Eka gynekologikäynti
Olen siis 17 vuotias teini ja neitsyt. Olen jo jonkun aikaa tiennyt, että minulla on tosi tiukka emätin/immen kalvo/whatever. En saa edes yhtä sormea työnnettyä sisään kuin vaan sentin tai pari, kun tuntuu, että emätin vain päättyy sellaiseen seinämään.
Olen oikeasti yrittänyt monta kertaa aamulla, päivällä ja illalla ja kuukautisten aikaan ja ilman niitä. Koskaan ei onnistu, turhauttaa
Olen ihan kyllästynyt siteisiin, mutta tamponeiden käyttö ei luonnollisestikaan onnistu. Kuukupeista olin kuullut hyvää ja halusin uskoa ihmeeseen ja ostin sellaisen. Turha varmaan edes sanoakaan että ei mahtunut. Nimenomaan ei mahtunut. Vaikka kuinka työnsin ohjeiden mukaan ylös päin ja selkääkohti, niin ei se vain mahdu sisälle.
Olen kipuherkkä joten väkivaltaista survomista en kokeile. Jotainhan tuoöla pillussa nyt on pielessä kun monet neitsyt tytötkin pystyy tota käyttämään kuulemma.
Olen kuullut, että gynekologilla voidaan tiukkaa kalvoa venyttää/leikata. Mutta miten pääsen gynekologille? Olen ymmärtänyt ,että terveyskeskuksessa ei ole gynekologeja vaan sieltä saa vain lähetteen sairaalan gynekologille jos ongelmia löytyy. Pelkään kuitenkin, että hinta nousee melkein yksityisen gynekologin hinnaksi; kun joudun ravaamaan eri lääkäreillä eikä terveyskeskuslääkäri välttämättä tajua ongelmaa eikä anna lähetettä. Yksityisestä taas en haluaisi maksaa itseäni ihan kipeäksi. Kokemuksia?
Kommentit (9)
Millaiseen käyntiin sulla sitten olisi varaa? Siitä on tosi pitkä aika, kun olen käynyt yksityisellä gynellä, mutta olisko se vähän kaupungista riippuen 100-150 e? Erikoislääkäri voi myös tehdä suoraan lähetteen julkiselle, jos jotain toimenpidettä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Millaiseen käyntiin sulla sitten olisi varaa? Siitä on tosi pitkä aika, kun olen käynyt yksityisellä gynellä, mutta olisko se vähän kaupungista riippuen 100-150 e? Erikoislääkäri voi myös tehdä suoraan lähetteen julkiselle, jos jotain toimenpidettä tarvitaan.
Kiitos vastauksesta! En tiennytkään ennen että yksityiseltä voi saada lähetteitä julkiselle
ap
Epätoivoinen!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! En tiennytkään ennen että yksityiseltä voi saada lähetteitä julkiselle
ap
Yksityinen yleislääkäri ei voi lähettää suoraan julkiselle, mutta erikoislääkäri voi.
Entä täytyykö gynekologilla käymisestä kertoa vanhemmille? En haluaisi ottaa asiaa esille niiden kanssaan, mutta erityisesti jos joku kipeä operaatio joudutaan tekemään ja olen ihan poikki tai tulee komplikaatioita niin olisi tyhmää olla kertomattakaan... Ja sitä nolompaa asiasta kertominen on, mitä myöhemmäksi se menee
Epätoivoinen!!! kirjoitti:
Entä täytyykö gynekologilla käymisestä kertoa vanhemmille? En haluaisi ottaa asiaa esille niiden kanssaan, mutta erityisesti jos joku kipeä operaatio joudutaan tekemään ja olen ihan poikki tai tulee komplikaatioita niin olisi tyhmää olla kertomattakaan... Ja sitä nolompaa asiasta kertominen on, mitä myöhemmäksi se menee
Ei tarvitse, mutta kannattaa kyllä kertoa.
Vielä kysyisin sen verran, että miten tuo maksu hoidetaan yksityisellä? Voiko maksaa paikan päällä vai tuleeko lasku vai miten? Kiitos vastauksista!
Yleensä maksetaan paikan päällä.
Kannattaa katsoa että tilillä on varmasti tarpeeksi katetta, sillä käynnin hinta selviää vasta käynnin jälkeen.
Mä varasin ekaa kertaa yksityiseltä ajan vain e-pillereiden vaihtoa varten, mutta tohtori tahtoi tehdä sisätutkimuksen. Oletin sen kuuluvan hintaan mutta ei, kaikki näytteet ja ultrat maksoi erikseen ja hinta kipusi yli 300e.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä maksetaan paikan päällä.
Kannattaa katsoa että tilillä on varmasti tarpeeksi katetta, sillä käynnin hinta selviää vasta käynnin jälkeen.
Mä varasin ekaa kertaa yksityiseltä ajan vain e-pillereiden vaihtoa varten, mutta tohtori tahtoi tehdä sisätutkimuksen. Oletin sen kuuluvan hintaan mutta ei, kaikki näytteet ja ultrat maksoi erikseen ja hinta kipusi yli 300e.
Kiitos vastauksesta
ap
Eikö kukaan ihan tosi osaa auttaa? :(