Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies joka on loukannut niin paljon ettei voi loukata enempää

Vierailija
06.07.2018 |

Miten päästä eroon// yli miehestä joka ensin oli hulluna ja sitten jätti kuin rukkasen? Oltu läheisiä ystäviä ja tää on muuttunut viha-rakkaussuhteeksi.

On loukannut minua tuhansilla eri tavoilla, henkisesti sanomalla kauheita asioita (ihan vaan persoonani haukkumista), varmaan on siis pettänytkin ainakin nyttemmin. Poistanut Facebookissa varmaan sata kertaa. Sanonut haukkumasanoilla, ettei halua olla yhteyksissä vaikka kuitenkin on yhteyksissä. On kuulemma tälläinen myös äidilleen ja siskolleen ja kaikille, jotka eivät tee kuten hän haluaa.

Mä melkein menetin terveyteni viime vuonna tämän ihmisen takia. Itkin joka ainoa päivä. Mun iho muuttui, kasvot muuttui, persoona kutistui.

Hän on persoonallisuudeltaan varmaankin epävarma vihreä tyyppi ja itse olen vahva punainen tyyppi. Kaikki mitä teen/ tein ärsyttää häntä ihan jumalattoman paljon. Minun mielestäni hän tekee myös vääriä asioita: pahimpana rumat puheet, lapsellinen, ei koskaan pyydä anteeksi.

Olen rehellinen: vain hän on loukannut minua. Minä olen surrut, antanut loukata ja kärsinyt tästä. Nyt menee vähän paremmin. Asun eri paikassa kuin hän. Koskaan aiemmin en ole kokenut näin kipeää rakkautta.

Miten pääsen täysin, ja lopullisesti irti loukkaajasta? Minkäänlainen kaveruus ei kai onnistu? Ajatuskin luopua kokonaan, sattuu niin paljon. Ajatuskin tästä nöyryyttämisestä, en halua sitäkään!

Kestän radiohiljaisuutta max 1-2 viikkoa, sitten olen ihan varma että hän kaipaa ja rakastaa minua. Otan yhteyttä, ikävöin, näen unia ja aina, hän loukkaa entistä pahemmin.

Neuvoja! 😓💔🖤

Kommentit (458)

Vierailija
281/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap. kylmää/kuumaa-manipulaation uhri ja jahtaat oikeasti pelkästään kadonnutta omanarvontuntoasi. Älä mene siihen lankaan.

Mikä on kylmää/kuumaa-manipulaatio?

Toinen vuoroin lyttää ja vuoroin antaa vähän arvonantoa ja sinä ahneena jahtaat koko pottia vaikket voi sitä koskaan saada sellaiselta, joka pitää itseään sinua huomattavasti suuremmassa arvossa.

Klassista settiä.

Lähde tähän teoriaasi?

Eihän Ap ole jahdannut tätä ”pottia” lähinnä kipuillut vain miten päästä eroon.

Kyllä toi oikeasti on ihan klassista settiä (mm. läheisriippuvaisuuden puolelta), ja myös ap minun nähdäkseni jahtaa (kuten olen tehnyt itsekin). Loukkaamisella koukutetaan, ja se nössö uhri antaa tilaisuuksia ja juoksee perässä, jotta saisi joskus kuulla anteeksipyyntöjä tai jotain hyvää. Koska haluaa kuulla niitä ja olla ilman riitoja ja vihaa tunteakseen oman olonsa hyväksi. Kapula rattaisiin on oikeasti se, kun toteaa, että haista v*ttu, tiedän arvoni ilman sunkin sanoja ja anteeksipyyntöjäs, en välitä enää sun loukkauksistasi. Pysähtyy siihen paikkaan eikä kaipaa enää hetkeäkään hyviä välejä, mukavia fiiliksiä tmv., vaan pikemminkin alkaa synnyttää sisällään tervettä vihaa. Sitä ei ole olemassa, mitä koittaa jahdata. 

Ja tämänhän minä taasen tiedän lähinnä teoriatasolla. ;) Hah!

Vierailija
282/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis läheisriippuvuus. T. 282.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap. kylmää/kuumaa-manipulaation uhri ja jahtaat oikeasti pelkästään kadonnutta omanarvontuntoasi. Älä mene siihen lankaan.

Toinen vuoroin lyttää ja vuoroin antaa vähän arvonantoa ja sinä ahneena jahtaat koko pottia vaikket voi sitä koskaan saada sellaiselta, joka pitää itseään sinua huomattavasti suuremmassa arvossa.

Klassista settiä.

Lähde tähän teoriaasi?

Kyllä toi oikeasti on ihan klassista settiä (mm. läheisriippuvaisuuden puolelta), ja myös ap minun nähdäkseni jahtaa (kuten olen tehnyt itsekin). Loukkaamisella koukutetaan, ja se nössö uhri antaa tilaisuuksia ja juoksee perässä, jotta saisi joskus kuulla anteeksipyyntöjä tai jotain hyvää. Koska haluaa kuulla niitä ja olla ilman riitoja ja vihaa tunteakseen oman olonsa hyväksi. Kapula rattaisiin on oikeasti se, kun toteaa, että haista v*ttu, tiedän arvoni ilman sunkin sanoja ja anteeksipyyntöjäs, en välitä enää sun loukkauksistasi. Pysähtyy siihen paikkaan eikä kaipaa enää hetkeäkään hyviä välejä, mukavia fiiliksiä tmv., vaan pikemminkin alkaa synnyttää sisällään tervettä vihaa. Sitä ei ole olemassa, mitä koittaa jahdata. 

Kääk, sä selitit asian täydellisesti! 10/10!

Ap

Ps. Laita lisää, taidat tietää asiasta 😬

Vierailija
284/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kirjoittajille tästä ketjusta, juurikin tämän ketjun ansiosta sain tehtyä lopullisen eron edellä kuvatun kaltaiseen mieheen. En ole siis aikaisemmin kirjoittanut tähän keskusteluun.

Uskon, että on monia muitakin taustalla, jotka hyötyvät tästä keskustelusta, vaikka eivät itse osallistuisi keskusteluun.

Elämää luonnehäiriöisen lähipiirissä ja siitä irtautumisen vaikeutta ei voi täysin ymmärtää, jos ei sitä ole itse kokenut.

Vierailija
285/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tärkeintä että sitten KUN hän ottaa yhteyttä, ET vastaa mitään. Mieti, odotat kuin transsissa kuukausikaupalla että tämä idiootti lähettää 1 viestin. Se ei lähetä, koska odotuttaminen on juuri vallankäyttöä. Olet sen mielessä koko ajan, mutta se pitää sinut pahassa olossa, koska on päästään oikeasti SAIRAS.

Muuten totta, paitsi ettet todellakaan ole sen mielessä. Ei nämä välitä. Sitten kun niille tulee heikko hetki, eli tarvitsevat huomiota niin saattaa laittaa viestin. Toki laittaa niitä monelle muullekin. Ja joku saattaa vastata. Tärkeintä on, että sinä et vastaa mikäli hänestä joskus jotain kuuluu.

Vierailija
286/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassista settiä.

Lähde tähän teoriaasi?

Kääk, sä selitit asian täydellisesti! 10/10!

Ap

Ps. Laita lisää, taidat tietää asiasta 😬

Juu, oonhan mäkin tänne näitä tarinoitani kertoillut. :D Tiedän juu, mistä on kyse, miten nää asiat oikeesti kuuluis hoitaa ja missä mennään, mutta mulla on vielä erittäin vaiheessa teorian ja käytännön yhdistäminen. Teoriaan tulee aina sellanen "niin mut kun..." -mutka. 

Joskus oon kyllä miettinyt, että lukeeko mun otsassa jo valmiiksi jokin ihmeellinen leima, kun tuntuu, että oon useammankin kerran joutunut selkkauksiin näiden ihmeellisten tyyppien kanssa. Osittain saattaa johtua siitä, että musta saattaa lähteä aluksi sellasia haastesignaaleja, mikä lisää näiden erikoistyyppien halua ns. näpäyttää/"voittaa". Ensi alkuun voi vaikuttaa, että oon hyvinkin itsenäinen ja ehkä jopa etäinen, en mikään kiltti tohveli.

Vierailija
287/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tärkeintä että sitten KUN hän ottaa yhteyttä, ET vastaa mitään. Mieti, odotat kuin transsissa kuukausikaupalla että tämä idiootti lähettää 1 viestin. Se ei lähetä, koska odotuttaminen on juuri vallankäyttöä. Olet sen mielessä koko ajan, mutta se pitää sinut pahassa olossa, koska on päästään oikeasti SAIRAS.

Muuten totta, paitsi ettet todellakaan ole sen mielessä. Ei nämä välitä. Sitten kun niille tulee heikko hetki, eli tarvitsevat huomiota niin saattaa laittaa viestin. Toki laittaa niitä monelle muullekin. Ja joku saattaa vastata. Tärkeintä on, että sinä et vastaa mikäli hänestä joskus jotain kuuluu.

En ole ap, mutta kieltämättä pitkälti totta tuo huomiojuttu. Jos tarpeeksi vetää radio hiljaisuutta, niin sieltä saattaa kuulua jossain vaiheessa pakolliset "mitä kuuluu?" -tsekit, mutta jo samassa yhteydessä, kun tähän vastaa, voi huomata, että jaha, toinen katoaakin jonnekin onlinesta tai ei vastaa ainakaan sinulle, valittelee yksinäisyyttään, on uneton tmv. Näin sama pyörä lähtee pyörimään helposti jälleen. 

Minä varmaan vastaisin tulevaisuudessakin jotakin, mutta pyrkisin vastaamaan siten, että minua nyt ei oikeasti kiinnosta mitenkään tavattomasti toisen kohtalo. Tämä ois sellanen ihannetilanne: asiallinen, neutraali kuittaus ja pois. 

Vierailija
288/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassista settiä.

Lähde tähän teoriaasi?

"Lähde"? Elämänkokemus sen on opettanut ja vierestäkin näyttänyt monia kertoja. Ihan perus "autokauppiaan psykologiaahan" tämä. 

Vierailija
289/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastausta on vastaus. Muistakaa se. Enempää nämä eivät ansaitse. Ei siis kannata vastata yhtään mitään. Se on ainoa tapa irroittautua tuosta riippuvuudesta.

Vierailija
290/458 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastausta on vastaus. Muistakaa se. Enempää nämä eivät ansaitse. Ei siis kannata vastata yhtään mitään. Se on ainoa tapa irroittautua tuosta riippuvuudesta.

Tätä mä en usko edelleenkään.

Mä en halua tehdä näin sen takia, että mun elämänoppi on kuitenkin niin itselleni kuin muille se, että kuuluu vastata kaikille. En voi julistaa toisin ja tehdä toisin. "Vihollisillekin" voi mun ideologian mukaan olla ihminen eli asiallinen. Halveksun just sitä, mitä nää tyypit tekee eli eivät vastaa jne. En tod lähde samaan paskaan blokkileikkeineen. Muutenhan voisin nyt todeta näistä sankareistakin, että "ei vastausta on vastaus sekin, en vissiin ansaitse enempää".

Vierailija
291/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, tää ketju vieläkin jatkuu. Toivottavasti ap pääsee pian sinne ihan oikeaan terapiaan.

😂😂😂 miksei jatkuis? Jatkuuhan täällä turhatkin ketjut. Tässä on hyvää asiaa mielen sairaudesta.

Joo, edelleen taidetaan miettiä pääasiassa, mikä sitä miestä vaivaa. Vaikka tärkeämpää olisi ap:n ymmärtää ja pohtia itseään. No, siellä ammattilaisen luona sitten.

Vierailija
292/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, tää ketju vieläkin jatkuu. Toivottavasti ap pääsee pian sinne ihan oikeaan terapiaan.

😂😂😂 miksei jatkuis? Jatkuuhan täällä turhatkin ketjut. Tässä on hyvää asiaa mielen sairaudesta.

Joo, edelleen taidetaan miettiä pääasiassa, mikä sitä miestä vaivaa. Vaikka tärkeämpää olisi ap:n ymmärtää ja pohtia itseään. No, siellä ammattilaisen luona sitten.

Narsistimiestä ahdistaa.

Vierailija
293/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap teki hyvän avauksen. Mitä se sua ahdistaa? Toisella on iso muutos elämässä ja moni saanut tästä ketjusta apua ja tukea mutta sinä käyt täällä kyttäämässä, koska keskustelu loppuu! Ongelmansa kullakin. Reps😂

Vierailija
294/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua tehdä näin sen takia, että mun elämänoppi on kuitenkin niin itselleni kuin muille se, että kuuluu vastata kaikille. En voi julistaa toisin ja tehdä toisin. "Vihollisillekin" voi mun ideologian mukaan olla ihminen eli asiallinen. Halveksun just sitä, mitä nää tyypit tekee eli eivät vastaa jne. En tod lähde samaan paskaan blokkileikkeineen. Muutenhan voisin nyt todeta näistä sankareistakin, että "ei vastausta on vastaus sekin, en vissiin ansaitse enempää".

