Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 30, järjestin isot juhlat parhaille ”ystäville” ja kukaan ei tuonut mitään kunnollista lahjaa

Vierailija
07.07.2018 |

Sain lahjaksi pussin karkkia ja sipsejä, kaupan halvimman siiderin ja snapsilasin, huumorilahjan eli Tummelia, virkkuukoukun ja liukuvoidetta ja neljä hlöä ei tuonut mitään, koska ei keksinyt. Yksi taisi tuoda jonkinlaisen kukan.

Ja minä kun vien yleensä lahjaksi jotain, jota voi muistella (ei välttämättä kallista ollenkaan).

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi itse sitten viet niitä liian hienoja lahjoja?

Vierailija
22/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko jostain 50-70 luvulta?

Siis tuo ylempi kommentoija. Nykyään on normaalia haluta juhlia synttäreitä aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mietelause: jos itse valitsemasi ihmiset tuottavat pettymyksen käyttäytymisellään, niin kenessä se vika oikeastaan onkaan?

Vierailija
24/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 30v jaksaa vouhottaa lahjoista? Pakko olla provo

Vierailija
25/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aikamoista itserakkautta järjestää itselleen syntymäpäiväjuhlat aikuisena. Myötähäpeä on päällimmäisin tunne noista.

Vierailija
26/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikamoista itserakkautta järjestää itselleen syntymäpäiväjuhlat aikuisena. Myötähäpeä on päällimmäisin tunne noista.

Olet ilmeisesti vanha ihminen? Tai sitten jostain maalta?

Vierailija
27/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin vienyt jotakin yleishyvää kohtuulaadukasta kasvovoidetta johon olisin tehnyt uuden "ryppyvoide"- etiketin. Ehkä jokin muu yleishyödyllinen tuote olisi myös ollut kiva, vaikka käsisaippua kylppäriin tms. Kolmekymppisesllä yleensä on jo kaikkea niin olisi viisasta viedä jotain minkä voi polttaa, syödä tai käyttää muutoin.

Omia synttäreitä en vietä, omat viisikymppiset olin ylitöissä. Olin jo aiemmin ostanut itselleni auton lahjaksi.

Vierailija
28/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes juhli. Koen, ettei aikuinen tarvitse synttäreitä.

Miksi tämmöinen idiootti vastaus pitää aina olla? Ei edes liity aiheeseen mitenkään. Ihan sama kuin sanois: "nakki on pienempi kuin makkara".

Hän koki, että haluaa juhlia synttäreitään. Hänellä on jopa oikeus viettää ne synttärinsä, vaikka sä tylsimys et viettäisi. Aikuisen ei tarvitse juhlia synttäreitä, mutta aikuinen voi viettää synttärit, jos haluaa.

Vastauksesi kertoo köyhästä mielestä enemmän kuin synttärien juhlimattomuudesta.

Vierailija
29/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä omia syntymäpäiviä, enkä myöskään käy enää kenenkään synttäreillä, sillä voin pahoin kun katselen sitä materialistista tekopyhyyttä. Sellaisilla syntymäpäivillä voin käydä, jossa juhlitaan kaveriporukalla ilman mitään lahjoja tai muuta synttärirekvisiittaa. Kaikkein typerimpiä synttärijuhlijoita ovat ne, jotka laittavat paikallislehteen ilmoituksen juhlistaa. Voi vi..u sentää...

Vierailija
30/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai 40v lahjaksi juuri tällaisen huumorilahjan; kävelykepin jossa soittokello ja taskumatti sekä 4 snapsilasia joissa suomileijonan kuva. Jep....voihan sitä keppiä säilöä vanhuuden varalle ja snapsilasit pölyttyy kaapissa.

40-vuotislahjoiksi huumorilahjat ovatkin oikein hyviä. Eihän 40 vuotta ole vielä sellainen ikä, johon asti elämistä voisi pitää jotenkin saavutuksena. Ihmisten elinikä on noussut ja monet jättävät pitämättä jo 50-vuotissynttärinsäkin, koska viiskymppiseksi eläminen ei ole mitenkään tavatonta eikä viiskymppinen ole mitenkään vanha. Ei siis koeta tarpeelliseksi, että vielä siinä iässä työnantaja muistaisi lasimaljakolla ja ystävät kylpyläviikonlopulla. 

Vierailija
31/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan tosissasi. Minäkin vietän synttäreitä mutta en halua lahjoja. En ainakaan mitään tavaroita.

Kerran sisareni toi kattilallisen siskonmakkarakeittoa. Se oli hauska lahja. Oli huomannut, että minulla oli vain pieniä kattiloita, joten sekin oli hyödyllinen. Mutta kaikki turhat lähtee saman tien kiertoon.

Vierailija
32/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kukassa oli vikana? Klassinen lahja.

Vierailija
33/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan tosissasi. Minäkin vietän synttäreitä mutta en halua lahjoja. En ainakaan mitään tavaroita.

Kerran sisareni toi kattilallisen siskonmakkarakeittoa. Se oli hauska lahja. Oli huomannut, että minulla oli vain pieniä kattiloita, joten sekin oli hyödyllinen. Mutta kaikki turhat lähtee saman tien kiertoon.

Niin no, sä sai hauskan lahjan jossa sua oli ajateltu. Se ei mitenkään poista pettymystä siitä että joidenkin juhliin tullaan hälläväliä asenteella.

Vierailija
34/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän porukan suosituimmalle kerättiin (olin aloitteellinen) 100 euron lahjakortti, ja tänä vuonna myös. Sain heiltä omissa juhlissa 5 e kahteen pekkaan, kortin ja olisko jonkun hedelmän tms...

Vierailija
35/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkkäsin omat nelikymppiset koska halusin ekaa kertaa synttärijuhlat sitten 13-vuotispäivien, ja saada kaikki ystävät ja kaverit (ja näiden avecit) kerrankin saman katon alle, ihan vain juhlimaan ja viettämään aikaa keskenään. 

Lahjojen sijaan laitoin kutsuun, että jos haluavat tuoda jotain, niin voivat tuoda jotain syötävää pöytään. Tällä tavalla järjestyikin sitten osa tarjottavista - suurin osa ihmisistä haluaa kuitenkin antaa jotain, edes pientä, ja yhteinen syöminen (ns. nyyttäriperiaate) on toimiva ratkaisu. 

Mä hoidin kaikki juomat alkoholillisista alkoholittomiin (okei, yksi kaveripariskunta toi yllättäen aika paljon viiniä ja teräviä, koska saavat niitä töiden takia lahjaksi vaikka ovat sanoneet että eivät juo kuin olutta tai siideriä) ja suurimman osan tarjottavista, ja juhlapaikan (sekä koristelut, koska koristelu on kivaa, ja ilmapalloilla saa kurjankin paikan kivannäköiseksi).

Sain kyllä ihan lahjojakin (yksi skumppapullo , ja melkein kaikki toivat kortitkin vaikka ei olisi tarvinnut. 

Näin vanhemmiten oikeastaan yhteisten juhlien tarve on isompi kuin nuorena tai lapsena, koska kaikki ovat hajaantuneet eri kaupunkeihin, viettävät ruuhkavuosia ja kaikkea sellaista. Edes silloin tällöin olisi hyvä saada kaikki taas fyysisesti yhteen, tapaamaan toisiaan.

Vierailija
36/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, siis yksi skumppapullo on vieläkin lahjoista jäljellä jääkaapissa näin liki kahden vuoden jälkeen... :D Pitäisi juoda varmaan pois.

/35

Vierailija
37/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä aikuisia synttärijuhlijoita, kyllä on lapsellista. Vielä vingutaan ja valitetaan lahjoista :D :D Meillä jo pienille lapsille opetetaan ettei lahjalla ole merkitystä vaan sillä että saapuu paikalle. 

Vierailija
38/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän näissä ketjuissa aina on että ne jotka saa kaikenlaista jne. Niin on reteesti täällä kertomassa että mitään ei tarvis. Enpä tiedä oisko samaa mieltä jos olisivat olleet niitä hylkiöitä.

Vierailija
39/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä lukuisia nutturanaamoja vaivaa? Ei tämän keskustelun aiheeseen liity mitenkään se, että te ette vietä synttäreitänne ja olette siksi ilmeisesti omasta mielestänne jotenkin parempia ihmisiä. Syntymäpäivien vietto on kuitenkin aivan normaalia ja tavallista.

Kaikkiin juhliin kuuluu viedä jotain. Vaikka kutsu olisi vain illalliselle, silloinkin viedään isäntäväelle esimerkiksi viinipullo tai kukkia. Tämä on vähän samanlainen asia kuin kiittäminen ja tervehtiminen.

Lahjan arvokkuuden tulisi mielellään olla jossain suhteessa siihen, paljonko vaivaa emäntä on nähnyt ja paljonko rahaa juhliin on häneltä kulunut. Ennen kaikkea lahjan pitäisi kertoa välittämisestä ja halusta ilahduttaa. Jos ei ole halua ilahduttaa, eikä välitä yhtään, miksi sitten edes mennä juhliin?

Vierailija
40/58 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä lukuisia nutturanaamoja vaivaa? Ei tämän keskustelun aiheeseen liity mitenkään se, että te ette vietä synttäreitänne ja olette siksi ilmeisesti omasta mielestänne jotenkin parempia ihmisiä. Syntymäpäivien vietto on kuitenkin aivan normaalia ja tavallista.

Kaikkiin juhliin kuuluu viedä jotain. Vaikka kutsu olisi vain illalliselle, silloinkin viedään isäntäväelle esimerkiksi viinipullo tai kukkia. Tämä on vähän samanlainen asia kuin kiittäminen ja tervehtiminen.

Lahjan arvokkuuden tulisi mielellään olla jossain suhteessa siihen, paljonko vaivaa emäntä on nähnyt ja paljonko rahaa juhliin on häneltä kulunut. Ennen kaikkea lahjan pitäisi kertoa välittämisestä ja halusta ilahduttaa. Jos ei ole halua ilahduttaa, eikä välitä yhtään, miksi sitten edes mennä juhliin?

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi