Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomille kysymys!

Vierailija
28.04.2006 |

Ystäväni on miehensä kanssa yrittänyt lasta kohta vuoden päivät. Ystäväni kertoi minulle aikeistaan jo ennen kuin alkoivat yrittämään.. Olen sitten joskus soitellessamme aina kysynyt, mitä hankkeelle kuuluu. Ystävä ihan avoimesti kertoo, miten vaikeaa on kun lasta ei kuulunutkaan heti. Onko minulta korrektia kysyä asiasta, vai pahoittaako ystäväni aina vain mielensä..? Olen ajatellut asian näin, että hän tietää ainakin, että minulle saa kertoa asian vaikeimmistakin puolista, mutta..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ystäväsi kerro sitten, jos jotakin tapahtuu.

Vierailija
2/5 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suoraan kysyä, miltä hänestä tuntuu ja että haluaako puhua. Joillekkin asiasta puhuminen voi olla vaikeaa, joillekkin taas päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden yrittämisen jälkeenhän voi hakeutua jo lääkäriinkin.

Vierailija
4/5 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinä tunnet kyseisen henkilön paremmin ja osaat ehkä arvella, miten kannattaisi toimia.

Vierailija
5/5 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään jos olette hyviä ystäviä, ystävästäsi on varmasti mukavaa saada purkaa tunteitaan jollekin. Se on myös siinä mielessä tärkeää, ettei ystäväsi eristäydy onglemansa kanssa, vaan pysyy jollain lailla ulkomaailmaan yhteydessä. Tietysti on hyvä että teillä on muutakin puhuttavaa kun lapsettomuus, ettei puhelut koske vain sitä. Kannattaa olla tarkaana siinä, ettei yritä neuvoa kliseillä kuten " tehän olette vielä nuoria" tms. Olet vaan oma itsesi, ystäväsikin on kuitenkin se sama ihminen lapsettomuudestaan huolimatta. Olet varmasti hänelle tärkeä tuki!