Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISTEN ' 05 VIIKOLOPPU***

28.04.2006 |

Aloitetaanpas pino.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli heti kirjoitusvirhekin tuohon otsikkoon. Höh.

Aivan huippu-upeaa kun on näin ihana ilma. Jennan hiekkalaatikkoon tulee tänään hiekka, niin päästään sitten huomenna omalle laatikolle tekemään hiekkakakkuja. Isäntä kävi ostamassa sellaisen pienen liukumäen ulos, niin saa tyttö sitten laskea mäkeä =)

Lehtovi kyseli mun " painokuulumisia" . Minä olen kovin aktiivisesti käynyt siellä painonvartijoissa. Välillä on hyvä viikko ja välillä vähän huonompi. Painoa on nyt tippunut yli kahdeksan kiloa. Mutta vielä pitäisi saada 4,9 kg (tarkkaa puuhaa =)) pois ennen kuin päästään taas yrittämään pikkukakkosta. Mulla kun tota painoa on todella rutkasti, niin olen kyllä elämäni aikana kokeillut kaikki mahdolliset kuurit ja dieetit. Ja on se vaan todettava, että painonvartijat on ehdottomasti paras tapa laihtua. Syksyllä kun sain " määräyksen" taysista pudottaa painoa, niin silloin tavoitteeseen oli matkaa 10 kg. Sitten tuli joulu ja tammikuussa tavoitteeseen oli matkaa 13 kg. Huh huh. Nyt siis se vajaa viisi kiloa. Eiköhän tämä tästä, hitaasti mutta varmasti.

Tänään olisi tulossa lapsuudenystävä miehensä kanssa meille kyläilemään. Pitäisi järjestellä vähän paikkoja ja imuroida. Miten se voikin olla välillä niiiiin vastenmielistä tuo imuroiminen. Äh, pakko se kai on aloittaa, vaikka ei yhtään huvittaisi.

Oikein iloista viikonloppua kaikille maalismammoille ja -muruille.

Marju ja Jennukka

PS: Nimimerkki unohtui, mutta uudelle kirjoittajalle kovasti tervetuloa iloiseen ja vilpittömään joukkoomme!

Vierailija
2/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saipas itseni kirjoittamaan,vaikka mieli olis tehny mennä sohvalle makaamaan ja huilaan.Viime yö meni mun osalta huonosti kun käsivartta taas särki ihan julmetusti.Juuso on nyt nukkunut kaks viikkoa kuin unelma eli heräämättä kertaakaan yöllä.No nyt kun taas täällä hehkutan niin eiköhän mene ens yö pipariks...

Täälläkin on aivan ihana auringon paiste,joskin tuulee välillä kylmästi mutta niinpä vaan on lumet saaneet kyytiä ja kohta pääsee pihaa haravoimaan.

Juuso on päikkäreillään,kohta varmaan herää nukkunut jo kaks tuntia.Minä olen leiponut piirakan,imuroinut,pyyhkinyt pölyt ja laittanut puhtaat vaatteet kaappiin telineeltä.Touhua siis piisannut,nyt hetki koneella kahvikupposen kera.

Voi että kuulostaa kivalta toi maalisten tapaaminen kesäkuussa,kunpa itekin pääsis...

Mutta,mutta nyt taidan ihan oikeesti oikaista sohvalle.HAUSKAA JA LÄMMINTÄ WAPPUA KAIKILLE MAALIKSILLE! :)

Suohomppeli81 ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut täksi päiväksi pientä siivoushommaa vielä jäljellä, mutta en vaan jaksa.

Oltiin Santun kanssa aamulla Itiksessä ostoksilla, kun esikoinen oli puistossa. Ostin esikoiselle lenkkarit, kun on jo ihan hikiset jalat talvilenkkareissa. Ostin Viikingin pestävät lenkkarit. Oli sellaiset viimekin kesänä ja musta ne on tosi hyvät, kun ne saa aina puhtaaksi. Sitten ostettiin kummitytölleni vappuylläriksi sikamageet farkut.

Ohjelmassa viikonlopuksi on vappupallon ostoa ja pienen pientä juhlimista. Sunnutaina veljeni vaimoineen tulevat kahville ja hakemaan meiltä vauvanvaatteita pari kassillista. Illaksi mennään kylään kummitytön perheen luokse. Kummityttö on meidän esikoista 10kk vanhempi ja hänen veljensä esikoistamme 10kk nuorempi, joten heillä on mukavasti seuraa toisistaan. Heillä on onneksi myös kiinteät turvaportit, joten Santtukin voi suht vapaasti liikkua.

Onnea Marjulle kilojenvastaisessa taistelussa. Hienosti olet saanut pudotettua, sanoo hän kateellisena. Mulla kun ei vaan läskit katoa. Ihan epätoivoista touhua on ollut ja tunnen jo mieletöntä itseinhoa. Ihan pelottaa kesä, kun pitäisi kuoriutua takista ja villapaidasta. Pitäisi vaan saada itsensä motivoitua niiiin hyvin, mutta mikä olisi niin iso porkkana?? Olen jo päättänyt, että en pääse kampaajalle, ennen kuin 5 kg on lähtenyt. On jo nyt niin karsee fleda, että joutuu pitämään ponnaria koko aika. Mieskin varmaan katsoo muo kohta jo kieroon, kun on niin hehkee vaimo että!!!

Nyt lähden herättämään meidän Santtua, kun hän on alkanut kiskoa mahdottomia päikkäreitä. Sen seurauksena yöunille meno lykkääntyy ja mä olen illalla ihan hiilenä, kun ei saa yhtään omaa aikaa.

T. lappu & Santtu 22.3.

HYVÄT VAPUT!!!

Vierailija
4/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pääsee kotiin... Jee! Onkin taas mennyt työpäivä sellaista haipakkaa, että oksat pois... Hirveä kiire ja puolet jää tekemättä, mutta ei voi mitään. Jatketaan sitten ensi viikolla.

Huomenna lähdemme sitten Pohjois-Karjalaan appiukon luokse. Lähettäkää mulle " pitkä pinna" -säteitä - anoppipuolen kanssa kun saattaa mennä hermot, on sen verran itsepäinen tyyppi, jonka tyyli tehdä asioita on se ainoa oikea. Tunnen aina, että joko en auta siellä riittävästi tai sitten autan väärin... Enkä vahdi lapsia tarpeeksi, vaikka silmä kovana kyttään koko ajan. Aina ehtivät kuitenkin jotkut vanhat, arvokkaa kirjat pudottaa kirjahyllystä jne... No, onneksi on vain viikonloppureissu... Eikä hetkeen tarvitse mennä uudestaan. Ja appiukko on ihan mukava, ja kyllä anoppipuolikin hyvinä hetkinään, mutta sitten on niitä huonompiakin hetkiä...

Marjulle onnea kilojen vastaisessa taistelussa minultakin. Hienosti on kyllä edennyt! Minä käytän vähän samaa taktiikkaa kuin Lappukin, eli olen luvannut itselleni, että 5 kg:n (tai nyt 3 kg matkaa) päästä ostan uusia vaatteita. Saisi vain tulla äkkiä se hetki, alkaa nimittäin olla jo työvaatteet vähissä. Jotenkin vain kieppunut tämä paino niin, että 3 kg alas ja sama ylös. Ja taas alusta... Mutta ehkäpä tää tästä taas. Mäkin aloin laskea Painonvartijoiden pisteitä, kun ei muut dieetit tepsi. Paikkareilla sain kyllä edellisenkin raskauden jälkeen hyvin pudotettua. Se siis toimii, kunhan vain jaksais noudattaa pisteitä...

Mutta nyt häivyn!

Iloista vappua!

Terhi&Saana

Vierailija
5/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava yllätys odotti vielä eilisessä pinossa, kun todella hyvä ystäväni jo opiskeluvuosilta oli tullut mukaan pinoilemaan, kivaa ! TUlet ilman muuta Pam-Pam sinne kesäkuun tapaamiseenkin mukaan, kun asutkin jo samalla suunnalla. MInäkin olen välillä unohtanut kirjoittelun kuukaudeksi jos toiseksi ja sitten taas hyvin mahtunut mukaan. Täällä on kyllä älyttömän hyvä henki ja mukavaa porukkaa. Osan kun on myös tavannut livenä muutaman kerran, niin sekin lisää hauskuutta. Minähän kuulun nyt lokaodottajiin, mutta siellä en ole oikein löytänyt " omaa paikkaani" ainakaan vielä...

