Uskoisitko tuntevasi kateutta, jos ystäväsi voittaisi 90 miljoonaa euroa?
Kommentit (30)
Olisin onnellinen, koska uskon, että ystäväni haluaisi auttaa mua terveydenhuollon kuluissani. Muuta en kaipaakaan kuin paremman terveyden ja seuraa.
Vain neljännes omaa jalon luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisin jopa katkera jos siitä ei minulle liikenisi edes muutamaa kymmentä tonnia, koska itse antaisin pienemmästäkin voitosta läheisille jotka tarvii, kaikille joilla on velkoja jne. Muuten en olisi kateellinen siitä että joku voittaa noin järjettömän määrän rahaa. Jos minä voittaisin tuollaisen summan niin ainakin 80 miljoonaa antaisin pois ihan vieraille ihmisille jotka tarvii.
Varmaan antaisit
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani kateellinen ihminen enkä juurikaan välitä rahasta, aikaisemmin olisin ehdottomasti vastannut (ja tosiaan luullut) etten olisi kateellinen.
Jokin aika sitten hyvä ystäväni kuitenkin voitti useita kymmeniä tuhansia ja kyllä vaan olin ihan hiton kateellinen. Mietin miten paljon sellainen voitto oikeasti helpottaisi elämää ja mitä kaikkea ihanaa niillä rahoilla voisi tehdä.
Minun kaveri sai miljoonia. Minäkin olin luullut, että en varmaan olisi kateellinen, mutta kyllähän se vähän riepoo kun toinen törsää sikamaisesti kaikenlaiseen älyttömään, ja itse joutuu miettimään, että millähän rahalla ostaisi taas lapsille reput, sisäpelikengät yms. kun koulut alkaa. Plääh.
En nyt muista yhtään tilannetta, jossa olisin ollut kateellinen. Mulla menee sen verran mukavasti.
Jos kadulla on sporttinen auto, pitäisikö sen omistajaa kadehtia?
En, sillä hommat on hoideltu siten, ettei tarvi joka penniä miettiä ja voi keskittyä muihin asioihin.
Kateus on minulle täysin vieras tunne. Välillä kuulee sanottavan, että on olemassa myös myönteistä kateutta, joka kuulema tarkoittaa sitä, että "minäkin tahdon tuollaisen". En omaa myöskään sitä. Jos joku tuttu onnistuu jossain tai jokin hyvä kohtaa häntä, olen iloinen. Jos haluan jotain, tahdon sitä oman mielenkiinnon vuoksi, en sen vuoksi, että jollain toisella on sellaista.
Sellainen rahakasa menee yli ymmärryksen,ei osaa olla mitään mieltä.
Siellä ei raha pitkään taskuissa polttele, näemmä. Et ole vielä hoksannut, että KAIKKI tarvii enemmän rahaa.