Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mankeloitko lakanat?

Vierailija
06.07.2018 |

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni tekee tätä?

Mankeloitko lakanat?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mankeloi. En omista mankelia ja taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa. 

Yksinasuvana en saa edes vedettyä niitä perinteiseen tyyliin. Yritän kuitenkin taitella ne yksin samaan tyyliin sängyn päällä. 

Vierailija
2/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin lakanat, tyynyliinat ja ainakin pellavaiset pöytäliinat.

Jos en omistaisi mankelia, varmaan silittäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mankeloi enkä silitä mitään.

Vierailija
4/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mankeli mutta en saa niitä lakanoita sinne ilman hirveitä taitoksia. Kertokaa mulle miten se tehdään?! Oon kattonu youtube videoita ja kaiken maailman ohjeita mut en vaan onnistu!

Vierailija
5/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata kyselyyn, koska tiedän mikä on mankeli, mutta minulla ei ole mankelia, joten siksi en mankeloi.

Vierailija
6/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mankeli mutta en saa niitä lakanoita sinne ilman hirveitä taitoksia. Kertokaa mulle miten se tehdään?! Oon kattonu youtube videoita ja kaiken maailman ohjeita mut en vaan onnistu!

Minkä ikäinen olet? Opin jo lapsena, miten lakanat taitellaan kaksistaan ihan ilnan mankelointia. Yksin sitä ei pysty tekemäänkään.

Vierailija
7/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Opin jo lapsena, miten lakanat taitellaan kaksistaan ihan ilnan mankelointia. Yksin sitä ei pysty tekemäänkään.

Ihan yksin olen aina pystynyt lakanat mankeloimaan. Taitellaan ensin neljään osaan ja vähän alkupäätä mankeliin. Taitellaan sitten aina vähän lisää ja mankeloidaan pätkä kerrallaan.

Vierailija
8/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mankeloi, mutta rouva mankeloi. Se on emännän velvollisuus.

Vierailija
9/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mankeloi. En omista mankelia ja taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa. 

Yksinasuvana en saa edes vedettyä niitä perinteiseen tyyliin. Yritän kuitenkin taitella ne yksin samaan tyyliin sängyn päällä. 

Silitä ne!

Vierailija
10/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, mikä mankeli on, sillä 70-vuotias äitini käyttää sitä edelleen. Itse pidän enemmän pehmoisista kuin sileistä lakanoista enkä edes silitä niitä. Suoristan lakanat huolellisesti kosteana pyykkinarulla niin hyvin, ettei niihin jää ryppyjä, kun ne kuivuvat. Ainakin minulle ne riittävät mainiosti sellaisina.

Vierailija
11/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankelointi ja silitys vähentää n. 40%:lla tekstiilipölyä. Iho-ongelmaisillekkin suotavaa.

Vierailija
12/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut mankeloitujen lakanoiden päällä. Eroa normaaliin lakanaan ei huomaa.

Mankelointi on siisteysfanaatikkojen touhua.

Vierailija
13/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin. Taloyhtiössä on sellainen vekotin, millä saa vedettyä lakanat yksinään. Ainoastaan tuplaleveä pussilakana jää mankeloimatta, kun se ei mahdu mankeliin. Joskus, ylettömässä tarmonpuuskassa, saatan jopa SILITTÄÄ tyynyliinat. Ihanaa nukkua sileissä, viileissä lakanoissa.

Vierailija
14/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mankeloi, en koe sitä tarpeellisena kun lakanat on kuitenkin taas hetkessä ryppyiset. Silitän kyllä ison osan vaatteista + pöytäliinat, verhot jne.

Vierailija
15/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mankelia joten en mankeloi. En silitä lakanoita, kokeilin kerran ja se riitti. Silitän tyynynliinat ja ostan sellaisia lakanoita, jotka kuivuvat suht sileäksi (easycare-puuvillaa, puuvillasatiinia). Pellavalakanat mietinnässä, ne saisivat ollakin ryppyiset :-)

Vierailija
16/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän valtion tarjota ilmainen lakananviikkauspalvelu yksin eläville?

Vierailija
17/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mankelointi ja silitys vähentää n. 40%:lla tekstiilipölyä. Iho-ongelmaisillekkin suotavaa.

Jäi manitsematta, myös tekstiilien ikä pitenee!

Vierailija
18/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut mankeloitujen lakanoiden päällä. Eroa normaaliin lakanaan ei huomaa.

Mankelointi on siisteysfanaatikkojen touhua.

Kodintekstiilien huolto kuuluu normaaliin kodinhoitoon! Perustelutkin löytyy. Liinavaatekaapissa/hyllyssä säilyy järjestys ja tilaakin on enemän. Pölyä vähemmän. Iholle miellyttävämpi. Tekstiilien ikä pitenee. Estetiikkaa unohtamatta.

Vierailija
19/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Tämä oli täysin uutta tietoa minulle, en olisi osannut arvata. Onko tälle jotain lähdettä? Meillä oli lapsuudenkodissa mankeli mutta poikamieskämppään muuttaessa lakanat tuli vaan taiteltua "luovaan" tyyliin yksikseen ja siinä olen pysynyt.

Vierailija
20/26 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain muotoonommeltuja lakanoita, joten aluslakanan mankelointi kyllä välistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme