Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytätkö vanhat yhteiset kuvat exäsi kanssa, vaikka aloittaisit uuden suhteen?

Pohdiskelija
07.07.2018 |

Mielenkiinnosta kyselen, että jos olet ollut pitkässä suhteessa ja eronnut, niin oletko säilyttänyt teidän yhteisiä kuvia esim. puhelimessa tai koneellasi vaikka olisit aloittanut uuden suhteen? Entä tietääkö nykyinen seurustelukumppani näistä kuvista ja mitä mieltä hän on? Vai kertoisitko tai näyttäisitkö näitä hänelle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai säilytän, sehän on osa omaa historiaani. Enkä pidä niitä salassa.

Vierailija
2/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuvia exästä kehyksissä, kai niitä on koneellakin vaikka sinne en paljon tallenna.

Nykyistä ei haittaa. Ei ne vuodet ja muistot minnekkään katoa kuvien mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes olemassa yhteiskuvia exien kanssa. Olen järjestemällisesti kieltäytynyt sellaisista.

Vierailija
4/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän, ne on osa mun elämää ja historiaa. Uusi kumppani saa olla niistä tietoinen, ei ne salaisuuksia ole.

Vierailija
5/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 23 vuoden suhde ja 2 täysi-ikäistä lasta. En todellakaan hävitä kuvia.

Vierailija
6/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti säilytän. Exät ovat aikanaan olleet mukana tärkeissä elämänvaiheissa ja tietysti niistä on otettu kuvia. En ikimaailmassa hävittäisi esim. yo-juhlakuviani vain, koska niissä esiintyy myös silloinen poikaystäväni. Sellaiset ns. turhat pusukuvat ehkä hävittäisin, jos niihin ei liittyisi mitään muuta.

Vierailija
7/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Aatteleeko joku, että kuvat hävittämällä voi poistaa exät toisen mielestä ja historiasta? Sorry, ei tule tapahtumaan.

Vierailija
8/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden olen säilyttänyt, mutta viimeisimmän joka oli väkivaltainen, olen leikannut kuvista pois. En halua, eikä minun tarvitse nähdä sitä pärstää enää ikinä.

Vierailija
9/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 25-vuotisesta avioliitosta. Siitä minulla ei oikeasti ole yhtään kuvaa, johon ei liittyisi jollain lailla ikäviä muistoja, joten jätin kaikki exälle. 

Minulla on valokuvamuisti, joten ne ovat kuitenkin tallella. 

Vierailija
10/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän ilman muuta, osa minua ja menneisyyttäni. Jos joku on tuollaisista mustasukkainen niin luovu sellaisesta pellestä.

Vierailija
11/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota en nyt oikeastaan ymmärrä miksi ne kuvat poistaisi tai ainakaan en sitä miksi niitä alkaisi toiselta piilotella?

Vierailija
12/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän, mutta en nyt mitenkään esittele.

Vierailija
13/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eksäni jäljiltä edelleen siinä kunnossa, etten vuosi myöhemminkään pysty uuteen suhteeseen. Eli en todellakaan halua yhtään kuvaa hänestä muistuttamaan olemassaolostaan.

Vierailija
14/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säilytän, 10 yhteiseen vuoteen mahtuu monia tärkeitä hetkiä ja yhteinen lapsi. En näkisi mitään syytä poistaa kuvia, varsinkin, kun olemme hyvissä väleissä. Kuvat kertovat paitsi yhteisestä myös omasta elämästäni, ja myös lapseni elämästä.

Vierailija
15/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyisen mieheni luo muutin, hävitin kuvat exästä. En usko, että miestä kuvat haittaisivat, mutta itse en niitä halunnut enää säilyttää.

Vierailija
16/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti säilytän, ne on osa mun menneisyyttä. Ja hälytyskellot soi, jos potentiaalisella uudella kumppanilla ei ole mitään kuvia existään (toki jos kyse on jostain pahoinpitelysuhteesta, niin sitten ymmärrän koko ihmisen deletoimisen elämästä kuvineen kaikkineen).

Vierailija
17/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallessa lienevät jossain, mutta eipä ole juuri tullut katsottua kuluneen yli 20 vuoden aikana. Kuviin tullut muutenkin jonkin sortin ähkyällötys - siis noin yleisesti - "kiitos" kännykkäkameran...

Vierailija
18/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes olemassa yhteiskuvia exien kanssa. Olen järjestemällisesti kieltäytynyt sellaisista.

Et siis ole yhteiskuvassa rakkaidesi kanssa koskaan? Vai et menee enää exien kanssa yhteiskuviin?

Vierailija
19/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säilytän, tosin olen laiska siirtämään kuvia joten osa on hävinnyt, kun kone on hajonnut tai vaihtunut uuteen. Ei ole nykyinen koskaan pyytänyt näyttämään tai edes kysellyt mitään aiemmista suhteistani enkä itsekään ole nähnyt kuvia hänen edesmenneestä vaimostaan, vaikka varmasti hänellä jossain sellaisia on.

Vierailija
20/25 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin säilytän. Ne ovat kuvia minusta jaenneisyydestäni. En häpeä sitä.

En menisi yksiin miehen kanssa, jota minun menneisyyteni kuvat vaittaisivat, enkä miehen kanssa, joka yrittäisi hävittää jäljet omasta menneisyydestään. Jollei menneisyydessä ole oikeasti jotain vikaa (tyyliin olin muuli ja palkkatappaja), ei ole tervettä luopua osasta omaa itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän