystävien kanssa. Kyllä lapseni ovat ihan itsenäisiä jo. Kummallakin kesätyö ja paljon ystäviä.

Juomattomuuteni lasteni aikana tuntuu olevan iso ongelma.

Vierailija
17/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-absolutisti

Mä juon kohtuudella, esim.ihan oikeasti sen yhden tai kaksi juomaa illassa. Ja tästä olen saanut kuulla, vaikka en todellakaan millään tavalla ole korostanut "juomattomuuttani". Enkä siis ole myöskään absolutisti. Kuten tuossa sanottiin suhtautumisesta _vähän_ juoviin, saman olen huomannut.

Samaa itsekorostusta se on vähän juoviltakin.

Vierailija
18/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania vastauksia 🙃. Mikä tässä nyt oli lapsellista?

En ole aina kotona. Käyn iltaisin salilla ja mm syömässä ulkona ystävien kanssa. Kyllä lapseni ovat ihan itsenäisiä jo. Kummallakin kesätyö ja paljon ystäviä.

Juomattomuuteni lasteni aikana tuntuu olevan iso ongelma.

Miksi mun pitäisi, hihi hihi...mihin minä menisinkään, hihi hihi...

Vierailija
19/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen alkoholikulttuuri tuhoaa kansakuntamme. Se on aina oudompaa kun joku ei juo kuin juo. Pidä vain ap pintasi!

Vierailija
20/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kotona juo teinien ollessa kotona, tai oikeastaan muulloinkaan. Vaikka en absolutisti olekaan. Eivätkä ole olleet vielä yötä yksin kotona. Vanhemman voisin antaa jo olla, mutta ei ole ollut tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi