Varastiko avokki omaisuuteni vai miten tämä nyt meni...?
Avokkini muutti työn perässä toiselle paikkakunnalle, suhdetta oli tarkoitus jatkaa, ei erota. minä jäin entiseen asuntoomme työni vuoksi. Olimme ostaneet kumpikin omia huonekaluja ja sitten yhteisiä puoliksi. Mies on ollut hyvin tarkka, että kaikki yhteinen, mm. ruoka maksetaan puoliksi, isommista ostoksista puhumattakaan. Mutta asiaan. Miehen piti muuttaa ja viedä joitakin tavaroita. Kun tulin töistä kotiin, oli mies vienyt kaiken! Yhtäkään omaani tai yhteistä huonekalua ei ollut jätetty, astiatkin viety. Tilalle oli tuotu veljensä vanha homeinen rikkinäinen sohva ja keskelle olkkaria jostan kierrätyskeskuksesta maalivaurioinen ruokapöytä.
Soitin ja tiedustelin mitä ihmettä teki ja mies oli ihan että vei kaiken, kun kuulemma nyt sattui olemaan muuttoapua, muulloin ei olisi kuulemma ollut.
Eikö tämä ole varkaus? Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Vähän on vaikea mennä hakemaankaan 200 km päästä, mulla ei autoa eikä tietysti miehen uuden kämpän avaintakaan.
Kommentit (35)
Tekisin rikosilmoituksen. Varkaushan tuo on.
Sut ryöstettiin ja dumpattiin.
Sano sille ukolle että teet tutkintapyynnön varkaudesta jos tavarat eivät palaudu.
Vierailija kirjoitti:
0/5.
olisit säästänyt tämänkin kommentin. tapahtui oikeasti eikä edes porvoossa. ap
Vierailija kirjoitti:
Sano sille ukolle että teet tutkintapyynnön varkaudesta jos tavarat eivät palaudu.
Tämä.
Laita eka vaikka mietitty tekstari, johon hön vastaa niin, että tulee tunnustaneensa kirjallisesti vieneensä sun omaisuutta. Muuten pitää alkaa todistaa muutrn. Kaivaa esiin kuitteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Laita eka vaikka mietitty tekstari, johon hön vastaa niin, että tulee tunnustaneensa kirjallisesti vieneensä sun omaisuutta. Muuten pitää alkaa todistaa muutrn. Kaivaa esiin kuitteja jne.
Kaikki kuitit mulla on tallessa. Ap
mitä käytännössä tapahtuisi, jos ilmoittaisin poliisille?
Ja te ette olleet keskustelleet etukäteen, mitä mies voi viedä mukanaan? Miksi ette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Laita eka vaikka mietitty tekstari, johon hön vastaa niin, että tulee tunnustaneensa kirjallisesti vieneensä sun omaisuutta. Muuten pitää alkaa todistaa muutrn. Kaivaa esiin kuitteja jne.Kaikki kuitit mulla on tallessa. Ap
Se jolla on kuitit, omistaa tavarat. Sitten vaan tekemään rikosilmoitusta.
En ole kuullut naisten vievän muuta kuin omaa omaisuuttaan eron myötä, mutta minulle kävi samoin sillä kierteellä että exä oli lupaamiensa laskunmaksujen sijaan ostanut "yhteisiä" tarvekaluja jotka sitten olivat hänen kun aikanaan erosimme.
Tunnen naisen joka osti exänsä ulos omasta perintöasunnostaan, ja naisen jonka keräilyesineet hajotettiin eron myötä.
Heteronaisille pitäisi pitää tarkka talousoppitunti ennen ensimmäistä yhteenmuuttoa: laskut maksetaan niin kuin sovitaan ja kullakin tarvekalulla on omistajansa. Eikä yhtiövastikkeilla voi ostaa osuutta asunnosta jonka vuokra olisi kymmenkertainen vastikkeeseen nähden.
Tulee kalliiksi tällainen heterous.
Laita lasku tekstarilla perään ja tilinumero. Jossei vastaa mitään, halvalla pääsit mulkerosta.
Laske niiden arvo yhteensä ja mieheltä rahat tilille. Tietty sellaiset henk.koht tavarat, joihin tunneside, pitää palauttaa. Tosiaan, ensin myöntämistekstari mieheltä ja sen jälkeen ehdot, eli lopuksi rikosilmoitus, jos ei ilmesty rahaa tai tavaraa. Älä päästä vähällä. Ihan suunniteltu juttu. Melkoinen sika. Onneksi ei tarvitse kehottaa sua jättämään sitä...
Vierailija kirjoitti:
mitä käytännössä tapahtuisi, jos ilmoittaisin poliisille?
Mies kuulustellaan. Hän todennäköisesti kiistää varkauden, joten sinulla on hyvä olla kuitit ja todisteet, että tavarat ovat sinun. Jos rikos katsotaan tapahtuneeksi, se menee oikeuteen. Jos on todisteet miestä vastaan, hänet todennäköisesti tuomitaan varkaudesta, hän saa sakot ja joutuu palauttamaan tavarat sinulle ja maksamaan ehkä lisäksi korvauksia sekä molempien oikeuskulut.
Kannattaisi miehen aika äkkiä hankkia muuttoapua vastakkaiseen suuntaan :D
Hah hah, voi tulla Ikeat aika kalliiksi loppupeleissä. Ois kiva tietää miten tämä juttu päättyy :)
Samaa mieltä kuin tuo aiemmin kirjoittanut, tää on hirveän yleistä ja just näin päin.
Kuka ne pojat opettaa pitämään noin hyvää huolta omista ja muiden tavaroista myös?
Vierailija kirjoitti:
Ja te ette olleet keskustelleet etukäteen, mitä mies voi viedä mukanaan? Miksi ette?
Koska mies on varas, ja varashan ei aikeistaan ilmoittele.
Saman teki minun exäni usean vuoden liiton jälkeen, varasti tavaroitani ja vei niitä isänsä taloon ja varastoon kysymättä. Tässä vaiheessa oli ainakin minulle selvää, ettei enää keskustella kuin korkeintaan viranomaisten kautta.
Älä sitten viivyttele rikosilmoitusta. Ystäväni meni poliisille liian myöhään. Ystävän narsistinen ukkohan lupaili ja tarinoi, että tavarat tulee kyllä. No ei tullut, pari vuotta ehti mennä ja poliisi ei enää ottanut juttua tutkittavaksi, koska aikaa oli mennyt niin kauan, heti olisi kuulemma pitänyt tehdä se rikosilmoitus.
Oikeasti? :D