Lomamatkalla shoppailun pakollisuus, mikä teitä naisia vaivaa?
Joka ikinen loma, mikä pakko se mennä haalimaan krääsää joka kaupasta? Ja ainainen ihastelu jostai t-paidoista yms. Luulis että kaikilla on kotona sen mitä tarvii, turha se raahata jostai lomalta tavaraa.
Tuli taas nähtyä kun naiset isoissa laumoissa menevät kiertään kauppoja ja palaavat monien kassien kera kun on niin henoa ja halpaa.
Vaan onko oikeasti tarvis jollekkin kuivalle kookospähkinälle missä lukee se Mallorca .
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No minä olen nainen, eikä shoppailu ulkomaanlomilla juuri kiinnosta, kaikkein vähiten kuvaamasi kaltainen. Ainoastaan jos olen paikassa, jossa valikoimien ja/tai hintojen puolesta on erityisen hyvät shoppailumahdollisuudet (esim Jenkeissä), saatan innostua ostelemaan vaatteita.
Luulen, että useimmat meistä naisistakin ovat tosiaan tällaisia, että ei tulisi mieleenkään tuhlata matkapäiviä shoppailuihin.
Ehkä nuo shoppailijat ovat vain niin kovaäänisiä vouhakkeita.
Mä shoppailen vain lomakohteissa en koskaan Suomessa.
Shoppailen vain niitä juttuja, mitä olen jättänyt kotiin "emmä tätä kuitenkaan tarvitse" -mentaliteetilla. Teen pitkätkin reissut sellaisella Eastpakin koulurepulla, joten välillä on joutunut ostamaan hotellin pyyhe lanteille kiedottuna esim. uuden hameen, kun se ainoa on ollut märkänä pesussa. :P
Ei kyllä erityisemmin kiinnosta tosiaan matkapäiviä tuhlata kaupoissa kiertelyyn. Ylempänä mainittiin tosin itselläkin se ainoa poikkeus eli hintojen ja valikoimien puolesta kannattava shoppailu. Jenkkilässä / Kanadassa on esimerkiksi hyviä outleteja että niitä on tullut hyödynnettyä mutta jos esimerkiksi Euroopassa reissaan niin silloin keskityn muuhun shoppailuun.
Shoppailen matkoilla vain harrastuksiin liittyvissä kaupoissa, ja niistä on luonnollisesti selvitetty etukäteen missä kannattaa käydä. Lomashoppailijat taitavat olla arkishoppailijoita lomakohteessa.
Monissa suuremmissa Euroopan kaupungeissa on sellaisia liikkeitä, joita ei ole Suomessa. Ihan nyt vaikka esimerkkinä Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Reserved, River island.. ja nämä kaikki sellasia joista itselleni yleensä löydän jotain. En oikeastaan shoppaile Suomessa, etenkään kotikaupungissani joka on kooltaan keskikokoinen eikä valikoima kovinkaan runsas. Lisäksi olen melko lyhyt ja lahjepituus esim. farkuissa 30, tämän mittaisia löytyy muualta enemmän kuin Suomesta. Lisäksi esim. Aasiassa on paljon merkkekä, joita ei edes tuoda Eurooppaan. Tämän vuoksi minusta reissussa ollessa on ihan jees käyttää vaikka yksi puolikas päivä ostoksilla.
Minä sinakin, kun menen vaikka Pariisiin, shoppailen. Esimerkiksi Majen, Kenzon tai Comme des Garconson vaatteita ei täältä saa.
Viimeksi kun oltiin poikaystävän kanssa Lontoossa niin hänen aloitteestaan vietettiin CDG:n Dover Street Marketin flagship storessa aika paljon aikaa, kun etsittiin hänelle uusia Helmut Langin housuja.
Tietysti jos ostaa vain markettivaatteita niin ei tätä ymmärrä.
Nää, en osta ikinä perinteisiä matkamuistoja.
Lomailemme kaupunkikohteissa, ja kyllä, sikäläisten kauppojen katselu ja muutaman tunnin uhraaminen viikon loman aikana siihen on yksi ohjelmanumero muiden muassa.
Esimerkiksi nyt tultiin juuri lauantaina Budapestista viikon lomalta ja ostettiin sieltä pari taidekirjaa Ludwig Museumista, paprikatahnaa ruokakaupasta, 18-vuotiaalle tyttärelle geelilakkoja, hiukan vaatteita, 16-vuotiaalle pojalle Vansin lenkkarit ja Barsan paita, miehelle Camelin pellavatakki ja pari paitaa, minulle kaksi paitaa ja housut. Asioita, jotka toki voi ostaa Suomestakin, mutta kalliimmalla. Budapestissakin oli kesäale.
Se on hauskaa ja yllättäviä eroja kauppatarjonnassa löytyy jopa eurooppalaisissa kaupungeissa, ja kyllä nekin kertovat paikallisesta elämänmenosta. Ihan siinä missä katukahviloissa istuskelu, kauppahallin katselu, muutama museo ja nähtävyys, ravintoloiden kokeilu, puistoissa kävely.
Mitä SINÄ sitten ap tykkäät tehdä lomamatkoilla sellaista, joka sinusta on ylitsevoittavan ihanaa ja mitään muuta ei ehdi sen aikana tehdäkään?
Minusta vaikkapa viikon aikana ehtii vallan monenmoista. Toki joku aivan tarpeeton krääsä on turhaa, mutta vaatteita olisin ostanut kesäalesta Suomesta, jos en tuolta. Ihan ne käyttöön tulevat kaikki...
No minä olen nainen, eikä shoppailu ulkomaanlomilla juuri kiinnosta, kaikkein vähiten kuvaamasi kaltainen. Ainoastaan jos olen paikassa, jossa valikoimien ja/tai hintojen puolesta on erityisen hyvät shoppailumahdollisuudet (esim Jenkeissä), saatan innostua ostelemaan vaatteita.