Tässä se menee just pieleen. Minäkin aina ja aluksi, eli eka vuosi tälläisen hullu miehen kanssa ajattelin näin.

Tässä ketjussa on tullut hyvin selväksi että tämä oma hyvän käytöksen ideologiasi ei toimi näihin hulluihin.

He eivät tunne mitään, he eivät kadu mitään, he eivät tunne surua, ikävää, iloa samalla tavalla kuin sinä. Kun vastaat, he vetävät sut samantien koukkuun kuten joku yllä kirjoitti että ”katoaa heti”.

Mikään hyvä ja kaunis esittäminen ei näiden loukkaajien kanssa toimi. Se on just kuten yllä kerrottu, tosi kylmää kohtelua, sulje hänet elämästäsi, älä itke kyyneltäkään, älä uhraa voimiasi ja hyvinvointiasi, elämäsi parhaita vuosia, etsi tasoistasi seuraa, jolle voit vastata kohteliaasti, joka arvostaa sitä ja vastaa aina takaisin.

Vierailija
295/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaamisella koukutetaan, ja se nössö uhri antaa tilaisuuksia ja juoksee perässä, jotta saisi joskus kuulla anteeksipyyntöjä tai jotain hyvää. Koska haluaa kuulla niitä ja olla ilman riitoja ja vihaa tunteakseen oman olonsa hyväksi. Kapula rattaisiin on oikeasti se, kun toteaa, että haista v*ttu, tiedän arvoni ilman sunkin sanoja ja anteeksipyyntöjäs, en välitä enää sun loukkauksistasi. Pysähtyy siihen paikkaan eikä kaipaa enää hetkeäkään hyviä välejä, mukavia fiiliksiä tmv., vaan pikemminkin alkaa synnyttää sisällään tervettä vihaa. Sitä ei ole olemassa, mitä koittaa jahdata.

Tämä!!!!!!

Vierailija
296/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tästä:

Kun tutustuin tähän henkilöön, huomasin heti selvän tasoeron.

Hän ei ollut erityisen kivan näköinen, tapa jolla hän teki asioita oli mielestäni väärä, esim kun pitäisi puuttua johonkin vääryyteen ja saada suu auki, hän oli aina porukassa persailemassa ja hiljaa. Hän oli jo silloin sellainen, että sovitaan jotain, ja sovittuna aikana ei ilmestykään paikalle, minä suutun tästä ja hän ei muka (?!) tajua siinä mitään outoa tai tehneensä väärää.

Eli jo ihan alussa kaikki hälytyskellot soivat. Tasoero oli selvästi nähtävissä: koulutettu reipas perhe-elämää toivova nainen, ja useita kertoja pettänyt, ei koskaan naimisissa ollut tai sitoutunut, kummallisia tapoja ja moraalin omaava mies. Tästä syytän itseäni! Jo alussa ajattelin että hän tekee monta asiaa niin väärin. Sitten tuli nämä myöhemmät asiat jotka kuvailin yllä, mm sauvojen heittelyä laskettelemassa (vieläkin huvittaa), panot fb-kavereina, eli tiivistettynä kaikki mitä hän on, ja kaikki mitä hän tekee, on mielestäni väärin ja en voi sitä hyväksyä.

Miksi luulin, että minä voin hänet muuttaa?

Ap

Vierailija
297/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tästä:

Kun tutustuin tähän henkilöön, huomasin heti selvän tasoeron.

Hän ei ollut erityisen kivan näköinen, tapa jolla hän teki asioita oli mielestäni väärä, esim kun pitäisi puuttua johonkin vääryyteen ja saada suu auki, hän oli aina porukassa persailemassa ja hiljaa. Hän oli jo silloin sellainen, että sovitaan jotain, ja sovittuna aikana ei ilmestykään paikalle, minä suutun tästä ja hän ei muka (?!) tajua siinä mitään outoa tai tehneensä väärää.

Eli jo ihan alussa kaikki hälytyskellot soivat. Tasoero oli selvästi nähtävissä: koulutettu reipas perhe-elämää toivova nainen, ja useita kertoja pettänyt, ei koskaan naimisissa ollut tai sitoutunut, kummallisia tapoja ja moraalin omaava mies. Tästä syytän itseäni! Jo alussa ajattelin että hän tekee monta asiaa niin väärin. Sitten tuli nämä myöhemmät asiat jotka kuvailin yllä, mm sauvojen heittelyä laskettelemassa (vieläkin huvittaa), panot fb-kavereina, eli tiivistettynä kaikki mitä hän on, ja kaikki mitä hän tekee, on mielestäni väärin ja en voi sitä hyväksyä.

Miksi luulin, että minä voin hänet muuttaa?

Ap

Ja tästä hänen oudosta moraalistaan ja käytöksestään aiheutui, että en koskaan voinut vilpittömästi ihailla häntä. Enkö arvostaa. Sitten alkoi tuo ilkeä käytös, joten arvostus laski tästä vähästäänkin.

Kuulen mielelläni, mikä minussa on vikana tai mikä ajaa alentamaan rimaansa vaikka kaikki merkit ja faktat puhuu puolestaan.

Ap

Vierailija
298/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea äijä 😱😱😱

Vierailija
299/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se menee just pieleen. Minäkin aina ja aluksi, eli eka vuosi tälläisen hullu miehen kanssa ajattelin näin.

Tässä ketjussa on tullut hyvin selväksi että tämä oma hyvän käytöksen ideologiasi ei toimi näihin hulluihin.

He eivät tunne mitään, he eivät kadu mitään, he eivät tunne surua, ikävää, iloa samalla tavalla kuin sinä. Kun vastaat, he vetävät sut samantien koukkuun kuten joku yllä kirjoitti että ”katoaa heti”.

Mikään hyvä ja kaunis esittäminen ei näiden loukkaajien kanssa toimi. Se on just kuten yllä kerrottu, tosi kylmää kohtelua, sulje hänet elämästäsi, älä itke kyyneltäkään, älä uhraa voimiasi ja hyvinvointiasi, elämäsi parhaita vuosia, etsi tasoistasi seuraa, jolle voit vastata kohteliaasti, joka arvostaa sitä ja vastaa aina takaisin.

Ei, vaan vastaus voi olla myös sitä, että "hei, kiitos kuuluu hyvää. Hyvää jatkoa." Ei siihen tarvitse jäädä fiilistelemään tai toivomaan jotain. Alanuolia näköjään sateli, mutta mielestäni todellista vahvuutta osoittaa vasta se, kun kykenee ohittamaan asian asiallisesti, mutta silti jäämättä siihen tai loukkaantumatta. Samalla voi onnitella itseään siitä, että itse on toiminut kuitenkin asiallisesti eikä ollen jokin paskiainen.

Se aiempi kirjoittaja olin myös siis minä eli tämä, joka tiedosti, että toinen "katoaa heti".

Mutta tapoja on toki monia, mutta minä vaan näen tekopyhänä olla jokin hyvien käytöstapojen julistaja (kuten olen) ja sitten kuitenkin oman etuni tullen toimia itse ihan toisin. Ei voi vaatia, jos ei anna. 

Vierailija
300/458 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan vastaus voi olla myös sitä, että "hei, kiitos kuuluu hyvää. Hyvää jatkoa." Ei siihen tarvitse jäädä fiilistelemään tai toivomaan jotain. Alanuolia näköjään sateli, mutta mielestäni todellista vahvuutta osoittaa vasta se, kun kykenee ohittamaan asian asiallisesti, mutta silti jäämättä siihen tai loukkaantumatta. Samalla voi onnitella itseään siitä, että itse on toiminut kuitenkin asiallisesti eikä ollen jokin paskiainen.

Se aiempi kirjoittaja olin myös siis minä eli tämä, joka tiedosti, että toinen "katoaa heti".

Mutta tapoja on toki monia, mutta minä vaan näen tekopyhänä olla jokin hyvien käytöstapojen julistaja (kuten olen) ja sitten kuitenkin oman etuni tullen toimia itse ihan toisin. Ei voi vaatia, jos ei anna. 

Ymmärrän mitä tarkoitat mutta olen vahvasti eri mieltä. Tuo vastaaminen kuormittaa henkistä kapasiteettiasi, lisäksi annat hänelle tietoa ”hyvää kuuluu” jota hyväksikäyttäjä ei tarvi, ansaitse eikä ole oikeutettu.