Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuulemma ylisuojeleva, kun en juo lasteni aikana

Vierailija
09.07.2018 |

Olen siis teini-ikäisten yh ja usein saan kuulla kyselyitä, että enkö vieläkään juo lasteni aikana. Juu, en juo. Ja nyt viimeksi sain kuulla olevani ylisuojeleva. Lisäksi se, etten ole jättänyt koskaan lapsiani yöksi yksin on kummallinen asia.

Minä en tissuta koskaan, mutta nyt minun pitäisi? Miksi? Ja onko mun nyt pakko jättää lapseni yöksi yksin, jotta muille tulee hyvä mieli 😂? Minne ihmeeseen mä sitten menen?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksin juominen on outoa, joten ymmärrän hyvin ettet juo, kun lapsesi ovat kotona ja olet aikuisena yksin. Minulla on tuttava joka jos juo, juo aina kunnon kännit, enkä todellakaan toivoisi hänen juovan ollessaan lasten kanssa. Eli tässäkin tapauksessa ymmärrän oikein hyvin.

Vierailija
22/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä juomisella tarkoitetaan. Käyttekö ystävien luona illallisilla, grillaamassa jne. Kyllä minä äitinä olen aina sen lasin viiniä ruoan kanssa ottanut. Ja todellakin lasin. Muutoin en juo alkoholia. Ainoastaan ruoan kanssa.

Ap:n tuttavapiirissä ei varmaankaan tarkoiteta juomisella lasia viiniä tai olutta. Ap:n kaverit haluaa mennä hänen luokseen ryyppäämään, kun lapset on siellä. Tämän jälkeen baariin porukalla sitten, kun noin isot voi olla jo keskenään! Ehkä omat lapset pieniä tai jotain. Kunnon wt-meininkiä ja pisteet ap:lle, että huolehtii lapsistaan ja itsestään! Et ole outo vaan oikeassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa pitää kysyä, jokin oma epävarmuus taustalla yleensä on. 

Vierailija
24/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu myös siitä millainen ihminen on. Jos kovasti tuo koko ajan omaa valintaa esiin, niin saattaahan se ärsyttää ihmisiä ja saada heidät puolistuskannalle.

Kuulostaa muuten hyvin oudolta, että porukka alkaisi "No kyllä sun pitäisi juoda, ota nyt viiniä" yms. Tai sitten ap.n tuttavapiiri koostuu moukista.

Vierailija
25/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä juomisella tarkoitetaan. Käyttekö ystävien luona illallisilla, grillaamassa jne. Kyllä minä äitinä olen aina sen lasin viiniä ruoan kanssa ottanut. Ja todellakin lasin. Muutoin en juo alkoholia. Ainoastaan ruoan kanssa.

Ap:n tuttavapiirissä ei varmaankaan tarkoiteta juomisella lasia viiniä tai olutta. Ap:n kaverit haluaa mennä hänen luokseen ryyppäämään, kun lapset on siellä. Tämän jälkeen baariin porukalla sitten, kun noin isot voi olla jo keskenään! Ehkä omat lapset pieniä tai jotain. Kunnon wt-meininkiä ja pisteet ap:lle, että huolehtii lapsistaan ja itsestään! Et ole outo vaan oikeassa!

Eli on vain kaksi ääripäätä?

Vierailija
26/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

Mikä tämäkin vastaus oli: hihi, mihin minä menisinkään? 😂

Olen siis työssäkäyvä, pienituloinen yh eikä minulla ole edes varaa ihan lähtemällä lähteä kotoa pois, jotta teinit saisi olla yksin yön.

Ovat kyllä olleet mm kavereiden kanssa mökillä yötä ilman aikuisten seuraa. Kyllä he elää saavat.

Mutta juomattomuuteni on se ongelma. Itse muistan, miten minua ällötti känniset aikuiset ja se huuto ja meteli. Ja sekin vielä, että en vaan halua dokata yksin 🙃

Vierailija
27/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. En korosta juomattomuuttani mitenkään. Ihan erikseen juhlissa ystäväni jota näen harvoin tiedusteli asiaa. Ja hänen ystävänsä sitten oli sitä mieltå, että olem ylihuolehtivainen 😄.

En puhu itse asiasta, kun se tuntuu aiheuttavan ihan mielipahaa joissakin ihmisissä.

Ja ihan mielipiteitä halusin asiaan. Itse olen vahvasti sitä mieltä, ettei minun tarvitse juoda. Ap

Vierailija
28/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, et ole ylisuojeleva millään tavalla. Ne eukot jotka vetävät viinaa kaksin käsin, aina ja kaikkialla,

haluavat vain sinun vajoavan heidän tasolleen. "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa." Juopompia akkoja viiksettää, kun olet normaali etkä kittaa viinaksia koko ajan.

Vierailija
29/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, mutta en minäkään koskaan juonut lasillista enempää lasten ollessa paikalla. Kasvoin väkivaltaisessa alkoholistiperheessä, enkä halunnut lapsilleni kauhukokemuksia kummallisesti käyttäytyvästä äidistä. Näkivät kyllä muita aikuisia humalassa. Samaa vähän juovan elämää olen jatkanut koko elämäni vaikka se muita joskus tuntuu haittaavan. Nyt on lapsenlapsi kaiket viikonloput meillä ja mieskään ei nyt juo humalaan asti. Sattui lapselle äidiksi alkoholisti ja traumoja humalaisen aikuisen tekemisistä ihan liikaa.

AP - älä muuta käytöstäsi muiden mielen mukaiseksi. Olet järkevä aikuinen lapsillesi ja hyvä malli huolehtivasta vanhemmasta. Kyllä lapsesi vielä viettävät öitä ilman sinua, minnekään ei tarvitse väkisin lähteä.

Vierailija
30/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Mikä tämäkin vastaus oli: hihi, mihin minä menisinkään? 😂

Olen siis työssäkäyvä, pienituloinen yh eikä minulla ole edes varaa ihan lähtemällä lähteä kotoa pois, jotta teinit saisi olla yksin yön.

Ovat kyllä olleet mm kavereiden kanssa mökillä yötä ilman aikuisten seuraa. Kyllä he elää saavat.

Mutta juomattomuuteni on se ongelma. Itse muistan, miten minua ällötti känniset aikuiset ja se huuto ja meteli. Ja sekin vielä, että en vaan halua dokata yksin 🙃

Tarkoitettiin varmaan tuota hymiöiden käyttöäsi. Sellainen koetaan usein lapselle tai teinille tyypillisenä viestintänä, ellei ole kyse viestittelystä ystävien kesken. En kyllä tiedä, missä raja menee. Tavallinen hymiö kerran käytettynä ehkä hyväksyttäisiin aikuiselta, mutta luulen, että tuota silmät vesissä nauravaa LOL-hymiötä ei. Ehkä koetaan yliampuvana: mikä siinä nyt niin hihityttävää on, että oikein kyynelsilmin pitää naurusta kieriskellä.

Vierailija
31/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu vielä... teinien alkomyönteinen isä ja hänen uusi vaimonsa kuulemma naureskelevat minulle, kun pidän lapsistani kuulemma ”liian hyvää huolta” 🙄.

En tajua miksi juomattomuuteni teinien aikanaan on näin iso asia. Olen itse ollut hirveä teini, joka ryyppäsi joka vkl. Lasten syntymän jälkeen aikuistuin ja sitä on ollut kai vaikea hyväksyä? Muille tulisi ”hyvä mieli”, jos riekkuisin niinkuin kakarana. Ap

Vierailija
32/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsille olisi ihan hyvä jättää heidät yksin. Itsenäisyyttä kun ei opita leikkimällä.

Siis teini-ikäiset pitäisi jättää yksin ja lähteä kapakkaan?

Vierailija
33/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta 😂😂😂. Aikuinen ihminen ei saa käyttää hymiöitä 🙃🙃🙃.

Vierailija
34/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis teini-ikäisten yh ja usein saan kuulla kyselyitä, että enkö vieläkään juo lasteni aikana. Juu, en juo. Ja nyt viimeksi sain kuulla olevani ylisuojeleva. Lisäksi se, etten ole jättänyt koskaan lapsiani yöksi yksin on kummallinen asia.

Minä en tissuta koskaan, mutta nyt minun pitäisi? Miksi? Ja onko mun nyt pakko jättää lapseni yöksi yksin, jotta muille tulee hyvä mieli 😂? Minne ihmeeseen mä sitten menen?

Alkoholisteista tuntuisi paremmalta jos kaikki muutkin tissuttelee ja ryyppää lastensa seurassa. Jonkun juomattomuus on mukamas loukkaus niitä kohtaan jotka eivät juo. Itse törmännyt samaan, joutuu selitellä miksi ei juo ja kuunnella juttuja kuinka on ihan ok juoda pari lasten seurassa.

Vierailija
35/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän alkoholia käyttäviin suhtaudutaan muutenkin nuivasti, oisko tässä kyse samasta? Tulee huono omatunto omasta juomisesta...

Se johtuu absolutistien itsekorostuksesta, ei itse absolutismista.

-absolutisti

Mä juon kohtuudella, esim.ihan oikeasti sen yhden tai kaksi juomaa illassa. Ja tästä olen saanut kuulla, vaikka en todellakaan millään tavalla ole korostanut "juomattomuuttani". Enkä siis ole myöskään absolutisti. Kuten tuossa sanottiin suhtautumisesta _vähän_ juoviin, saman olen huomannut.

Minäkin juon vähän ja samoin koko tuttavapiiri. Ei kukaan ole huomautellut yhtään mitään. Riippuu varmaan porukasta, jossa kuljet.

Vierailija
36/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä alkoholia ollenkaan, enkä ole ajatellut sen lapsiani haittavan.

Vierailija
37/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi tekevät asiasta ongelman. Meillä käy juhlissa ystäviä, jotka eivät juo lastensa seurassa tai eivät juo ollenkaan muutenkaan. Ei ole ongelma kellekään.

Yksi absolutistiystävä toi esim.pikkujouluihin kuohuviinit ( kun tarjoilut siis järkestettiin porukalla), vaikka ei niitä siis itse juonutkaan.

Älä ap.välitä. pidä vain omista periaatteista kiinni ja jätä niiden ongelmaksi, jotka siitä ongelman tekevät.

Vierailija
38/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään juo, haluan juoda alkoholin sellaisessa paikassa jossa ei ole lapsia. Se on mielestäni viihtyisämpää. Öitä teinit ovat viettäneet keskenään kyllä.

Vierailija
39/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselijät varmaan toivoisivat oikeasti, että irrottautuisit vähän äitiroolista. Ehkäpä että löytäisit parisuhteen tms

ja ilman sitä parisuhdetta ei voi olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä :o Voi hyvät hyssyrät!

ei ap

Vierailija
40/161 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kunnollinen ihminen. Älä koskaan juokaan alkoholia lastesi aikana. Tällä palstalla näköjään on reppanoita joilla on huono omatunto kun lukivat suoraselkäisyydestäsi. Ole vain rohkeasti hyvä esimerkki! Kateelliset ja heikkoluontoiset ihmiset tuntevat omantunnontuskia verratessaan omaa huonoa käytöstään sinuun! Olen sydän täynnä ylpeyttä sinusta kun luin tämän. Olet upea ihminen. Koko keskustelupalstan ja koko maailman pitäisi ottaa sinusta esimerkkiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä