Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Älykkään ihmisen ongelma: pelkään toisia älykkäitä
07.07.2018 |
Olen pienestä pitäen tottunut olemaan aina oikeassa - jo joskus alakoulussa saavutin sellaisen aseman, jossa kukaan ei oikein uskaltanut kyseenalaistaa minua. Myöhemmin Mensan testissä selvisi, että olen todella älykäs. Ongelmana on, että pelkään kaltaisiani. Hiljaisempien ja vetäytyvämpien älykkäiden ihmisten kanssa tulen erinomaisesti juttuun, mutta kun tapaan ihmisen, joka ihan oikeasti pystyy haastamaan minua keskustelussa, säikähdän ihan toden teolla. Teoriassa sitä tietysti kuvittelee kaipaavansa terävää keskusteluseuraa, mutta todellisuudessa rupeaa puntti tutisemaan. Tämä on siinä mielessä ongelma, että koen aina olevani vääränlaisessa seurassa.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Voi anteeksi kielen käyttöni. Älykkäälle on raskasta lukea tekstiä joka vilisee pilkku ja väliviiva virheitä. Pahimpana kännykän autocorrect koska silloin tekstistä ei saa erkkikään selvää. Palsta mammat kummasti osaavat lukea rivien välistä. Riittää kun on 1 sana sinnepäin.
En sanonut itseäni älykkääksi. Fiksuksi. Mieheni on keskivertoa älykkäämpi, muttei Einstein.
Huono suhde on sellainen jossa on huono olla. Minulla on hyvä olla ei siis tarvetta jättää miestä yhden heikkouden vuoksi. Fiksu ihminen löytää tavan käsitellä ja hoitaa asiat ja suhteet niin että kaikilla on hyvä olla.