Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1921/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ajatella että ne on pienintä kaveria myöten pois sieltä luolasta. Jotenkin hirveästi huolestuttaa tänään pelastettujen poikien kunto mutta onhan tämä nyt ihanaa anyways<3

Mä en usko että Mikko noin hehkuttais että tunnelma katossa jos poika/poikia olis huonossa hapessa!

Vierailija
1922/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

skeptikko kirjoitti:

Minusta tässä jutussa on jotain outoa. Miksi juuri Jalkapallon MM-kisojen aikaan juniorijoukkue eksyy luolaan? Vähän oudolta myös tuntuu se, että -17-vuotiaat lapset valmentajansa kanssa olisivat vaeltaneet sysipimeässä useita kilometrejä ahtaissa käytävissä. Valokuvissa hyväkuntoisilta näyttävät lapset hymyilevät, vaikka ovat olleet luolassa  10 vuorokautta ilman ruokaa ja vettä.  Vaatteetkaan eivät ole juuri luolassa likaantuneet. Yhdellä lapsella on sopivasti Englannin MM-joukkueen paita päällä, ja muut kertovat kannattavansa Englannin joukkuetta. MM-kisojen järjestäjät ovat luvanneet tuoda luolaan jääneet juniorit katsomaan MM-loppuottelua - heidäthän saatiin sopivasti "pelastettua" ennen sitä. Minusta kaikki tämä haiskahtaa jonkinlaiselta ennalta sovitulta näytelmältä. Tiedä sitten, mikä tällaisen näytelmän motiivi mahtaisi olla. 

Mä kyllä väitän, että suakin hymyilyttäis kun viimein monen päivän pimeässä istumisen ja syömättömyyden jälkeen pari sukeltajaa ilmestyis sinne luolaan ja tajuaisit että et ehkä kuolekaan sinne. Sua hymyilyttäis ihan taatusti kun apu saapuis paikalle. Kun siinä välissä olisit varmasti jo ehtinyt useamman kerran miettimään, että kuolet sinne luolaan.

Ja niin, siellähän oli vettä. Likaista tosin, mutta vettä kuitenkin. Ihminen janoissaan juo vaikka sitä tulvavettä, kun muuta ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia siinä thaimaalaisten levittämässä kiitoskuvassa ei ole mitään eläintä, joka viittaa Suomeen? Miksi Paasi on unohdettu? Onko vaan laskettu "sammakoihin"?

Mitä väliä vaikka ei olekkaan, ei kai pelastajat kunnian takia työtään tehneet?

Ei tietenkään tehneet. Mua vaan sapetti kun Ruotsi mainittiin! :(

Ei tarvi sapettaa. Suomi on myös mainittu. Suomalainen on tietenkin se karhu kuvan oikeassa alareunassa käärmeen vieressä. Suomen kansalliseläinhän on karhu. Ollos rauhassa, Paasi on mainittu.

Höpsis siellä ei ole karhua, yrität lohduttaa mua huijaamalla. Ruskea elefantti on Laosin perlastajien kunniaksi. Se hemmetin poron näköinen hirvi taas Ruotsille. Argghh!

Siitä kuvasta on tehty uusi paranneltu versio, johon on lisätty puuttuvia kansallisuuksia.

https://twitter.com/_Zezia

Katso tuolta.

Hyvä noi linnut jotka on media. Yks lintu on musta.

Vierailija
1924/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sydäntä lämmitti entistä enemmän kun kilautin tänään 14v. veljenpojalleni ja satuin mainitsemaan että nyt on kaikki pojat ulkona luolasta. Voi sitä aidosti ilahtunutta ääntä ja mainitsi vielä kavereilleen taustalle asiasta jotka hekin pahimmilla äänenmurros äänillään riemastuivat. En mä oikeen edes tiedä miksi mä yllätyin ja ilahduin niin paljon että tollaset jonnet osaa iloita noin aidosti ikätovereittensa puolesta toisella puolella maailmaa💙

No onhan toi nyt ihana! Minäkin ilahduin kun luin viestisi:)

Terkut veljenpojalle;D

Vierailija
1925/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Jeesus, kun kaikki pelastuivat! KIITOS!

Kiitetäänkö myös siitä, että antoi poikien joutua tuollaiseen piinaan, joka näkyy poikien käytöksessä vielä pitkään?

Vierailija
1926/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha muutama tuhat tykkäystä ja kommenttia Mikon päivityksessä facessa :D

Vierailija
1927/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk kritisoi pelastajia o.O

Vierailija
1928/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko väärin pelastettu?

Vierailija
1929/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaakohan Mikko korkata bissen kun kerkee kotio🍻

Kaikki ei ole juoppoja ja juhlista hyvin onnistunutta juttua kännäämällä. Ryyppää sinä.

Jep. Koska yhen bissen korkkaaminen on kunnon kännäämistä.

Ei ihme, että täällä alkoholista on tehty ongelma, kun kaltaisesi ihmiset ajattelevat yhden bissen juovaa kännääväksi juopoksi. Sori ohis, ärsytti.

Olisit korkannut vaikka jätskituutin.

Vierailija
1930/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin pelastettu kun ei käytetty hänen laitettansa.

Vierailija
1931/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaakohan Mikko korkata bissen kun kerkee kotio🍻

Kaikki ei ole juoppoja ja juhlista hyvin onnistunutta juttua kännäämällä. Ryyppää sinä.

Ei tekis rentouttava 🍸 pahaa sinullekkaan.

Ihan hiton hyvä, että osaan rentoutua ilman kallista viinaakin.

Vierailija
1932/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Elon Muskin kommentista ja Paasiin fb päivityksestä mulla heräs epäilys et onko se pelastussuunnitelma ollutkaan niin yksimielinen ja virtaviivainen kuin on annettu ymmärtää..

Vierailija
1933/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapana on ollut viedä ruokaa eräälle ystävälle muutaman kerran vuodessa ja kerran hän kiitti Jeesusta. Hämmästyin. Minä vein ja en srn kummempaa kiitosta tarvi mutta jo hyviin tapoihin kuuluu että sanoo kiitos. En enään anna kun joulun aikaan. Alkoi tympimään ja en kehtaa sanoa vaikka aika suoraan puhuja oonkin.

Vierailija
1934/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapana on ollut viedä ruokaa eräälle ystävälle muutaman kerran vuodessa ja kerran hän kiitti Jeesusta. Hämmästyin. Minä vein ja en srn kummempaa kiitosta tarvi mutta jo hyviin tapoihin kuuluu että sanoo kiitos. En enään anna kun joulun aikaan. Alkoi tympimään ja en kehtaa sanoa vaikka aika suoraan puhuja oonkin.

Ilman sukeltajia ja lääkäriä eivät olisi pelastuneet.

Vierailija
1935/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/1841687796/posts/10210125618817257/

Pelastaminen tapahtui kelluvilla paareilla jossa pelastettava makasi selällään happinaamari ja sukelluspuku päällä. Eivät he olisi jaksaneet itse enää liikkua vedessä. Pelastajat vetivät ja työnsivät sitä ahtaissa käytävissä ja välillä kantoivat eteenpäin. Tätä kuljetusta myös harjoiteltiin etukäteen altaissa. Se kertoo siitä miten pelastussuunnitelma toimii. Samaa tehdään kaikissa onnettomuustilanteissa tilanteen mukaan ja mm. palosukeltajat harjoittelevat sitä koko ajan. Jos linkki toimii se näkyy siitä tai sen voi katsoa facebookista.

Vierailija
1936/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat pääsee vielä sunnuntaina MM-finaalia katsomaan vaikka täällä moni muuta väittääkin.

Vierailija
1937/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Paasi on mun uus idoli 😆

Vierailija
1938/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat pääsee vielä sunnuntaina MM-finaalia katsomaan vaikka täällä moni muuta väittääkin.

Eiköhän sen näe telkkarista. Jos on karanteenissa niin sitten on karanteenissa.

Vierailija
1939/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen näe telkkarista. Jos on karanteenissa niin sitten on karanteenissa.

Ei pojat ole karanteenissa.

Vierailija
1940/2093 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun vois operaation jälkeenkin kerätä mielenkiintoisia artikkeleja ja haastatteluita aiheeseen liittyen