Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty
Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.
Kommentit (2093)
Kolmas poika on tullut ulos ja viety sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aikamoinen antikliimaksi tälle jännitysnäytelmälle jos pojat nyt kapuavat sieltä ehjin nahoin ja hymyilevinä ilman vamman vammaa. Jännittävintähän tällaisissa tapauksissa on juuri se, että päästään suremaan kun ne kuolivatkin, kun päästää "suremaan".
Toiseksi, kuka maksaa tuon kalliin operaation? Toivottavasti pojat itse, lankatkoon sitten vaikka koko ikänsä kenkiä kaduilla mutta viimeiseen penniin asti on velat maksettava, eikös juu.
Jo tämä mediasirkus on tuonut sen verran tuottoa lehtien ja toimittajien myötä, että eiköhän sillä ole jo operaatio maksettu.
Meinaat että lehdet ja toimittajat maksaa ton operaation? Ehei, kyllä he on uutisoinut ihan omaan pussiin💰
Vierailija kirjoitti:
Olenko sokea kun en näe tuossa mitään muuta tietoa kuin sen, että sieltä on lähdetty tulemaan ja ajallisesti arvioituna voivat olla pian perillä.
Edelliselle sivulle postattiin uutinen, jonka mukaan kaksi lasta on ulkona. Kävelivät ilmeisesti itse luolasta.
Nyt näin tuonkin uutisen. Mutta eikös tuossakin lukenut, että virallisesti tätä ei ole vielä kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko sokea kun en näe tuossa mitään muuta tietoa kuin sen, että sieltä on lähdetty tulemaan ja ajallisesti arvioituna voivat olla pian perillä.
Edelliselle sivulle postattiin uutinen, jonka mukaan kaksi lasta on ulkona. Kävelivät ilmeisesti itse luolasta.
Nyt näin tuonkin uutisen. Mutta eikös tuossakin lukenut, että virallisesti tätä ei ole vielä kerrottu.
Paikalliset lähteet kertovat näin, mutta virallisesti ei vielä ole kerrottu mitään. Eli voi olla totta tai sitten ei, tällaisissa tapauksissahan usein huhut lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aikamoinen antikliimaksi tälle jännitysnäytelmälle jos pojat nyt kapuavat sieltä ehjin nahoin ja hymyilevinä ilman vamman vammaa. Jännittävintähän tällaisissa tapauksissa on juuri se, että päästään suremaan kun ne kuolivatkin, kun päästää "suremaan".
Toiseksi, kuka maksaa tuon kalliin operaation? Toivottavasti pojat itse, lankatkoon sitten vaikka koko ikänsä kenkiä kaduilla mutta viimeiseen penniin asti on velat maksettava, eikös juu.
Jo tämä mediasirkus on tuonut sen verran tuottoa lehtien ja toimittajien myötä, että eiköhän sillä ole jo operaatio maksettu.
No media tota nyt ei maksa ainekaan mutta toisaalta eikös noi kaikki olee talkoo hengellä että palkkaa tuskin maksetaan kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Eli suurin osa matkasta sukellusta ja uimista. Toivottavasti pojilla hermot pitävät, silloin pelastuminen on edes teoriassa mahdollista. Muuten käy huonosti paitsi uhreille, mahdollisesti myös pelastajille.
Onko täällä ketään luolasukellusta tuntevia paikalla? Olen ymmärtänyt, että aika "herkästi" kaveri jätetään, jos pitää itsensä pelastaa? Vai olenko ihan väärässä?
Suurin osa matkasta on kävelyä.
Tuntuu hyvältä että on olemassa hyviäkin ihmisiä. Pieni ripaus toivoa että kaikki ei ole itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalliset lähteet kertovat näin, mutta virallisesti ei vielä ole kerrottu mitään. Eli voi olla totta tai sitten ei, tällaisissa tapauksissahan usein huhut lentää.
No nyt on ainakin paikallisissa medioissa kerrottu, että uutinen on vahvistettu ja totta.
Katselin tuota liveä ja kovin jaksoivat hymyillä, ihanat! =)
Itse en olisi pärjännyt klaustrofibisena ja pimeän kammosta ym. kärsivänä varmasti päivääkään tuollaisessa tilanteessa.
https://www.bbc.com/news/topics/cnrxwmw1dzkt/thailand-cave-rescue
'Each rescue will take 11 hours'
Jos tuo pitää paikkansa, niin ihme jos jo 2-3 on ulkona. Olen skeptinen, toki iloinen jos homma hoituukin nopeammin ja helpommin.
Kaikki sujuu suunnitelmien mukaan ja hyvin. No panik!
ummallinen ajatusmaailma jollain ketjussa. Että jos lapsi omin voimin kävelee autettuna ulos ja hymyilee kun on riemuissaan että pelastui, olisi se jotenkin "antikliimaksi". TOivottavasti noin ajattelevalla ei itsellään ole lapsia, ihan hirviömäistä ajatella noin.
Ja eiköhän se että ovat viimesen viikon ajan saaneet ruokaa ja hoitoa lääkäreiltä ole mahollistanut sen että kävelevät omin voimin. Hoitoa silti tarvitsevat koska varmasti on vielä aliravittuja ja nirhaumia sun muita matkalla varmasti tulee.
Miten tuo yksi ees ajattelee että pojat olisi vammautuneita pahemminkin? Jo löytähetkelle kerrottiin että hyvin vähäisiä fyysisiä vammoja aliravitsemuksen lisäksi. Eivät he siellä ole jalkoja m urtaneet tai päätä lyöneet. Se isoin riski matkalla pois luolasta on hapenpuutteeseen kuolema. Ei mikään verinen juttu jolla voisi katsoja mässäillä että ai että, kyllä onkin nyt tyydyttynyt olo.
Pojat pelastetaan kolmessa ryhmässä, kahdessa ryhmässä on neljä poikaa ja yhdessä kolme. Tämä kolmen pojan ryhmä on nyt pelastettu. Seuraavia odotetaan. Tietojen mukaan ryhmät ovat eri vaiheissa luolastossa, eivät siis odota lähtöpisteessä niin kauaa, että ensimmäiset ovat ulkona.
Kumma kun cnn ja guardian eivät kerro että poikia jo olisi ulkona. Ja hoitotiimitkin vielä heitä odottelee ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Pojat pelastetaan kolmessa ryhmässä, kahdessa ryhmässä on neljä poikaa ja yhdessä kolme. Tämä kolmen pojan ryhmä on nyt pelastettu. Seuraavia odotetaan. Tietojen mukaan ryhmät ovat eri vaiheissa luolastossa, eivät siis odota lähtöpisteessä niin kauaa, että ensimmäiset ovat ulkona.
Okei. Valkku ja yks pelaaja jätetään siis luolaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että lehdet ja toimittajat maksaa ton operaation? Ehei, kyllä he on uutisoinut ihan omaan pussiin💰
Tämä julkisuus tuo rahaa maalle, sama kuin Linnan juhlissa. Niitä moititaan kalliiksi, mutta todellisuudessa rahallinen tuotto on suurempi kuin verokulut.
Miten se tuotto muodostuu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kerrotaan, että kaksi poikaa on kävellyt itse ulos? Onko kolmas kannettu tms?
Vierailija kirjoitti:
Katselin tuota liveä ja kovin jaksoivat hymyillä, ihanat! =)
Itse en olisi pärjännyt klaustrofibisena ja pimeän kammosta ym. kärsivänä varmasti päivääkään tuollaisessa tilanteessa.
Ärsyttää tällaiset kommentit. Siis, mitä sä olisit sitten tehnyt jos et olisi "pärjännyt"?
Eihän siellä ole muita vaihtoehtoja kuin PÄRJÄTÄ tai kuolla pois.
Idioottimaista kommentointia, ihan kun näillä olisi joitain muita vaihtoehtoja kuin vain PÄRJÄTÄ:
Jos poikia on jo muka ulkona, miksei media kerro ambulanssikuljetusten lähteneen? Heidät näet lennätetään sairaalaan.
En usko nettihuhuja.
Sinä sitä et maksa ainakaan eivätkä he ole sinulle lanttiakaan velkaa joten älä sinä turhaan vaivaa päätäsi toisten raha asiolla! Epäilen että omissakin tarpeeksi setvimistä😉💸