Onko mahdollista saada hsl sakon peruutusta?
Eli ostin irtonaisen lasten seutulippu, kun itellä ei ollut tarpeeksi 5 euroa kortin ladattavaksi. Kortillani oli kyllä opiskelija hinta. Tarkastajat tuli tarkastamaan ja sanoi ettei kortti kelpa, koska se on lastenlippu ja olen jo täyttänyt 17. Lastenlippu ja opiskelijalipun hinnat ovat täysin samat ja silti sain siitä 80 euro sakot ja sen päälle piti vielä ostaa puhelimella uuden lipun.
Kommentit (5)
sulla oli väärä lippu. ei voi perua.
No miksi et ostanut puhelimella sitä opiskelijalippua, kerta kumminkin lipun ostaminen onnistui sitä kautta?
Ei mul oo ikinä ollut tarvetta sille, niin en oo oikein ikinä ajatellu sitä
Mulla kävi samanlainen. Ostin vahingossa Espoosta Espoo - Kirkkonummi lipun vaikka lähdin Espoosta Helsinkiin. Molemmat maksoi 5e.
Tarkastaja sakotti kun oli väärä lippu vaikka koitin selittää ettei ollut tarkoitus huijata koska liput oli samanhintaisia. Enkä olisi ehtinyt tulla Kikkonummelta saakka koska lipun olin ostanut n. 2min ennen tarkastusta.
Laitoin HSL:lle valituksen ja tarkastusmaksu peruttiin. Perin ihmeelliset valtuudet HSL:llä on - tarkastusmaksussa mainitaan valitusoikeus, mutta jos eivät ehdi käsitellä valitusta ajoissa niin maksu pitää kuitenkin maksaa eräpäivään mennessä. Ei siinä - varmaan tarkastusmaksun olemassaolo on perusteltu - mutta jotenkin oikeusvaltiossa luulis että jos riitauttaa asian niin laskua ei tarvitse maksaa ennen ku valitus on käsitelty. Periaatteessa tarkastajat vois mielivaltaisesti määrätä tarkastusmaksuja ja ihmisten olis pakko maksaa.
Tarkastajat tuli tarkastamaan ja sanoi ettei lippu kelpaa*