Kävimme neidin kanssa äsken kenkäostoksilla. Tämä mamma huomasi kulkevansa töissä suunnilleen lenkkikengissä suorien housujen kera, joten oli pakko tehdä ostoksia. Kampin uudessa keskuksessa olikin kivoja valikoimia, eikä tarvinnut sen kauemmas lähteä. Olin myös siinä uskossa, että vauvamasu ei vielä yhtään näy ja kappas, sieltä se pikkuinen kumpu, ihan selvä vauvamasu jo tuijotti mua peilistä ;-)

Meillä pitkä ilta tiedossa, kun mies vääntää kuukausitilinpäätöstä taas kerran töissä. No, ostin meille herkkueväitä illaksi, joten eiköhän me tytöt pärjätä.

tulkoon aurinkoinen ja riemukas Wappu kaikille,

Jolla

Vierailija
6/19 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas muista milloin olen viimeksi kirjoitellut. Mutta tänään pidetty lomapäivä piristi kummasti, joten jaksaa taas illallakin vähän paremmin. Töissä alkaa olla niin hurja kiire päällä, että pakko oli ottaa yksi lomapäivä tähän väliin, että saa vähän nollattua päätään. Päivä sujuikin mukavasti Korkeasaaressa. Eläimet oli kivasti liikkeellä, kun ei ollut liian kuuma. Käytiin viime viikonloppunakin ja Lauri innostui eläimistä ihan tosissaan. Vinkiksi kaikille pk-seutulaisille, että koko perheen vuosikortti maksaa vaivaiset 40 euroa, kun kahden aikuisen kertaliput olisivat olleet jo 10 euroa!!! Meillä kun mies on Laurin kanssa kotona ainakin syksyyn asti, niin saivat Korkeasaaresta mukavan retkikohteen, jossa viihtyy molemmat =)

Meillä arki sujuu muuten vanhaan malliin. Minä käyn töissä ja " miehet" viihtyvät kotona. Olen tosi tyytyväinen järjestelyyn ja onnellinen Laurin puolesta, että saa viettää kunnolla aikaa myös isänsä kanssa. Meillä juostaan jo kovaa vauhtia, mutta puhetta ei tule vieläkään. Ja hampaitakin on vasta 4 =) Kaikki aikanaan! Mutta jännityksellä kyllä odotan, että mikä se ensimmäinen sana on, kun monia sanoja kovasti harjoitellaan.

Hauskaa vappua kaikille!!!

Ps. Oletteko jo ostaneet pienokaisille vappupallot? Meillä isukki oli ostanut Laurille ihan mielettömän kokoisen tiikeripallon =)

Vierailija
7/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi unilla ja mie keitin teetä ja istahdan hetkeksi koneelle. Eilen oli havinainen päivä ettei kone ollut auki lainkaan.

Eilen käytiin naapurikunnassa perhekerhossa ja saatiin Mimmin kerhokuvat. Voi meidän totista likkaa =), suloset kuvat.Niistä sitten teetän kummeille ja sukulaisille omat kuvat.

Tänään aamusta käytiin prismassa ja nyt mies on taas vanhempiensa kanssa rannassa kaatamassa puita. Sieltä kun tulevat, grillataan tuossa ulkona.Samoissa merkeissä menee huominenkin päivä. Voi olla, että Mimmi lähtee sitten mummolaan yökylään. Me ei olla menossa minnekään näillä näkymin, mutta Mimmi lähtee vieraisille. Ei saa olla liian pitkä aika yökyläilyjen välissä, ettei pääse unohtumaan..

Olen nyt höyrynnyt tuon akvaarion kimpussa. Olen oottanut että vanhat kalat kuolisi ja perustaisin sitten uudestaan, mutta perustinkin nyt jo. Vanhoista kaloista yksi joutui pönttöön, mutta muut saa puhtaat lokoisat oltavat. Ostin muutamia kaloja lisääkin, mutta joku mokoma on syönyt jo kolme neontetraa..Vielä hommaan kasveja ja isonnan miljoonakalaparvia, tetroja en taida syötäväksi ostaa ;) Tuohon on uponnut jo ihan kiitettävästi euroja..

Tässä ois nyt seuraavaksi ohjelmassa ulkosaunan pesua, jos vaikka tänään mentäs sinne saunaa, tai viimeistään huomenna.

PAM-PAMILLE myös minulta tervetuloa joukkoomme!!! Kirjoittele ihmeessä useamminkin!!

Marjulle onnea painon tippumisesta!!!!

Oma paino on nyt pysynyt samassa, eli raskaudentuomia kiloja on nyt +3.6kg. Eli kun Mimmiä aloin odottamaan painoin n.64kg, sykerö kun kävin odottamaan painoin 70kg. Mimmistä jäi se 6kg, jota en kerinnyt tiputtamaan. Nyt vaaka näytti 73.5kg. Hassusti vauva on kyllä imenyt kasvoista ja reisistä ravinnonsa..Viime vuotiset mammavaatteet on oikeasti minulle isoja!! Vielä menee monet normaalit housut, kun vyötärö on tuossa mahan alla. =) Eli periaatteessa synnytyksen jälkeen jo minun pitäisi painaa vähemmän kun aloin odottamaan..Mutta ei tämä ruokavaliolla oleminen ole ollut kovinkaan helppoa!!!

Mutta nyt työt kutsuu!! Jos en enää kerkeä kirjoittamaan, toivotan kaikille oikein hyvää vappua!!!!!!

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv 31+0

Vierailija
8/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt pariin viikkoon nettiin, koska kone on ollut huollossa. En siis yhtään tiedä mistä on puhuttu viime aikoina.

Mieli on ihan selkeästi virkistynyt, kun se kevät viimein koitti. Ihanaa! Elämä on muutenkin mallillaan. Ässä nukkuu yöt läpeensä. Päiväunien kanssa ollaan murrosvaiheessa. Välillä poika vetelee kahdet unet ja välillä riittää vaan yhdet. Eilenkin nukkui vain 1h10 min päiväunia koko päivänä.Sais kyllä olla vähän pidemmät unet.

Ruokailukin sujuu ihan mukavasti ja Ässä suostuu jo syömään äidinkin tekemää ruokaa. Vähän aikaa sitten meilä syötiin pelkkiä kaupan purkkimössöjä ja äidin tekemälle näytettiin pitkää nenää.

Ässä kävelee tukea vasten varsin sujuvasti, mutta ei ole vielä uskaltanut irrottaa otettaan. No eiköhän se siitä. Kontatenkin pääsee hyvin äitiä karkuun ;). Hampaita on meidän pojalla jo 11. Melkein samaan syssyyn puhkesivat kolme poskihammasta pari viikkoa sitten. Sitä ennen oli sekä edessä alhaalla että ylhäällä neljä hampia.

Mutta erittäin hauskaa vappua kaikille. Huomenna mennään kyläilemään ja viettämään vappua parin muun lapsiperheen kanssa ja sitä ennen haetaan Ässälle vappupallo. Äiti haluaisi Paavo Pesusienen, mutta poika saa itse valita :).

vuokko ja ässä

Vierailija
9/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt hetki aikaa kun Henri on unilla ja isäntä vaihtamassa kesärenkaita autoon. Kyllä on hiljaista ja rauhallista : )

Huomenna on tosiaan vapunaatto! Aika on mennyt tuolla työharjoittelussa niin äkkiä että on päivät ihan sekaisin. Ja mä kun en ole tottunut viikonloppuvapaisiin niin nyt kotona ollessani en meinaa käsittää, mikä päivä nyt on...

Kesätapaamisesta olen ihan innoissani! Ihanaa että sellainen näyttää järjestyvän ja vihdoin minäkin näen kenen kanssa olen kirjoitellut : )

Tuulia ja Marju, onnittelut molemmille upeista lukemista! Marju on pudottanut upeasti painoaan ja Tuulialla taas ei ole noussut paino raskauden aikana juuri lainkaan!!! Mahtaa Tuulian terkkaritäti olla tyytyväinen. Sanoit sillon aiemmin että näytät niille et pystyt siihen ja hienosti on mennyt! Mun pitäis pudottaa sellaset kolme kiloa painoa mutta tuntuu olevan kovin ylivoimaista. Paino putosi imettäessä upeasti mutta päästin kilot takaisin. Nyt harmittaa. Multa puuttuu se itsekuri. Tylsä juttu!

Meilläkin on vasta 6 hammasta. Missä ihmeen vaiheessa kaikkien hampaiden pitäsi olla suussa? Kohta kahteen kuukauteen ei ole tullut yhtään hammasta, ei edes hampaan alkua. Koska pitää huolestua?

Sanoja ei myöskään tule muuta kuin ättä joka tarkoittaa äiti. Sitä hokee aina kun näkee mut. Mutta jalat menee sitäkin vauhdikkaammin eli meillä juostaan jo lujaa ja kiipeillään joka paikkaan. Ja omalla kielellä juttelee paljon.

Nyt siivoamaan ja sit ajattelin polkea kuntopyörää noin 45 minuuttia et saa kunnon hien pintaan. Ajattelin myös laittaa raitoja päähän jos sais pirteän vapputukan.

Huomenna mennään sitten kaverien luo vappua juhlistamaan. Meitä on 10 aikuista ja kolme lasta, neljäs kaverin masussa. Aika moinen porukka. Koko ajan meiän porukka vaan kasvaa...ehkä me ollaan sit tulevaisuudessa seuraavia, joille tulee vauva. Mut se on vasta suunnittelun asteella : )

Hauskaa vappua kaikille!!!!

Kalamami ja Henri

Vierailija
10/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavissa keleissä ollaan päästy joka päivä fillaroimaan. Kyllä se kevät tuntuu joka vuosi yhtä kivalta!

Alkuviikolla oli hiiri rikki ja tänään kone ilmoitti tietoturvan lähteneen käytöstä. Tytön päiväunet vietin Elisan helpdeskin puhelimessa asentaen jotain väliaikaista ohjelmaa. Pientä yhteysongelmaa siis ollut.

Tytön yöt näyttäisivät olemaan rauhoittumaan päin, viime öinä ollut vain pari heräämistä välillä 20-05, mutta nukahtaa onneksi pienen huhuilun jälkeen itsekseen. Harmittaa, kun en aikaisemmin aloittanut perinteistä unikoulua, jos siitä tuli apu näin nopeasti.

Hiekkalaatikolla on käyty pari kertaa. Ekalla kerralla ei oikein hiffannut, mistä on kyse, mutta tänään sitten hiekka lensi kunnolla. Vähän vaikuttaa liian rankalta konttausmaastolta, tyttö vain pyöri paikallaan hiekkaa tonkien.

Vapun tienoo vietetään kotosalla, ukko on töissä tänään ja aattona, vappupäivänä lähdetään morjenstamaan sisaren perhettä.

Treffit suunnitteilla? Pitääpä käydä lukemassa aikaisempia pinoja, niin pääsen juonesta kiinni.

Taas huhuillaan---> korvikset

Vierailija
11/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvis & Mini

Vierailija
12/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sitä oikein nakertaisi kahvin kanssa, kun tuo makean himo iskee aina tähän aikaan? Nytkin oli ihan pakko ottaa pari palaa minttusuklaata...mulla ei ole sitten mitään itsekuria...viikot vähenee kesää kohden ja läskit ne vaan on ja pysyy. Kai se on minunkin otettava tuo painonvartijoitten tiukka linja käyttöön. Asensin jo koneellenikin sen ohjelman, mutta niin kauan kun herkkuja on talossa niin tämä hiiri se salaa mussuttaa.

Käytiin eilen sairaalassa katsomassa kaverin päivän vanhaa poikavauvaa ja voi kun oli pikku-ukko suloinen!! Musta pystytukka ja suppusuu. Vauvakuume iski nyt ihan tosissaan!! Täytyykin tästä aloittaa miehen lämmittely. ;-) Miten vastasyntynyt voikin olla niin pieni ja valloittava...ja oma vuodenvanha näytti siinä rinnalla jo tosi isolta.

Viikonlopun pakollinen kauppareissu on taas takana. Yritettiin metsästää neidille isoa vappupalloa, mutta ei päästy asiasta oikein yhteisymmärrykseen. Mies halusi dinosauruksen (täh? tytölle?) ja minä nasun. Ja neitiä kiinnosti vain mammuttimarkkinoiden mainospallot, joita ei siis saanut. Hih. Tultiin tyhjin käsin kotiin ja kohta puhalletaan pussillinen tavallisia palloja. Täytyy kyllä vielä vähän siivoilla ennen kuin viitsii laittaa sertsua ja palloja...huoh.

Neiti nukkuu ja mies rassaa pyörää. Ajateltiin lähteä illalla ekalle pyörälenkille. Onko teillä muuten kenelläkään hamaxin perusturvaistuinta kiinnitettynä vain tankoon? Meillä ei ole kummankaan pyörässä tarakkaa ja mietittiin, että onko istuin varmasti turvallinen...ostin sen käytettynä ja kyllä myyjä aianakin vakuutteli, että pelkkä tanko riittää.

Taidan lähteä tästä vielä pihakalusteiden öljyämishommiin, kun aurinko niin kauniisti paistaa. Saan taas pensselit ja maalit sopivasti esille, kun neiti herää. Murphyn laki. Ja se siivouskin odottaa...

Mukavaa vappua kaikille! Nautitaan nyt, kun on kerrankin vappuna tällainen ilma!

Pam-pam ja neiti 22.3

Vierailija
13/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu enpä minäkään muista millon viimeks on tullut kirjoteltua. Enää kun ei oo päivisin kotona (siis arkisin) niin kyllä tää palstailu vaan jotenkin jää. Ei ehi, ja kun ehtisi niin ei jaksa. Mutta lukemassa käyn kyllä aika monesti.

Meille myös kuuluupi hyvää. Näpsä EI kävele, ja ihana kuulla ettei ihan kaikki muutkaan maalikset!! Tukea vasten mennään ja käsistä kävelyttämällä myös. Yhdestä kädestä taluttaen kävely on harjoituksen alla;) Sanoja tulee aika moinen joukko sekä paljon omia sanoja kuten kä=käsi, ta=takki, kka=ankka jne. Puistossa Näpsä tykkää että äiti keinuisi vieressä ja kerran komensikin mua " äätti kiiik!!" Näpsä myös osaa kertoa miten kissa ja possu sanovat. Kaikki muut eläimet sanovat hänen mielestään " määäm" .... Puheen ymmärrys on myös jotenkin uskomatonta. Tuntuu että tyttö ymmärtää kaikki mitä puhutaan. Joten varovainen saa puheissaan olla. Enää ei uskalla anoppiakaan haukkua tytön kuullen... :/

Iloinen uutinen on myös se, että saatiin eilen tieto että Näpsä pääsee syksyllä tohon talomme vieressä olevaan päiväkotiin!!! Matkaa ulko-ovelta n. 30 metriä!!! Nythän tyttö on isin kanssa kotona kun minä opiskelen päivät.

Käytiin tänään ostamassa matkarattaat. Tai musta ne on kyllä vähän niinkun kuomurattaat mutta matkiksiksi myyjä niitä vakuutteli. Graco expedition grande on merkki ja ovat joggerit. Aika pienehköt myös. Mutta pyörät isommat kuin matkiksissa. Ainut miinus on vain ettei toi etupyörä oo kääntyvä. Oli lastentarvikkeessa jotkut isot alet ja väkeä ku pipoa. Rattaiden ovh oli 199e ja nyt hinta oli 79e :)

Vauvakuumeesta joku puhui...Mää oon ollu ihan sillä linjalla että mulla mitään kuumetta ole. Nyt kuitenkin päivisin saan pyöritella ihan pikkaisia vauvoja, eilen viimeksi sellaista 3kilosta ja aiiiiiiiiiiiiiii etttttttä se oli iiiiiiiiiihana!!! Oikeen säikähin millaisen tunteen sellainen pienen pieni ihminen saa sisällä aikaan. Mutta kaikesta huolimatta, meillä ei ole vauvasuunnitelmia kyllä pariin vuoteen ainakaa. Koulu pois alta, isompi asunto, työpaikka, raskauspahoinvoinnin unohdus, univelkojen nukkuminen jne pitää tapahtua ensin!!! Mutta kyllähän sitä haaveilla voi...

Ja vappupallosta joku kysyi. Näpsälle ostettiin eilen sellainen iso nasu. Ja kyllä on tyttö tohkeissaan;)

Munkin täytynee kai selailla pinoja jotta pääsen perille mistä tapaamisesta täällä nyt puhutaan....

OIKEEN ILOISTA WAPPUA KAIKILLE! Muista viime vapun kuin eilisen, mutta en muista että Näpsä olisi ollu kuukauden ikäinen, hassua.

- iso M ja pieni Nti Näpsis-

Vierailija
14/19 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pam-pam kyseli Hamaxin istuimesta ja itse ostimme poitsulle juuri sellaisen.Mulla pyörässä kyllä on ritsi mutta tanko mihin se iso mötikkä tulee kiinni on taas liian lyhyt et tuoli yltäs ritsiin kiinni.Eli on tavallaan irti ritsistä(tajusikohan kukaan..!) ja oikein hyvin on pysynyt paikallaan ja on tukevasti kiinni.Myyjäkin sanoi et voi laittaa sellaiseenkin pyörään missä ei ole tuota ritsiä.

Ollaankin käyty nyt ahkerasti pyöräilemässä ja ukkeli tykkää!

Suohomppeli81 ja Juuso joka jo unten mailla

Vierailija
15/19 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä notkun tässä hetken, ennen kuin pitää rientää ainaiseen ruuanlaittoon ja sit mennnäänkin saattelemaan äiti matkaan tuonne Porin suuntaan.

Oltiin eilen shoppailemassa ja mä löysin vihdoinkin itselleni kevättakin. Kyllä meinas olla mahdoton homma. Oli tosi kiva olla liikkeellä kerrankin ilman Kaisaa, sai katsella ja kuljeskella just niin kuin itseä huvitti eikä tarvinnut viihdyttää likkaa siinä samalla.

Meillä myös on hamaxin perusistuin kiinnitettynä pelkkään tankoon, kun mun pyörässä ei sitä häksää ole. Tukevasti pysyy ja on myös käytettynä saatu, eli ei mikään uusi peli. Töyssyt sun muut testattu, ei pudonnut :)

Tässä vielä tapaamisesta erikseen tietoa, jos ei vanhat pinot löydy. Treffataan perjantaina 9.6. Itä-Helsingissä Lehtovin pihapiirissä & kerhohuoneella. Mulle saa laittaa sähköpostia aiheesta, niin saa ajo-ohjeita ja sovitaan nyyttärituomisista ja muista sitten lähempänä. Osoitehan on hanneli.makinen@kolumbus.fi

Nyt menen rupattelemaan äiskän kanssa!

Hauskaa vappua kaikille,

kua ja Kaisa

Vierailija
16/19 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin on varmasti fillarointia tiedossa, kelit senkun paranee!

Meilläkin siis käytetty vanha Hamax rungossa kiinni ja hyvin pysyy. Kanttien kohdalla jarruttelen kyllä reippaasti, kun istuin spoijaa sen verran vauhdikkaasti. Tuossa lentokentän ympärillä menee sellainen lenkkipolku, jota tykkään kovasti ajella, siellä on rauhallista ja kiva kuunnella lintuja. Pam-pamistakaan ei varmaan kovin kaukana. Niin, tervetuloa joukkoon.

Onko kukaan ostanut toista kiinnityskappaletta, niin, että olisi kummankin vanhemman pyörässä omansa? Mietin vaan, että mistäköhän alkaisi kyselemään, fillarikaupasta varmaankin...

Miehen kanssa kun ollaan fillaroimassa, niin se aina ohjaa ajon sellaisiin kivoihin ylämäkiin, joihin mun muskelit ei ihan vielä näin alkukesästä ilman happoja kykene. Saisi välillä vaihtaa kuskia.

Ohjelmassa on viime päivinä ollut talvivaatteiden pesua, kenkien huoltoa ja pakkausta kellariin jne kevätpuuhaa. Orvokitkin olen saanut partsilaatikkoon asti.

Tyttö on ruvennut varsinaiseksi amatsoniksi, yrittää mätkiä äitiä naamaan eikä kielto saa kuin yrittämään uudelleen. Myös mustasukkaisuus on tullut kehiin; likka suuttuu, jos isä tulee liian lähelle äitiä ja sai aivan kamalan raivarin, kun tutun noin samanikäinen tuli kävelemään ympärilleni musta kiinni pitäen. Ennen söi ihan nätisti palaset lautaselta, mutta nyt haluaisi vaan nakella kurkut ja makaronit pitkin keittiötä. Ja aina kieltämisestä tulee aivan käsittämättömän ankea itku. Hoh-hoijaa! No, yöt on joka tapauksessa parempaan suuntaan menossa. Viime yönä heräsi vain kerran ja jaksoi koisata puoli seiskaan! Itse vaan juutuin illalla katsomaan jotain höpönhöpönleffaa, joka jatkui pikkutunneille asti.

Nyt partsikaffille, kun on mahdollisuus!

Korvapuusti ja nukkuva amatsoni

Vierailija
17/19 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kun ihan vippaa päässä, kun nukuin yöllä suht huonosti ja sitten join äsken miehn keittämää erittäin vahvaa kaffetta tavoistani poiketen. Mulla monesti kahvi laittaa pasmat ihan sekaisin, niinkuin esim. nytten. Toivottavasti ei tule kovin psykedeelistä tekstiä!

Niin tosiaan, Helmi huusi yöllä yhden aikaan kuin syötävä ja mies sitten herätti mut sikeästä unesta, jotta menisin katsomaan, mikä on hätänä. Mulla kun on tulpat korvissa ja itkuhälytin rikki, niin olen miehen kuulon varassa yöllä. Mutta siis olishan hän voinut itsekin mennä! Mutta ei...No, siinä kävi sitten niin, että valvoin ainakin puoli tuntia takaisin sänkyyn päästyäni ja aika pitkään olin ihme horroksessa ja kun nukahdin viimein, havahduin joka kerta, kun käänsin kylkeä. Nyt onkin silmät kuin puukon iskut. Kuten anoppi asiaa kuvailisi...

Niin ja sitten aamulla Helmi alkoi aivastelemaan ja nyt räkää valuu nenästä solkenaan. Peppu! Jotenkin arvasin, et eiköhän tuo jonkun pöpön sieltä terveysasemalta nappaa, kun perjantaina käytiin korvia kontrolloimassa. Toivottavasti on vaan ihan pikkunuha, eikä mitään vakavampaa.

