Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa lähtö sairaalaan....

28.04.2006 |

Itselläni la 2.5. ja mietityttää, tiedänkö varmasti sen oikean ajankohdan lähteä sairaalaan. Ts. tunnistanko synnytyksen alkamiseen liittyvät oireet varmasti. Eka lapsi syntyi jo rv 36 sectiolla, joten nämä oireet ovat jääneet vähiin eli en ole saanut kokea lainkaan " ihania" synnytyksen käynnistymiseen liittyviä oireita. Supistellut on kauan aikaa, ei kivuliaita. Eilen huono, äklö olo ja selkää särki. Mutta sitten taas viime yö huippuhyvä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee lapsivedet, erotat siitä että vuoto ei lopu vaan alushousut kastuu läpi (tämä siis ellei mene sillai kaikki kerralla, jonka varmasti huomaat)... niin silloin ei ole kiire päällä. Ohjeistavat, että koska pitää tulla kun soitat.

Jos taas alkaa supistuksilla niin ne ei lopu vaan voimistuu... kipu pahenee ja viimeistään siinä vaiheessa kun et enää pysty oleen niin todellakin lähdet sairaalaan.

Mä itse mietin ihan sikana, että mistä sen sitten tietää, koska pitää lähteä ja pakko nyt sanoa se sama klisee: Kyllä sen sitten tietää!

Vierailija
2/2 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ekalla kerralla välttämättä tiedä, mutta kyllä ne sisään ottaa. Jos ei edisty niin laittavat sitten kotiin tai käynnistelevät...eli synnärille voi mennä kyseleen. Itselläni oli ekassa tosi voimakkaat supparit ja tiheitäkin oli, mutta nyt jälkikäteen voin nyt sanoa ettei riittävän kovia kuitenkaan. Olisin voinut olla kotona vielä kymmenen tuntia kauemmin ja mennä sitten synnyttymään kuten tein nyt viimeksi. Synnytys katsottiin alkaneen jo kotona. Pääsin sairaalassa suoraan saliin ja sain haluamaani palvelua. Ponnistin pikaisesti tytön pihalle ja pääsin lepäileen osastolle oman pienen nyytin kanssa. Tämä sopi minulle. Nytkin aioin olla kotona melko pitkään. Supparit saa olla HE...TIN kovia ennenkuin minun kannattaa reagoida. Kotona voi kävellä vapaasti, suihkutella, katsella telkkua, pomppia jne.

Aina on syytä muistaa matka sairaalaan (meillä noin 20min) sekä oman kehon ja kipukynnyksen tuntemus.

neljättä odotellessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla