Mies joka on loukannut niin paljon ettei voi loukata enempää
Miten päästä eroon// yli miehestä joka ensin oli hulluna ja sitten jätti kuin rukkasen? Oltu läheisiä ystäviä ja tää on muuttunut viha-rakkaussuhteeksi.
On loukannut minua tuhansilla eri tavoilla, henkisesti sanomalla kauheita asioita (ihan vaan persoonani haukkumista), varmaan on siis pettänytkin ainakin nyttemmin. Poistanut Facebookissa varmaan sata kertaa. Sanonut haukkumasanoilla, ettei halua olla yhteyksissä vaikka kuitenkin on yhteyksissä. On kuulemma tälläinen myös äidilleen ja siskolleen ja kaikille, jotka eivät tee kuten hän haluaa.
Mä melkein menetin terveyteni viime vuonna tämän ihmisen takia. Itkin joka ainoa päivä. Mun iho muuttui, kasvot muuttui, persoona kutistui.
Hän on persoonallisuudeltaan varmaankin epävarma vihreä tyyppi ja itse olen vahva punainen tyyppi. Kaikki mitä teen/ tein ärsyttää häntä ihan jumalattoman paljon. Minun mielestäni hän tekee myös vääriä asioita: pahimpana rumat puheet, lapsellinen, ei koskaan pyydä anteeksi.
Olen rehellinen: vain hän on loukannut minua. Minä olen surrut, antanut loukata ja kärsinyt tästä. Nyt menee vähän paremmin. Asun eri paikassa kuin hän. Koskaan aiemmin en ole kokenut näin kipeää rakkautta.
Miten pääsen täysin, ja lopullisesti irti loukkaajasta? Minkäänlainen kaveruus ei kai onnistu? Ajatuskin luopua kokonaan, sattuu niin paljon. Ajatuskin tästä nöyryyttämisestä, en halua sitäkään!
Kestän radiohiljaisuutta max 1-2 viikkoa, sitten olen ihan varma että hän kaipaa ja rakastaa minua. Otan yhteyttä, ikävöin, näen unia ja aina, hän loukkaa entistä pahemmin.
Neuvoja! 😓💔🖤
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä!
Te olitte taas ihan oikeassa!
Tein kuten ohjeistitte; loukkaajalle estot ja kas, ei ole moneen päivään ottanut yhteyttä/ minun hyvinvointini ei ole kiinnostanut pätkääkään.
Halutessaan olisi voinut soittaa helposti esim työnumerostaan, tai tosiaan lähettää sähköpostia.
Luin tuosta limerenssista. Olen niin kiitollinen teille avusta. Se loukattavana oleminen alkoi olla ihan tapa, että hän saa apua minulta mutta hän ei välitä eikä auta mitenkään.
Nyt pysyn kovana. Tukea tietysti tarvitaan!
Hyvä! Ja älä ajattele, että tämä projekti on vähän niinkuin laihdutus, josta voi välillä repsahtaa. Sinä et voi enää repsahtaa tähän mieheen, vaan sinun täytyy nyt irrottautua hänestä kokonaan oman hyvinvointisi vuoksi. Jos hän ottaakin yhteyttä jotain kautta, niin se ei ole mikään merkki siitä, että hän välittää sinusta. Hän tarvitsee sinua ainoastaan buustaamaan omaa egoaan. Oikeasti hän on häiriintynyt, ihmissuhteensa sotkenut kiusaaja, joka kylvää vain pahaa ympärilleen. Päästä irti.
Kiitos!
Aiemmin oli nuo unet, joissa kovasti ikävöin.
Nyt olen toivonut, jopa pelännyt että kunpa ei ottaisi yhteyttä. Ja ei ole kuulunut mitään!!
Hän on tosi äkkijyrkkä. Voin vain arvata, että hän on nyt ”muka” suuttunut kun minä blokkasin. Tai saanut siitä tekosyyn taas inhota minua enemmän tai pitää vähemmän arvokkaana.
Ja hänhän ei siis tarvitse kertomansa mukaan minua mihinkään.... Hänelle, olen arvoton, ja vain ahdistan häntä.
Ap
Älä enää kuvittele mitä hän ehkä tuntee tai miettii. Älä herkuttele asialla, älä pelottele itseäsi sillä, älä kertakaikkiaan uhraa energiaasi sen ukon miettimiseen. Ihan sama mitä on "muka" on, sä et voi sitä tietää eikä sun pidä sitä miettiä. Sulle hän on pelkkä ei-mitään.Tuliko selväksi?
Sillä mitä hän EHKÄ susta miettii ei ole mitään merkitystä sun tai sun loppuelämän kannalta.Tajua se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos karsii hippeilyn, AP:n kertomuksessa on paljon samaa kuin omassa suhteessani. On/off puoliso on kylmä ja etäinen, mutta vetää puoleensa kerta toisensa jälkeen. Loukkaa, ei pyydä anteeksi. Ja silti palaan aina uudestaan takaisin?
Minkä ihmeen hippeilyn???????
T. ApNo jotain helkkarin vihreitä ja punaisia persoonia.
Ai sä et ole lukenut käyttäytymistieteitä!
Ap tässä.
Tänään taas vaikeampi päivä.
Ikävöintiä ja surua, kovasti. Mietin miksi tämä meni näin.
Nyt viikko kun ei ole oltu yhteyksissä. Hän ei ole ottanut yhteyttä.
Olette kaikki oikeassa. Eihän hän ole ottanut, koska se järkevä olin aina minä, se kiltti, hän oli aina välinpitämätön, kuten nytkin, varmaan vaan onnellinen ettei näe minua, ja minä suren.
Aina se päättyi minun itkemiseen, niin kauan että terveys petti. Iho, vastustuskyky, kaikki romahti...
Koska ikävöinti ja suru loppuu?
Vaikka tänään on vaikea päivä, niin luota siihen että se tunne menee ohi kun vaan odotat. Pura ensin tänne palstalle tai jollekin ystävälle toiveikkaat ja kaipaavat tuntemukset, jos tulee olo että ehkä voisitkin ottaa yhteyttä, ja jos edelleen olisi sellainen olo että otat yhteyttä, niin lue koko ketju uudelleen ajatuksen kanssa.
Mitä jos hän soittaa sulle siitä työpuhelimestaan tai laittaa sähköpostia? Millaisia tunteita herättäisi nähdä että hän ottaa yhteyttä? Aikoisitko vastata?
Itselläni ei oo ollut ihan tuollaista kuviota, mutta oon minäkin roikkunut liian pitkään ihan sairaissa suhteissa ja antanut vahingoittaa itseäni. Pelkäsin että en pärjäisi yksin, ja toisaalta olin jo lapsena tottunut saamaan huonoa kohtelua niin se tuntui ihan normaalilta. Hienoa että olet alkanut työstää tätä ongelmaasi terapiassa, tosin ihmetyttää että miten psykoterapia voi olla muutaman kuukauden välein? Se että käy muutaman kuukauden välein keskustelemassa, on yleensä vain keskusteluapua jota ei ohjaa psykoterapeuttikoulutuksen käynyt henkilö, eikä siellä ole tarkoitus käsitellä syvällisesti traumoja ja itselleen vahingollisia toimintamalleja vaan lähinnä vuodattaa mitä on sillä hetkellä mielen päällä. Siltä varalta jos terapiasi ei ole nimenomaan psykoterapia-nimikkeellä, niin suosittelen lämpimästi hakeutumaan ihan psykoterapiaan, jossa on mahdollista purkaa koko tuo juttu miksi valitset tuollaisia mieheiä ja jäät heihin jumiin, hyötyisit siitä varmasti hyvin paljon. :-)
Tsemppiä! Et ole ainoa jolla on tuon kaltainen ongelma, mutta se millä on merkitystä niin se että olet nyt laittanut stopin etkä enää hyväksy että sua kohdellaan noin, se on valtavan hienoa ja oikea tie eteenpäin! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos karsii hippeilyn, AP:n kertomuksessa on paljon samaa kuin omassa suhteessani. On/off puoliso on kylmä ja etäinen, mutta vetää puoleensa kerta toisensa jälkeen. Loukkaa, ei pyydä anteeksi. Ja silti palaan aina uudestaan takaisin?
Minkä ihmeen hippeilyn???????
