Mankeloitko lakanat?
Kommentit (26)
Lakanan vetäminen yksin onnistuu helposti, kun laittaa toisen pään jalkojensa alle. Opin ex-anopilta. Mites te jotka mankeloitte, niin miten laitatte se lakanan mankeliin, jos on tarkoitus myös pyörittää sitä?
Mankeloin. Muutamana vuonna en jaksanut kun lapset oli pieniä, mutta nyt on taas tarmoa tehdä sekin homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mankelointi ja silitys vähentää n. 40%:lla tekstiilipölyä. Iho-ongelmaisillekkin suotavaa.
Oho! Tämä oli täysin uutta tietoa minulle, en olisi osannut arvata. Onko tälle jotain lähdettä? Meillä oli lapsuudenkodissa mankeli mutta poikamieskämppään muuttaessa lakanat tuli vaan taiteltua "luovaan" tyyliin yksikseen ja siinä olen pysynyt.
Opiskelin 2001-03 Laitoshuoltajaksi ja yhtenä oppiaineena oli tekstiilihuolto.Kävin myös aiheesta lisäkurssin. Varsinaista oppikirjaa aiheeseen ei minulla ole, koska annoin sen seuraavalle opiskelijalle. T: Eläkkeellä oleva Laitodhuoltaja.
En mankeloi mutta silitän.
Muistan aina äitini lakanat! Miten ihana mennä nukkumaan ulkona kuivattuihin mankeloituihin lakanoihin! Sitä tunnetta ei saa silittämällä, mutta en omista mankelia.
Mites te jotka mankeloitte, niin miten laitatte se lakanan mankeliin, jos on tarkoitus myös pyörittää sitä?
En enää edes silitä. Kuivurista ulos ja miehen kanssa vedetään molemmista päistä vähän sileämmiksi ja kaappiin.