Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi jäi 6 kk sitten ja mikään ei ole muuttunut, olen pettynyt

Vierailija
05.07.2018 |

En silti palaa vanhaan, mutta harmittaa hieman. Paino itse asiassa noussut, vaikka toisin piti käydä. Ihan yhtä väsynyt naama peilistä katselee aamuisin. Veriarvot on parantunut, joo. Rahaa säästynyt, ja buranaa. Ei krapula-aamuja. MUTTA odotin isompaa muutosta yleiseen olemiseen ja jaksamiseen. Humpuukia koko alkoholivalistus Suomessa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus alat ryypätä taas! JEEEEEE!!!!!!

Vierailija
2/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin saat katsella väsynyttä naamaa peilistä useamman vuoden lisää! Joo sama vika. En tiedä onko saavutetut hyödyt menetettyjen kivojen juttujen arvoisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten poikkeus. Olen nauttinut vapauden tunteesta ja siitä, että viikonloppuisin on pirteämpi. Tosin en ole ollut koskaan alkoholin suurkuluttaja. Nyt on mennyt jo vuosia ilman alkoholia enkä kyllä kaipaa yhtään. Rahaakin säästyy.

Vierailija
4/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes unet ole parantuneet? Minä huomasin tämän ensimmäisenä, kun jätin alkoholin kokonaan pois.

Vierailija
5/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni kohtaan sun kaltaisia, jotka eivät ole tehneet yhtä hyvää päätöstä eli lopettaa juominen. Toimintakyky alkaa laskea jo melko nuorena ja muisti heikkenee pysyvästi. Aivokuvatkin ovat karua katsottavaa.

Teit oikean päätöksen.

Vierailija
6/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten poikkeus. Olen nauttinut vapauden tunteesta ja siitä, että viikonloppuisin on pirteämpi. Tosin en ole ollut koskaan alkoholin suurkuluttaja. Nyt on mennyt jo vuosia ilman alkoholia enkä kyllä kaipaa yhtään. Rahaakin säästyy.

Sama kokemus! Käytin viikottain, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta nyt päällimmäisenä on juurikin tuo ihana vapauden tunne :) Voin tehdä mitä vaan milloin vaan, ei tarvitse miettiä, olenko krapulassa tai väsynyt.

Vierailija
7/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En silti palaa vanhaan, mutta harmittaa hieman. Paino itse asiassa noussut, vaikka toisin piti käydä. Ihan yhtä väsynyt naama peilistä katselee aamuisin. Veriarvot on parantunut, joo. Rahaa säästynyt, ja buranaa. Ei krapula-aamuja. MUTTA odotin isompaa muutosta yleiseen olemiseen ja jaksamiseen. Humpuukia koko alkoholivalistus Suomessa.

Miten niin mikään ei ole muuttunut?!

Vierailija
8/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut itsekin kun olen pitänyt vähän pidempiä tipattomia. En tosin ole ikinä paljon alkoholia kuluttanutkaan, muutaman annoksen viikossa, mutta ei niiden poisjättäminen ole mitään huomattavaa muutosta tuonut.

Vierailija
9/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin yli 8 vuotta sitten. Juu, ei ole krapuloita eikä morkkiksia eikä naama ihan niin turvoksissa kuin joskus krapulassa, mutta itseasiassa painoni nousi eikä lopetus ole näkynyt mitenkään veriarvoissa. Päinvastoin kolesterolit vain nousee vuosi vuodelta, verenpaine ei ole alentunut jne. Eli omalla kohdallani alkoholin käytön lopetus ei ole näkynyt yhtään mitenkään! Ja join noin kerran viikossa humalatilaan aikaisemmin vuosien ajan.

Vierailija
10/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla ihan sama, tavallaan, mun yöunet ovat hieman parantuneet, mutta vain vähän, eli en vieläkään herää virkeänä. Epäilenkin, että mulla tosiaan on oikeasti masennus, eikä vain alkoholin aiheuttamaa masennusta, toisaalta myös diabetes taitaa varjostaa mun oloa. Muttä on ihanaa, kun en ole enää viinan vietävissä!

Vierailija
11/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa en ole huomannut muutosta.. Muistan uneni, se kai on muuttunut. Mutta laatu ei. Odotin suurempaa muutosta reippauteen ja jaksamiseen. Että aamuisin sängystä nousisi reipas minä, mutta yhtä väsynyt nyt olen. Eikä kyseessä ole mikään sairaus, koska ainakin sokerit, verenpaineet ym perusarvot ok.