No, niin...Nyt herättiin sitten puolituntia kestäneiltä päikkäreiltä huutoon. Tai toivottavasti nukahtaa uudestaan. Laitoin suppoa peppuun, jos on kipeä pää, korva tai nenä. Pitäs mennä yksillä unilla, kun lähdetään iltapäivällä Kualle vappua juhlistaan. Kiva vaan, jos tyttö on kovinkin kipuinen...Kummasti nuo pienet vaan jakssa painaa, vaikka oliskin vähän pipi. Ei olla sit kauheen kauaa, jos näyttä, et Helmi ei jaksa.

Ja ihan varmaan menee tuokin pöpö korviin. Voi kökkö! Noh, turha sitä on alkaa murehtimaan. Menee jos on mennäkseen. Sitten vaan taas lääkärille. Voi tätä elämää!

Niin, siitä tapaamisestahan Kua jo laittokin uusinta tietoa. Sen verran vielä jatkan, et kerhohuoneeseen on siis avain ja siellä on sellanen keittiönurkkaus, jossa on jääkaappi, mikro, hana ja kaksi keittolevyä. Myös kahvinkeitin on. Joten saadaan kyl lämmintä ruokaa, mut ei mitään normiuunissa lämmitettävää. Tai siis voinhan käydä asunnolla paistamassa, jos joku sellasta tuo mukanaan. Sitten kerhotilasta löytyy vessa ja leluja, mutta ottakaa toki lempparileluja mukaan, jos epäilette lastenne viihtyvyyttä muuten. Hiekkalaatikkoleluja löytyy kyllä täältä.

Taisi tuo Helmi sitten nukahtaa. Katsotaan kuinka kauan nukkuu.

Nyt ei muuta. Moikka!

Pam-pamille tervetuloa joukkoon ja Marjulle ja Tuulialle kadehtimissäteitä! Ei oo täälläkään helppoa kesän tullen. Mikään ei mene päälle, joten vietän kesän tod. näk. alasti. Miehen iloksi...tai sitten ei. :P

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
18/19 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja Kaisa vetelevät sikeitä ja mä laitoin ruuan tulille. Porsaan filettä, muusia ja paahdettuja kasviksia.

Eilinenkin meni syömisen parissa. Lehtovi oli perheineen vappua viettämässä ja aloitettiin grillikausi. Helmi jaksoi äitinsä epäilyksistä huolimatta hyvin ja tytöillä tuntui olevan kivaa. Illalla vieraiden lähdettyä me katsottiin miehen kanssa vanhoja nauhoituksia ja juotiin vielä pari lasillista punkkua. Kuoharia ei viitsitty avata, oli jotenkin niin turpea olo päivällisestä...

Tänään ohjelmassa ruuan jälkeen sulattelulenkki fillarilla. Minäkin olen pohtinut saisiko istuimeen sen vaihtokiinnikkeen, kun en aina jaksaisi olla se kantojuhta. Varsinkin kun mies on ens viikolla menossa fillariostoksille, niin ei voi enää vedota muutenkin raskaampaan pyöräänsä :) Ja illalla mennään sitten niille 1v. synttäreille naapuriin.

Kaunista ja mukavaa vappupäivää kaikille!

kua ja Kaisa

Vierailija
19/19 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nosti likalle pe-la yönä tosi korkean kuumeen. La sitä oli 40.2 pahimmillaan. Tänä aamuna nous näppylät eli vauvarokko meillä siis vieraili. Onneks kovaa kuumetta ei kestänyt kun 1.5 vrk, eilen sitä oli niin vähäisesti (37.6) että uskallettiin viedä sovitusti mummolle hoitoon. Hyvin siellä menikin, kohta haetaan likka kotiin. Yöllä oli valvottanut mummoa kun vettä piti saada vähän väliä. Kunhan likka tervehtyy niin täytyypä aloittaa vähän opetusta että kuinka sitä nukutaan öisin. Pitää antaa vaan välillä huutaa.

Miehellä huomen viel vapaata ja sit tuleekin seuraavan kerran kotiin pe-la yöksi. Alkaa nyt nää reissuhommat hällä ja nää kestää elokuun lopppuun.

Ihana ilma ulkona, harmittaa kun ei olla päästy ulos kunnolla sitten perjantain.

Kävelystä ollut puhetta. Meillä tosiaan ei myöskään kävellä eikä nousta seisomaan. Taaperokärrillä jotensakin kävelee ja ilman tukea hetkittäin seisoo.

Nyt en taas muista muita jutunaiheita, tuli taas vähän omaan napaan viesti :/

Ystäväni sai tiistaina pienen peikkovauvelin ja minua pyydettiin kummiksi :-D En malta odottaa että pääsen heitä katsomaan.

Nyt ulos vielä syömään ja sit neiti hakemaan :) Moikka!