Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies joka on loukannut niin paljon ettei voi loukata enempää

Vierailija
06.07.2018 |

Miten päästä eroon// yli miehestä joka ensin oli hulluna ja sitten jätti kuin rukkasen? Oltu läheisiä ystäviä ja tää on muuttunut viha-rakkaussuhteeksi.

On loukannut minua tuhansilla eri tavoilla, henkisesti sanomalla kauheita asioita (ihan vaan persoonani haukkumista), varmaan on siis pettänytkin ainakin nyttemmin. Poistanut Facebookissa varmaan sata kertaa. Sanonut haukkumasanoilla, ettei halua olla yhteyksissä vaikka kuitenkin on yhteyksissä. On kuulemma tälläinen myös äidilleen ja siskolleen ja kaikille, jotka eivät tee kuten hän haluaa.

Mä melkein menetin terveyteni viime vuonna tämän ihmisen takia. Itkin joka ainoa päivä. Mun iho muuttui, kasvot muuttui, persoona kutistui.

Hän on persoonallisuudeltaan varmaankin epävarma vihreä tyyppi ja itse olen vahva punainen tyyppi. Kaikki mitä teen/ tein ärsyttää häntä ihan jumalattoman paljon. Minun mielestäni hän tekee myös vääriä asioita: pahimpana rumat puheet, lapsellinen, ei koskaan pyydä anteeksi.

Olen rehellinen: vain hän on loukannut minua. Minä olen surrut, antanut loukata ja kärsinyt tästä. Nyt menee vähän paremmin. Asun eri paikassa kuin hän. Koskaan aiemmin en ole kokenut näin kipeää rakkautta.

Miten pääsen täysin, ja lopullisesti irti loukkaajasta? Minkäänlainen kaveruus ei kai onnistu? Ajatuskin luopua kokonaan, sattuu niin paljon. Ajatuskin tästä nöyryyttämisestä, en halua sitäkään!

Kestän radiohiljaisuutta max 1-2 viikkoa, sitten olen ihan varma että hän kaipaa ja rakastaa minua. Otan yhteyttä, ikävöin, näen unia ja aina, hän loukkaa entistä pahemmin.

Neuvoja! 😓💔🖤

Kommentit (458)

Vierailija
201/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viidettä vuotta sairaassa riippuvuussuhteessa tällaiseen mieheen. Asiat kuulostavat niin tutuilta, että näitä tyyppejä on pakko yhdistää joku pers.häiriö.

Kaksi täysin eri puolta, pettäminen, valehtelu, syyllistäminen, projisointi, hädässä ja avun tarpeessa olevan hylkääminen, panot FB- kavereina. Kaikki.

Tällaiseen koukkuun joutuminen on oikeasti yhtä helvettiä. Yhdellekään ystävälle en ole aikoihin kehdannut puhua näistä, hävettää oma kyvyttömyys saada tätä päätökseen. Olen yrittänyt erota, monta kertaa. Mies ei päästä irti. Vaikka kohtelee välillä kuin roskaa. Pariterapia ei toimi näiden kanssa, jos sellaiseen saa puolipakolla raahattua, tulos on lähinnä katastrofi.

Nyt olen mielestäni edistynyt hieman. Yhä useammin kun olemme yhdessä huomaan, että itse asiassa todella inhoan häntä. Ja kaiken pahan jälkeenkin, koen siitä melkein syyllisyyttä. Olen alkanut haaveilla normaalista, tavallisesta parisuhteesta. Tavallisesta, normaalista miehestä ( vaikka sitten intohimon kustannuksella). Seksi on liimannut meitä pitkään yhteen. Nyt minua ei enää sytytä sekään yhtä lailla. Mies on minusta ruma ja kamala ihminen, mietin mitä helvettiä oikein teen hänen kanssaan. Olen ehkä tulossa järkiini. Mutta silti välillä toivon etten tuntisi näin. Taika on kadonnut. Ap: lle yksi ohje. Tarkastele miestä aina erittäin kriittisesti, jos olet hänen kanssaan. Onko hän niin ihmeellinen? Vai itse asiassa tyyppi joka ei ansaitse sinua? Mieti kaikkia hirveitä temppuja ja sanoja, mitä hän on sanonut. Totea mielessäsi että hän on täysi luuseri. Persläpi. Lopulta et enää pysty sivuamaan näitä ajatuksia ja tunteesi alkavat muuttua. Jatkuvat pettymykset edesauttavat asiaa. Tsemppiä!

Vierailija
202/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä. Jos mies todella katoaa elämästäsi itse ( mitä vahvasti epäilen). Olet onnekas, vaikka ei siltä tuntuisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poista se. Se hypyttää sua ku mitäkin nukkea ja nauraa päälle. On yhteyksissä sillon kun kokee hyötyvänsä siitä jotain. Mä olen poistanut tuollaisen tyypin elämästäni ja se oli paras päätös ikinä. Olet läheisriippuvainen jos annat tuon jatkua.

Näin on.

Jos poistan, niin toivon, että se meilaisi vaikka pian.

Mistä tälläinen käytös johtuu miehellä? Onko se joku sairaus?

Ap

Ei taida olla nyt pelkästään mies ongelmana vaan oma suhtautumisesi. Jos haluat eroon niin tee se ero äläkä jahkaile. Totaalikieltäytyminen on paras vaihtoehto. 

Ap tässä,

Älä sekoita asioita.

Olen tehnyt isoja muutoksia: muutto ym.

Tässä kerroin että mun MIELI toivoo, että hän kaipaisi, pyytäisi anteeksi. Kai kaikki toivoo hyvää? Se on aivan eri asia kuin mitä tekee.

Olet läheisriippuvainen. Kumppanillasi on narsistisia piirteitä. Hän ei pysty empatiaan, eikä tule koskaan pyytämään anteeksi sinulta.

Nyt kannattaa keskittyä terapiaan ja oman pääkoppansa kuntoon saattamiseen. Ja poista hänet kaikista yhteystiedostaisi ja somesta. Muuten et pääse hänestä eroon ja lopeta stalkkaaminen.

Vierailija
204/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä. Jos mies todella katoaa elämästäsi itse ( mitä vahvasti epäilen). Olet onnekas, vaikka ei siltä tuntuisikaan.

Kiitos! Kiva lukea sun teksti, mutta pahoillani että olet näin ikävän ihmisen kans tekemisissä.

Sillon kun meidän ystävyys alkoi osoittaa näitä typeriä merkkejä, aloin kirjaamaan listaa asioista joita hän teki ja missä tilanteissa:

Raivostui esim puhetavastani tai tyylistä

Syytteli että minun takiani hän on aina pahalla tuulella/ epäkohtelias

Heitteli laskettelurinteessä sauvoja kun ei osannut lasketella, huusi että minun pitää laskea eri paikkaan kuin hän enkä saa opettaa

Kuntosalilla sama

Häipyi eikä auttanut kun olin kovassa kuumeessa ja kipeästi läheisen avun tarpeessa

Ei osannut peruuttaa kunnolla autolla yms mielestäni tosi epämiehekkäitä juttuja, joista aloinkin tarkkailla häntä tosi kriittisesti ja listata näitä älyttömyyksiä ylös, että en kuvittele koko asiaa!

Niin hullua kuin onkin, tässähän on vain kyse siitä, että hän ei rakasta minua ja välitä samalla tavalla kun itse rakastan ja välitän kaikista kavereistani. Vastaan aina kaikille yms

Edelleen vaikka hänellä on tosi rumaa käytöstä ja ei ole kummoinen mies, hänen käytös loukkaa ihan älyttömästi, ja en halua hänelle mitään pahaa.

Nyt on kohta kaksi viikkoa mennyt kun lopetin normaalin keskustelun hän ei ole ottanut mitään yhteyttä. Hän mm tietää että lähiomaisellani on syöpä, ja JOS olisin hänelle tärkeä kai hän olisi a) ihmetellyt kohteliaasti mihin katosin b) tiedustellut läheiseni vointia? Eikös tämä kerro siitä, että hän on tarkoituksellisesti halunnut satuttaa ja pelata?