Tiedostan hyvät asiat, jotka on tapahtunut, mutta harmittelen niitä,joita vielä odotin. Lisätunteja päivään jaksamisen merkeissä.

Ap

Vierailija
12/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan masentunut?

Vierailija
13/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin itsekin suurempaa muutosta mutta väsymys vaivaa yhä jopa enemmän kuin silloin kuin join. Plussaa kuitenkin että aamuisin ei herää pöhöttyneellä naamalla vaikkei paino ole pudonnut, päivät ovat todella pitkiä kun ei koskaan ole krapulassa ja uni maittaa. Mikä parasta mielialojen vaihtelu on loppunut ja siksi en palaa vanhaan vaikka sosiaalinen elämä on vähän kuihtunut.

Vierailija
14/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni mielentila on ainakin vakaampi nyt kun juomatta. Satunnaiset vaihtelut ja synkkyydet loppuivat kuin seinään.

Vierailija
15/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa!  Itse olen ollut myös puoli vuotta juomatta, eikä kaduta yhtään.  En ole muuten lihonut, päin vastoin. Jaksaa harrastaa liikkumista ja kaikkea muutakin.  Yök niitä krapula-aamuja.

Sulla taitaa olla alkoholin lopettamiseen liittyvä masennus/alakulo.  Jokin muu elämässäsi tekee sen, että on tylsä olo.  Itsellä parisuhderintamalla menee tosi hyvin, toisin kuin ennen raitistumista. Mielialavaihtelutkin ovat tasoittuneet.

Ainahan voit alkaa uudelleen juomaan, jos luulet siitä löytyvän elämäniloa ja painosi putoavan.

Vierailija
16/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin itsekin suurempaa muutosta mutta väsymys vaivaa yhä jopa enemmän kuin silloin kuin join. Plussaa kuitenkin että aamuisin ei herää pöhöttyneellä naamalla vaikkei paino ole pudonnut, päivät ovat todella pitkiä kun ei koskaan ole krapulassa ja uni maittaa. Mikä parasta mielialojen vaihtelu on loppunut ja siksi en palaa vanhaan vaikka sosiaalinen elämä on vähän kuihtunut.

Eikö sun mielestä mielialojen vaihtelu ollut parempi vaihtoehto kuin tasaisen harmaa paska?

Vierailija
17/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa!  Itse olen ollut myös puoli vuotta juomatta, eikä kaduta yhtään.  En ole muuten lihonut, päin vastoin. Jaksaa harrastaa liikkumista ja kaikkea muutakin.  Yök niitä krapula-aamuja.

Sulla taitaa olla alkoholin lopettamiseen liittyvä masennus/alakulo.  Jokin muu elämässäsi tekee sen, että on tylsä olo.  Itsellä parisuhderintamalla menee tosi hyvin, toisin kuin ennen raitistumista. Mielialavaihtelutkin ovat tasoittuneet.

Ainahan voit alkaa uudelleen juomaan, jos luulet siitä löytyvän elämäniloa ja painosi putoavan.

Kuulin hoidossa, että veemäiset ihmiset pysyvät veemäisinä vaikka alkaisivat raittiiksi, näemmä pitää kutinsa :D

Vierailija
18/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun mielestä mielialojen vaihtelu ollut parempi vaihtoehto kuin tasaisen harmaa paska?

Koittaa jotain uusia asioita välillä niin ei ole aina samaa

Vierailija
19/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Muutaman lasin jälkeen tuli järkyttävä masennus ja alakulo, suuremmista määristä menin ylikierroksille. Krapulassa taas iski pahat vainoharhat. Niihin verrattuna tasaisen harmaan jaksaa kyllä.

Vierailija
20/44 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa itsekin ihmettelen ja mä jätin alkoholin jo kohta 5 vuotta sitten eli luulisi niiden paljon puhuttujen positiivisten muutosten jo näkyvän. Paino ei ole tippunut mullakaan vaikka jo pelkän alkoholinkäytön vähentämisen niin luvataan tekevän. No joo, se on plussaa ettei enää ole koskaan krapulaa mutta jotenkin sitä odotti että lopettamisesta olisi muutakin hyötyä ja iloa.

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme