164c ja 55kg, olo tuntuu pullealta
Olen laihduttanut tähän painoon ja olo tuntuu edelleen pullealta ja pöhöttyneeltä. Voiko olla vai onko vika päässäni?
Kommentit (15)
Samassa veneessä. Pullealta tuntuu. 160 cm, 84 kg.
Mä painan 60 ja olen 163 cm. Olen pullea. Tunsin olevani yhtä pullea myös 54-kiloisena, nyt valokuvista näkee, etten ollut. Enimmillään olin 83, ylä-asteella. Sitten laihduin ja paino seilannut 54-64 kg. Lihavempien aikojen "paino"tuntuu yhä, vaikka olen vuosia jo ollut normaalipainoinen. :( Suhde ruokaan ja painonpudotukseen on vääristynyt. Se on osittain jo äidinmaidossa peritty, kun olen koko elämäni seurannut äitini kamppailua painonsa kanssa.
Minä olen 166 cm ja noin 60 kiloa. Olo ei tunnu pullealta.
No, sinä olet edelleen ylipainoinen ja ilmeisesti lihakset löllyää. Treenaa itsesi timmiin kuntoon.
Käy salilla, saat lihaksia jolloin olet kiinteämpi. Älä siis laihduta enää vaan hanki lihaksia.
Onko turvotusta? Kyllähän silloin olo on pullea ja tukala painosta riippumatta. Jos taas kroppa tuntuu löydältä, siihen auttaa vain lihastreeni.
Mittojen puolesta olet kyllä hoikka, niin älä ainakaan laihduta. Laihduttaminen surkastuttaa lihasmassaa, mikä voi laittaa ryhdin huonoksi ja mahan pömpöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Käy salilla, saat lihaksia jolloin olet kiinteämpi. Älä siis laihduta enää vaan hanki lihaksia.
Toki sinulla voi olla myös kehonkuvan häiriö, syömishäiriö tms jolloin mene terapiaan äläkä salille, joka ei mt ongelmiin auta mitään.
Pullealta tuntuu ja turvottaapurvottaa kun join eilen 15 kaljaa.
Toukopouko
Vierailija kirjoitti:
No, sinä olet edelleen ylipainoinen ja ilmeisesti lihakset löllyää. Treenaa itsesi timmiin kuntoon.
Hän on normaalipainoinen kunnes painaa 65 kg.
Kyllä hentorakenteinen voi olla laihaläski noila mitoilla. Tottakai tunnet itsesi pulleaksi kun kropassasi ei ole mitään muuta kuin luuta ja läskiä. Ne viimeiset lihakset todennäköisesti tuhosit laihduttamisen aikana.
Jos et ole urheilullinen ja siten omaa keskivertoa enemmän lihasta, oletkin vähän pullukka. Mutta koska kuvaat oloasi pulleaksi, turvotus kuulostaa oikeammalta syyltä.
Mitä turvotukselle voi tehdä? Onko kaikilla turvotusta ennen kuukautisia?
Minusta kuulostaa hyvältä pituus-paino-suhteelta, eli tod.näk. on vain päässäsi tuo asia. Pullea olo voi kyllä oikeastikin olla vaikka jos on menkat tulossa, tai helteellä nesteitä kertyy ja turvottaa, tai muista syistä.
Mutta muista rakastaa itseäsi joka tapauksessa :)