Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty
Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.
Kommentit (2093)
Minä uskon, että kaikki pojat ja valmentaja sekä pelastajat selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Jos tieto siitä, että neljä poikaa on edennyt kolmoskammioon pitää paikkansa, vaikeimmat kohdathan on ohitettu ja pojat ovat melko lähellä luolan suuaukkoa?
Ensimmäisten poikien odotetaan tulevan ulos aivan lähihetkinä.
http://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2018/07/08/boys-…
t. se twitter-"trolli"
Jotkut ovat luonteeltaan resilienttejä. Selviävät henkisesti vaikeista tilanteista. Esim. tsunamista selvinneissä oli heitä, osa menetti koko perheensä.
"#ThaiCaveRescue reports say the first child is already in the 3rd chamber that is Midway the cave and that the rest of the journey will be walkable for him. . Other 2 children are in chamber 1 & 2. . Possibly these 3 children will be out TODAY"
Twitteristä.
Hirviö(kö)? kirjoitti:
Sanokaa minun sanoneen mutta tämä show päättyy huonosti. Ihmettelen, jos edes 2-3 poikaa saadaan elossa ulos sieltä luolasta. Olen ehkä hirviö kun kirjoitan tämän, mutta ehkä olisi parempi että yksikään heistä ei selviäisi hengissä kun ajattelee että minkälaiset henkiset vammat heille on siellä luolassa oleminen väkisin tuottanut.
Sinun mielestä olisi myös varmaan parempi ettei esim. keskitysleireiltä olisi pelastunut kukaan? Oli melko traumatisoivaa touhua sekin.
Pitääkö tämä paikkansa? Kaksi poikaa ulkona?
http://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2018/07/08/rescu…
Kaksi poikaa on pelastettu!! https://www.facebook.com/536126593072944/posts/1996936633658592/
Jotenkin outoa se, että aina jossain traumaattisessa tapahtumassa moni on kuorossa toitottamassa, että "loppuelämä pilalla ja menee traumasta toipumiseen". Mikä oikeus muilla on lytätä ja tuomita muiden elämä? Ihminen selviää monesti vaikka mistä. Toki vaikeaa se monesti on, mutta moni pystyy jatkamaan kyllä elämäänsä. On paljon mm. seksuaalisen hyväksikäytön uhreja, joita on hyväksikäytetty vuosia, mutta silti monet pystyvät elämään myöhemmin aivan normaalia elämää. Ääriesimerkkinä vuosikausia kellareissa vankeina ja seksiorjina olleet. Euroopassa murhattiin miljoona ihmisiä reilut 70 vuotta sitten, Suomessakin on ollut sotia jne.
Poikien tilanne on sikäli "onnellinen", että heitä ei ole vahingoitettu, he ovat olleet "vain" luolassa loukussa. Kyllä monille ellei kaikille tule tästä trauma, mutta siitä voi kyllä selvitä ja uskon, että he selviävätkin.
Kävelivät itse ulos luolasta omilla voimillaan, sanoo toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
"#ThaiCaveRescue reports say the first child is already in the 3rd chamber that is Midway the cave and that the rest of the journey will be walkable for him. . Other 2 children are in chamber 1 & 2. . Possibly these 3 children will be out TODAY"
Twitteristä.
Miten niillä tieto kulkee noin sujuvasti luolan sisällä? Ja todellako edes noi kolme ensimmäistäkään lasta ei pääse varmuudella ulos vielä tänäänkään? Onko heillä levähdyspaikkoja pitkin matkaa jos matkanteko on noin hidasta?
Mua ihmetyttää kun on uutisoitu että ovat köyhistä perheistä. Jokainen Thaimaata tunteva tietää että köyhyys on jotain aivan muuta kuin maastopyörät, merkkilenkkarit ja pelipaidat.
Hirviö(kö)? kirjoitti:
Sanokaa minun sanoneen mutta tämä show päättyy huonosti. Ihmettelen, jos edes 2-3 poikaa saadaan elossa ulos sieltä luolasta. Olen ehkä hirviö kun kirjoitan tämän, mutta ehkä olisi parempi että yksikään heistä ei selviäisi hengissä kun ajattelee että minkälaiset henkiset vammat heille on siellä luolassa oleminen väkisin tuottanut.
Kuinkahan monta kertaa tuo ensimmäisen lauseen asia on tässä ketjussa jo sanottu?
Käsittämätöntä, miten olematon luotto voi olla paikalla oleviin sukellusasiantuntijoihin, armeijan erikoisjoukkoihin, lääkintähenkilöstöön ymv. asiantuntemukseen, kun tietokoneen ääressä tilannetta kotona pähkäilevän omaa näkemystä tilanteen toivottomuudesta pitää jatkuvasti toistaa.
Pelastettavat ovat kaikki nuoria ja heillä on vielä elämä edessään. Kuten ketjussakin kerrottu, on mm. valmentaja jo aiemmin kohdannut elämässään asioita, jotka ovat auttaneet häntä itseään nyt selviämään ja tukemaan muuta ryhmää tähän astisessa koettelemuksessa.
Lisäksi koko pelastusorganisaation kannalta pelastumisen onnistumisella on suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Jos tieto siitä, että neljä poikaa on edennyt kolmoskammioon pitää paikkansa, vaikeimmat kohdathan on ohitettu ja pojat ovat melko lähellä luolan suuaukkoa?
t. se twitter-"trolli"
Olenko sokea kun en näe tuossa mitään muuta tietoa kuin sen, että sieltä on lähdetty tulemaan ja ajallisesti arvioituna voivat olla pian perillä.
Meitsibeitsi kirjoitti:
Mua ihmetyttää kun on uutisoitu että ovat köyhistä perheistä. Jokainen Thaimaata tunteva tietää että köyhyys on jotain aivan muuta kuin maastopyörät, merkkilenkkarit ja pelipaidat.
Minun silmät eivät ainakaan erota noista kuvista onko nuo pelipaidat aitoja vai Thaimaan toreilta muutamalla eurolla ostettuja. Maastopyöriäkin saa kyllä edullisesti ja sitä paitsi moni voi kyllä panostaa polkupyörään, se kun on monien kulkuväline tuolla päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. se twitter-"trolli"
Olenko sokea kun en näe tuossa mitään muuta tietoa kuin sen, että sieltä on lähdetty tulemaan ja ajallisesti arvioituna voivat olla pian perillä.
Ja hyvin pian tuon päivityksen jälkeen tuli tieto, että kaksi poikaa on kävellyt ulos luolasta omin voimin.
t. se sama, joka ei todellakaan trollaa tällaisilla asioilla
Edelliselle sivulle postattiin uutinen, jonka mukaan kaksi lasta on ulkona. Kävelivät ilmeisesti itse luolasta.
Nyt on jotenkin vahvan luottavainen olo, että ainakin ensimmäiset saadaan sieltä hengissä ulos. Ei varmasti ainakaan pelastajien osaamisesta jää kiinni. Loppuis nyt vain se saakelin sade :(
Luottoa on kyllä siihenkin, että ainakin suurin osa pojista selviää myös henkisesti koettelemuksestaan, jos/kun ulos pääsevät. Todellista vahvuutta osoittaa jo se, että selvisivät noin järkyttävissä olosuhteissa yhdeksän päivää ilman mitään tietoa, saavatko apua. Mitä oon ylipäänsä ihmisiä seurannut, useimmiten näyttää siltä, että kovat kokemukset herättävät taistelutahdon, että en jukoliste anna tämän pilata loppuelämääni! Kunhan vain saavat tarvitsemansa avun jälkeenpäin.
Mitä järkeä on ennustella yhtään mitään? Jokaisen järki sanoo että on ihme jos hengissä selviävät. Jokainen voi tehdä oman ennusteen ja se on yhtä tyhjän kanssa! Katotaan kuinka käy.