Ap

Vierailija
205/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poista se. Se hypyttää sua ku mitäkin nukkea ja nauraa päälle. On yhteyksissä sillon kun kokee hyötyvänsä siitä jotain. Mä olen poistanut tuollaisen tyypin elämästäni ja se oli paras päätös ikinä. Olet läheisriippuvainen jos annat tuon jatkua.

Näin on.

Ap

Ei taida olla nyt pelkästään mies ongelmana vaan oma suhtautumisesi. Jos haluat eroon niin tee se ero äläkä jahkaile. Totaalikieltäytyminen on paras vaihtoehto. 

Ap tässä,

Älä sekoita asioita.

Tässä kerroin että mun MIELI toivoo, että hän kaipaisi, pyytäisi anteeksi. Kai kaikki toivoo hyvää? Se on aivan eri asia kuin mitä tekee.

Olet läheisriippuvainen. Kumppanillasi on narsistisia piirteitä. Hän ei pysty empatiaan, eikä tule koskaan pyytämään anteeksi sinulta.

Nyt kannattaa keskittyä terapiaan ja oman pääkoppansa kuntoon saattamiseen. Ja poista hänet kaikista yhteystiedostaisi ja somesta. Muuten et pääse hänestä eroon ja lopeta stalkkaaminen.

Joo ei olekaan koskaan näyttänyt empatiaa minua kohtaan, eikä ole koskaan pyytänyt todella anteeksi.

Tämä vaivaa ja ärsyttää minua ihan sikana enkä pääse jotenkin yli siitä. Miksi hän on näiden ex panojen ym ihmisten kanssa tekemisissä jotka eivät ole häntä auttaneet ja samalla läheistä kohtelee tosi kylmästi.

Jouluna, ystävänpäivänä, naisten päivänä oli aina kyvytön muistamaan mitenkään tai toivottaman kunnolla vilpittömästi mitään.

Ap

Vierailija
206/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt viidettä vuotta sairaassa riippuvuussuhteessa tällaiseen mieheen. Asiat kuulostavat niin tutuilta, että näitä tyyppejä on pakko yhdistää joku pers.häiriö.

Kaksi täysin eri puolta, pettäminen, valehtelu, syyllistäminen, projisointi, hädässä ja avun tarpeessa olevan hylkääminen, panot FB- kavereina. Kaikki.

Tällaiseen koukkuun joutuminen on oikeasti yhtä helvettiä. Yhdellekään ystävälle en ole aikoihin kehdannut puhua näistä, hävettää oma kyvyttömyys saada tätä päätökseen. Olen yrittänyt erota, monta kertaa. Mies ei päästä irti. Vaikka kohtelee välillä kuin roskaa. Pariterapia ei toimi näiden kanssa, jos sellaiseen saa puolipakolla raahattua, tulos on lähinnä katastrofi.

Nyt olen mielestäni edistynyt hieman. Yhä useammin kun olemme yhdessä huomaan, että itse asiassa todella inhoan häntä. Ja kaiken pahan jälkeenkin, koen siitä melkein syyllisyyttä. Olen alkanut haaveilla normaalista, tavallisesta parisuhteesta. Tavallisesta, normaalista miehestä ( vaikka sitten intohimon kustannuksella). Seksi on liimannut meitä pitkään yhteen. Nyt minua ei enää sytytä sekään yhtä lailla. Mies on minusta ruma ja kamala ihminen, mietin mitä helvettiä oikein teen hänen kanssaan. Olen ehkä tulossa järkiini. Mutta silti välillä toivon etten tuntisi näin. Taika on kadonnut. Ap: lle yksi ohje. Tarkastele miestä aina erittäin kriittisesti, jos olet hänen kanssaan. Onko hän niin ihmeellinen? Vai itse asiassa tyyppi joka ei ansaitse sinua? Mieti kaikkia hirveitä temppuja ja sanoja, mitä hän on sanonut. Totea mielessäsi että hän on täysi luuseri. Persläpi. Lopulta et enää pysty sivuamaan näitä ajatuksia ja tunteesi alkavat muuttua. Jatkuvat pettymykset edesauttavat asiaa. Tsemppiä!

Minulla tuntuu että hän taas haluaa eroon minusta. Että en ole yhtään tärkeä, kun olen niin ärsyttävä ja sanon suoraan hänen puutteistaan ja huonosta käytöksestään.

Hän löytää varmaan pian tai on jo löytänyt lastensa äidin lisäksi jonkun uuden naispuolisen kaverin jolle flirtata ja chätätä KUNHAN häneltä ei vaadita mitään ja HÄN saa tehdä mitä haluaa.

Narsistista piirrettä/ käytöshäiriötä mutta voiko olla myös tosi laiska ja tyhmä?

Ap

Vierailija
207/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
208/458 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
209/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että ei ole ottanut yhteyttä, osoittaa selvästi että mies on todella kylmä, narsisti. Odottaa että sinä otat yhteyttä tai sitten on kylmyytensä ”ansiosta” koko loppuelämän ottamatta mitään normaalia yhteyttä sinuun, kuten normaalit ja terveet ihmiset tekevät. Miksi? Koska hän on sairas päästään.

Vierailija
210/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pohdi enää käyttäytymistä, mies on selkeästi persoonallisuushäiriöinen etkä voi ns. normaalin ihmisen näkökulmasta ymmärtää. Googlaapas trauma bonding, niin saat ehkä uuden näkökulman omille tuntemuksillesi. Mieti tarkkaan, että ovatko rakkaudeksi luulemasi tunteet oikeasti rakkautta, jos pohjimmiltasi et pysty kyseistä ihmistä arvostamaan, kunnioittamaan tai luottamaan häneen - et ehkä edes pitämään henkilönä. Ainoa vaihtoehto on tiukka välien katkaisu. Kaikki miehestä muistuttava (viestit puhelimesta, tavarat yms) pois. Et stalkkaa, et mieti nykyisiä tekemisiä. Blokkaat kaikista somekanavista, poistat numeron puhelimesta. Se on aivan kuin riippuvuuden hoitoa, ja miehen ja "suhteen" miettiminen vain ylläpitää sirä riippuvuutta.

Vierailija
211/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Kiva lukea sun teksti, mutta pahoillani että olet näin ikävän ihmisen kans tekemisissä.

Sillon kun meidän ystävyys alkoi osoittaa näitä typeriä merkkejä, aloin kirjaamaan listaa asioista joita hän teki ja missä tilanteissa:

Heitteli laskettelurinteessä sauvoja kun ei osannut lasketella, huusi että minun pitää laskea eri paikkaan kuin hän enkä saa opettaa

Kuntosalilla sama

Häipyi eikä auttanut kun olin kovassa kuumeessa ja kipeästi läheisen avun tarpeessa

Ei osannut peruuttaa kunnolla autolla yms mielestäni tosi epämiehekkäitä juttuja, joista aloinkin tarkkailla häntä tosi kriittisesti ja listata näitä älyttömyyksiä ylös, että en kuvittele koko asiaa!

Niin hullua kuin onkin, tässähän on vain kyse siitä, että hän ei rakasta minua ja välitä samalla tavalla kun itse rakastan ja välitän kaikista kavereistani. Vastaan aina kaikille yms

Edelleen vaikka hänellä on tosi rumaa käytöstä ja ei ole kummoinen mies, hänen käytös loukkaa ihan älyttömästi, ja en halua hänelle mitään pahaa.

Nyt on kohta kaksi viikkoa mennyt kun lopetin normaalin keskustelun hän ei ole ottanut mitään yhteyttä. Hän mm tietää että lähiomaisellani on syöpä, ja JOS olisin hänelle tärkeä kai hän olisi a) ihmetellyt kohteliaasti mihin katosin b) tiedustellut läheiseni vointia? Eikös tämä kerro siitä, että hän on tarkoituksellisesti halunnut satuttaa ja pelata?

Ap

Heitteli laskettelurinteessä sauvoja??? 😂 Mies 40v???

Vierailija
212/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla sama

Ap

Heitteli laskettelurinteessä sauvoja??? 😂 Mies 40v???

Jep!

Ap

Vierailija
213/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpäs lukea tuosta trauma bonding.

Vierailija
214/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vain välitä. Siksi ei ole ollut yhteyksissä. Kuten joku sanoikin, kun/ jos tuntee tarvitsevansa sinulta jotain ( ehkä juttu uuden naisen kanssa ei etenekään?) kuulet hänestä taas. Luin jostain, että esim narsistisesta häiriöstä kärsivästä ihmisestä eroaminen ottaa usein n 7 yritystä. Uskon tämän ja sitä on mahdoton ymmärtää kenenkään, joka ei vastaavassa tilanteessa ole ollut. Pääset eroon kun olet kypsä siihen ja kerta kaikkiaan niin täynnä hänen " paskaansa", että yksinolokin tuntuu paremmalta. Mielivaltaisesti ja törkeesti käyttäytyvät seurustelukumppanit tai puolisot eivät tajua, että tämä hetki tulee aina. Lopulta

Vierailija
215/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei vain välitä. Siksi ei ole ollut yhteyksissä. Kuten joku sanoikin, kun/ jos tuntee tarvitsevansa sinulta jotain ( ehkä juttu uuden naisen kanssa ei etenekään?) kuulet hänestä taas. Luin jostain, että esim narsistisesta häiriöstä kärsivästä ihmisestä eroaminen ottaa usein n 7 yritystä. Uskon tämän ja sitä on mahdoton ymmärtää kenenkään, joka ei vastaavassa tilanteessa ole ollut. Pääset eroon kun olet kypsä siihen ja kerta kaikkiaan niin täynnä hänen " paskaansa", että yksinolokin tuntuu paremmalta. Mielivaltaisesti ja törkeesti käyttäytyvät seurustelukumppanit tai puolisot eivät tajua, että tämä hetki tulee aina. Lopulta

Joo! Näköjään ei tosiaan välitä! Varmaan kääntää asian niin, että minä olen se huono. Kai se kuuluu taudin kuvaan, että hän lakaisee nuo muististaan kun on itse mm jättänyt sairaan auttamatta ja häipynyt useita kertoja mutta sitten muistaa minusta vain sen kun en hyväksynyt ja annoin ymmärtää että hänen toimintansa on väärin = minä olen paha?

Ottaa monta yritystä.

Vierailija
216/458 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut ihan kauhea olo😢😭😭😣

Vierailija
217/458 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös tänään ollut ihan kauhea olo. Tekisi mieli laittaa sill viestiä, että hänen käytös satuttaa ja loukkaa minua paljon ja olen voinut huonosti!

Vierailija
218/458 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

217 oli siis Ap

Vierailija
219/458 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myös tänään ollut ihan kauhea olo. Tekisi mieli laittaa sill viestiä, että hänen käytös satuttaa ja loukkaa minua paljon ja olen voinut huonosti!

Älä laita - hän ei välitä. Niin hirvittävältä kuin se rakastavasta osapuolesta tuntuukin, täytyy vain hyväksyä fakta: tuo ihminen ei välitä vaikka kuolisit, se ei koskettaisi häntä mitenkään. Nämä hyvien hetkien jakajat, pakenijat, välinpitämättömät tunnekylmät paholaisen sikiöt eivät parane koskaan. Ja sinä paranet vain pysymällä hänestä kaukana, koska kaikki mihin hän koskee ja vaikuttaa, muuttuu saastaksi.

Vierailija
220/458 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ap

Ap tässä,

Älä sekoita asioita.

Kuulehan nyt, tuollaiset ihmiset eivät pyydä anteeksi. "Toivon että hän kaipaisi", voi pyhä jysäys! Haluat siis, että hän nöyryyttäisi sinua yhä uudelleen. Pysyttele nyt vain siellä kaukana ja käy terapiassasi. Ja kaikki eivät todellakaan toivo hyvää. Millaisessa maailmassa olet oikein elänyt vai oletko vain lapsellinen?