T. ApNo jotain helkkarin vihreitä ja punaisia persoonia.
Ai sä et ole lukenut käyttäytymistieteitä!
Aivan turhaan ap tässä niihin viittaa ja antaa niille jotain merkitystä asiassa.
Mies ei rakasta sinua ja tuskin ketään muutakaan. Et ota yhteyttä etkä vastaa jos hän näin tekee. Asiat eivät ikinä muutu haluamaasi suuntaan hänen kanssaan.
Ap tässä
Joo nyt on tosiaan ihan kamala ikävä!
Edelleen miettinyt pääni puhki miksi, mistä johtuu?
Kun ymmärtäisi sairautta tai luonnehäiriötä, olisi kai itsellä helpompaa.
Saa nähdä tuleeko koskaan se päivä, että hän soittaa/ tulee tapaamaan ja pyytää anteeksi.
Ajattelen, että jos hän ottaisi yhteyttä, hän pyytäisi anteeksi, kertoisi miten paljon merkitsen hänelle, miten arvokas ja tärkeä olen.
Tuskin tulee ikinä tapahtumaan/ näin sanomaan.
Muuten et pääse miehestä eroon kuin täysin , kokonaan, totaalisesti poistat hänet elämästi. Et vastaa viesteihin, et facebookissa, et missään ole tekemisissä. Kun unohdat hänet kokonaan, loukkaat häntä kaikkein parhaiten. Vai etkö sittenkään halua poistaa kokonaan häntä? Tätä on kysyttävä ityseltäsi ennenkuin paranet kunnolla.
Ap, olet sairaalloisen riippuvainen hänestä. Huomaatko että ajattelet häntä koko ajan? Se pitää saada loppumaan. Keksi tekemistä, jonka aikana et voi ajatella paljonkaan muuta. Esimerkiksi elokuvia, liikuntaa, tietokonepelejä, kaikkea sellaista mihin joudut keskittymään.
Samalla lailla kuin alkoholistit ja tupakoijat joutuvat vierottautumaan. Sinulla on samanlainen epäterve riippuvuus.
Varmaan tietyissä tilanteissa sinulla on tapana ajatella häntä. Vältä niitä tilanteita. Jos se on romanttinen elokuva, katsele vain toimintaa ilman romantiikkaa. Jos se on yksinolo, täytä yksinolosi toiminnalla ja muulla virikkeellä.
Jos facessa on pakko stalkata, älä käytä facea vaan viestitä kavereille muuten.
Ja tästä syystä blokkaa hänet kaikissa medioissa, ettei hänen mahdollinen viestikään saa sinua ajattelemaan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Saa nähdä tuleeko koskaan se päivä, että hän soittaa/ tulee tapaamaan ja pyytää anteeksi.
Ajattelen, että jos hän ottaisi yhteyttä, hän pyytäisi anteeksi, kertoisi miten paljon merkitsen hänelle, miten arvokas ja tärkeä olen.
Se mikä sinua todella auttaisi, olisi ymmärtää omaa sairauttasi ja luonnehäiriötäsi, ja sitä mistä se juontaa syntynsä. Mitä on läheisriippuvuus, kuka sinua on kohdellut kaltoin lapsena ja miksi? Miksi jollakulla ei ole ollut antaa sinulle riittävästi rakkautta ja huolenpitoa? Onko hänellä itsellä lapsena puuttunut sitä? Tai onko sinua rakastettu, mutta tukahduttavasti, niin että sinusta on tullut selittämärttömän pelokas? Näitä kannattaisi ennemmin miettiä.
Koska miehet joita keräilet, ovat keskenään erilaisia, ja ainoa mikä heitä yhdistää, on sinun oma läheisriippuvuus, ja se että annat heidän kohdella sinua huonosti ja käyttää hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Se mikä sinua todella auttaisi, olisi ymmärtää omaa sairauttasi ja luonnehäiriötäsi, ja sitä mistä se juontaa syntynsä. Mitä on läheisriippuvuus, kuka sinua on kohdellut kaltoin lapsena ja miksi? Miksi jollakulla ei ole ollut antaa sinulle riittävästi rakkautta ja huolenpitoa? Onko hänellä itsellä lapsena puuttunut sitä? Tai onko sinua rakastettu, mutta tukahduttavasti, niin että sinusta on tullut selittämärttömän pelokas? Näitä kannattaisi ennemmin miettiä.
Koska miehet joita keräilet, ovat keskenään erilaisia, ja ainoa mikä heitä yhdistää, on sinun oma läheisriippuvuus, ja se että annat heidän kohdella sinua huonosti ja käyttää hyväksi.
Siis mitkä miehet?
Tässä puhutaan yhdestä henkilöstä. Hyvästä ystävästäni. Tai luulin, että oli hyvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä
Koska miehet joita keräilet, ovat keskenään erilaisia, ja ainoa mikä heitä yhdistää, on sinun oma läheisriippuvuus, ja se että annat heidän kohdella sinua huonosti ja käyttää hyväksi.Siis mitkä miehet?
Tässä puhutaan yhdestä henkilöstä. Hyvästä ystävästäni. Tai luulin, että oli hyvä.
Ap
Miehet joihin elämässäsi takerrut. Tarkoitin kaikkia elämässäsi olleita ja tulevia kumppaneitasi. Yleensä on poikaystävä tai aviomies, en ole ennen kuullut että joku menee noin sekaisin jo ilman seurustelusuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Tää ajatus sun pitää saada katki. Niin kauan kuin olet valmis antamaan hänelle mahdollisuuden anteeksipyyntöön, tasan niin kauan tuo sama kuvio jatkuu etkä pääse hänestä irti. Päätä jo etukäteen, että jos hän ottaa yhteyttä niin et vastaa vaikka sillä hetkellä tuntuisi miltä. Sä olet nyt katkaissut välit fyysisellä tasolla blokkaamalla hänet, se on tosi hyvä alku mutta se henkinen taso on vielä jäljellä ja sun täytyy pyrkiä eroon myös siitä.
Hän ei ole tähänkään mennessä pyytänyt anteeksi, ei pyydä tulevaisuudessakaan. Ja hän on sen tyyppinen ihminen, että vaikka pyytäisikin anteeksi niin se ei tule katumuksesta vaan tekee niin manipuloidakseen sua ja hyötyäkseen siitä itse, ja se taas tarkoittaa että hänen käytöksensä ei muutu jatkossa vaikka saisitkin anteeksipyynnön (joka ei tulisi sydämestä). Näköjään tiedät itsekin että sitä anteeksipyyntöä ja arvostusta ei tule, joten jos hän yrittää olla yhteydessä niin puhu itsellesi järkeä sanomalla että "tämä yhteydenotto ei tarkoita anteeksipyyntöä, hän ei tule sitä koskaan tekemään, ei siis mitään syytä vastata". Jos tulis puhelinsoitto, niin voit myös ajatella että siinä ei tapahdu vielä mitään jos jätät ensin vastaamatta ja mietit sen jälkeen soitatko takaisin. Jos siis tulee sellainen että nyt äkkiä pitäis päättää vastaanko kun puhelin soi juuri nyt. Anna soida loppuun ja päätä järjellä vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ajatus sun pitää saada katki. Niin kauan kuin olet valmis antamaan hänelle mahdollisuuden anteeksipyyntöön, tasan niin kauan tuo sama kuvio jatkuu etkä pääse hänestä irti. Päätä jo etukäteen, että jos hän ottaa yhteyttä niin et vastaa vaikka sillä hetkellä tuntuisi miltä. Sä olet nyt katkaissut välit fyysisellä tasolla blokkaamalla hänet, se on tosi hyvä alku mutta se henkinen taso on vielä jäljellä ja sun täytyy pyrkiä eroon myös siitä.
Hän ei ole tähänkään mennessä pyytänyt anteeksi, ei pyydä tulevaisuudessakaan. Ja hän on sen tyyppinen ihminen, että vaikka pyytäisikin anteeksi niin se ei tule katumuksesta vaan tekee niin manipuloidakseen sua ja hyötyäkseen siitä itse, ja se taas tarkoittaa että hänen käytöksensä ei muutu jatkossa vaikka saisitkin anteeksipyynnön (joka ei tulisi sydämestä). Näköjään tiedät itsekin että sitä anteeksipyyntöä ja arvostusta ei tule, joten jos hän yrittää olla yhteydessä niin puhu itsellesi järkeä sanomalla että "tämä yhteydenotto ei tarkoita anteeksipyyntöä, hän ei tule sitä koskaan tekemään, ei siis mitään syytä vastata". Jos tulis puhelinsoitto, niin voit myös ajatella että siinä ei tapahdu vielä mitään jos jätät ensin vastaamatta ja mietit sen jälkeen soitatko takaisin. Jos siis tulee sellainen että nyt äkkiä pitäis päättää vastaanko kun puhelin soi juuri nyt. Anna soida loppuun ja päätä järjellä vasta sen jälkeen.
Kiitos, ihanista sanoista❤️
Eihän sitä soittoa ole tullut, eikä varmaan koskaan tulekaan.
Silloin olitte oikeassa.
Voisiko ajatella romanttisesti, että oli/ on paljon rakkautta mutta hän ei pysty rakastamaan? Tunnen 100% varmasti etten ole kuvitellut kaikkea.
Ap
"Tunnen 100% varmasti etten ole kuvitellut kaikkea."
Kyllä se nyt niin taitaa olla, että olet kuvitellut. Syy ei ole sinun. Mies vaikuttaa tyypilliseltä narskulta, ja sellainen osaa esittää ja saada toisen uskomaan mitä tahansa. Mikään oikea romanssi ei siis ole ollut kyseessä, vaan sinulle tehty sumutus, silkkaa teatteria. Vaikea sanoa, mitä tuollainen ihminen itse tästä hyötyy. Ehkä kyseessä on hänelle jonkinlainen viihdyttävä peli, hän käyttää ihmisiä leluinaan ja tutkii, miten he reagoivat mihinkin manipulaatioon. Mitään rakkautta hän ei ole koskaan tuntenutkaan. Tai voi olla, että on hetken kuvitellut tuntevansa, mutta narsku ei pysty mihinkään sellaisiin tunteisiin, mitkä eivät kohdistu häneen itseensä. Heti kun suostut ymmärtämään ja hyväksymään tämän raa'an totuuden, alat toipua. Tiedän, ettei se ole helppoa, kun olet rakkauttasi häneen jo niin paljon tuhlannut. Kestää aikansa ohjelmoida ajatuksensa uudelleen. Ja luopua kaikista suloisista haaveista, jotka ovat perustuneet harhaan. Tee itsellesi palvelus ja katso totuutta silmiin. Se ei ollut totta. Kyseessä on sama tilanne, kuin jos rakastuisi johonkin elokuvasankariin. Sillä erotuksella, että elokuviin menijä tietää etukäteen, että kyseessä on fiktio. Sinua taas on petetty, höynäytetty, k*stu silmään. Näin se on. Rakasta itseäsi ja jätä harhakuvat taaksesi. Tähän tekee mieli siteerata banaalisti, "koska olet sen arvoinen".
P.S. - puhun kokemuksesta.
Entä jos kyse on epätoivoisesta rakkaudesta?
Että mies on varattu, ei jätä lapsiaan?
Tai että mies on epäkypsä, haavoittuva?
Tai että jos mies on introvertti eikä kestä ekstroverttia Ap:ta?
Aina Av-vakiovastaus ”narsisti”
Kaikki haukutaan narskuiksi. Myös eri mieltä olijat.
Kyllähän tuo kuulosti varsinkin alkuosiltaan täsmälleen omalta tarinaltani vuosikymmenien takaa, sillä erotuksella, että ymmärsin jättää tyypin, joka loukkasi minua noin pahoin. Jonkin aikaa (jotain päiviä, ehkä viikon) vielä yritin saada asioita kohdilleen, puhua ja ymmärtää mistä oli kyse, mutta tajusin pian, että yhteys on vain kerta kaikkiaan poikki ja niin katkeralta kuin tuntuikin, lakkasin yrittämästä.
Paljon, paljon myöhemmin sain tietää narsisteista ja silloin vasta täysin ymmärsin, millaisen otuksen kanssa olin ollut tekemisissä. Siihen aikaan ei ollut internetiä eikä tietoa niin vapaasti saatavilla kuin nyt, ja narsismista oli tuskin kukaan normaali-ihminen kuullutkaan. Mikä on sinun tekosyysi?