Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska alkaa keski-ikä?

Vierailija
04.07.2018 |

Nelikymppisenä? Ennen, jälkeen? Vai onko se henkinen tila? En tiedä ja kun olen kysynyt minulle on naurettu. Onko minulle puute ylessivistyksessä?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä kalju on selvä signaali. viimeistään.

Mikä on ensimmäinen signaali?

Vierailija
42/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihtarit alkoi, ihoon tuli muutoksia ja tukka harmaantui, väsyttää ja lihoo, totesin että olen keski-iässä.

alkoi 44-48v.

Mulla alkoi tukka harmaantumaan 27- vuotiaana ja paino alkoi nousemaan n. 25- vuotiaana ja sen jälkeen on saanut kamppailla painon kanssa. Aika paljon geeneistä kiinni tämäkin. Mutta kyllä se keski-ikäistyninen alkaa silti siinä kolmenkympin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotiaana se alkaa. Siitä eteenpäin mennään vain alamäkeä, kunnes kuollaan pois.

Vierailija
44/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä. Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen.

Vierailija
45/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitoset on aikuisia. Alle sen ollaan nuoria aikuisia (24-34).

Filosofian professori sanoi pari vuotta sitten luennolla, että tämän hetken länsimaalaiselle ihmisille virallinen keski-ikä on laskettu ikävuoteen 56. Meidän elinikä nousee sukupolvi sukupolvelta, tämän hetken tilannetta on turha tuijottaa.

Vierailija
46/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilu parikymppinen ja keski-ikäisestä puhuttaessa ajattelen juurikin noin 35-50 -vuotiasta. Musta tuo 40-65 on siinä mielessä outo, että jos "keski-ikä" on nimensä mukaisesti keski-ikä niin aika harva elää joksikin 120 -vuotiaaksi... Siksi siis tulee mielikuva nuoremmasta kuin tuo virallinen määritelmä. Mutta kai mäkin sit alan joskus vajaa nelikymppisenä vastustella että en varmasti muuten ole vielä keski-iässä...

Vierailija
47/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus 37-vuotiaana kutsuin itseäni (en edes leikkisästi) keski-ikäiseksi, niin appi oikein hermostuen ärähti: "Ethän sinä mikään keski-ikäinen vielä ole...!" No joo, en nuori aikuinenkaan enää... Olinko sitten vain "aikuinen"...? Nyt varmaan 42-vuotiaana ei asiasta pitäisi olla epäselvyyttä, mutta ymmärrän olla ottamatta asiaa puheeksi appivanhempien kuullen. Särkyy pian illuusio siitä, että eläkeikäiset eivät ole enää keski-ikäisiä...

Itse pidän, että keski-ikäinen on kyllä jo 35-vuotiaana.

Vierailija
48/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmevitoset on aikuisia. Alle sen ollaan nuoria aikuisia (24-34).

Filosofian professori sanoi pari vuotta sitten luennolla, että tämän hetken länsimaalaiselle ihmisille virallinen keski-ikä on laskettu ikävuoteen 56. Meidän elinikä nousee sukupolvi sukupolvelta, tämän hetken tilannetta on turha tuijottaa.

Eikö nuoret aikuiset ole aikuisia jos aikuisia ovat vasta 35 vuotiaat. Entäs alle 24 vuotiaat sitten? Eivätkä ole aikuisia mielestäsi ollenkaan? Ihminen on käsittääkseni täysi-ikäinen ja aikuinen täytettyään 18 vuotta..

Ja tuo on ihan höpöhöpöä, että keski-ikä olisi 56- vuotiaana😂 Ohmisen keski-ikä toki nousee, mutta hyvin hitaasti. Kyllä hauta kutsuu useimpia ihmisiä siinä kahdeksankymppisinä. Ja vaikka eläisi satavuotiaaksi niin sitä vanhuutta on siinä vaiheessa takana jo 30 vuotta, vai meinaatko että ihminen on keski-ikäinen satavuotiaaksi saakka, heh.

Vierailija
49/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 36 ja pidän itseäni keski-ikäisenä. En koe asiaa mitenkään negatiivisesti.

Vai että 34-vuotiaat nuoria aikuisia. Hohhoijaa. On se vanheneminen niin pelottavaa.

Vierailija
50/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas harvinaisen uusavutonta porukkaa liikkeellä:

Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä.

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40-60[1]. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-ikä

Juu olen vähän avuton. Kiitoksia vastauksesta. Minulla ei ole nettiä niin en pääse googleen.

Jaa Vauva-palstalle pääsee ilman nettiä :-D

Ap

Vierailija
51/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja kyllä huomaan jo keski-ikäistyväni ja se tuntuu pelkästään hyvältä. En millään voisi esim. kuvitella riekkuvani jossain nuorten aikuisten biletyspaikoissa, ne ajat ovat ohi eikä tule ikävä. Nuoruuden kipuilut ovat vihdoin ohi, itsetuntemus jo vähän kasvanut joten olen vain innoissani tästä alkavasta keski-iästä, paljon parempi olo kuin 10 vuotta sitten. Enemmänkin säälittää ikäiseni aikuiset ihmiset, jotka hampaat irvessä väittävät olevansa nuoria ja silmät innosta kirkkaina kertovat kun taas siellä Alkossa kysyttiin papereita. No niin kysyttiin 40- vuotiaalta mieheltänikin, joka on toki nuorekas mutta vakaasti keski-ikäinen silti.

T. keski-ikäinen kohta kolmevitonen ja ihan onnellinen ja kiitollinen tästä uudesta ikävaiheesta

Vierailija
52/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani hiljalleen keski-ikäistyvä näin 34-vuotiaana, mutta en näe sen merkitsevän oikein mitään. Nuoruudesta pitää tietenkin olla jäänyt oppia käteen, mutta ei keski-iän tarvitse olla mikään paikalleen jumauttava tuomio. Esimerkiksi nyt olen aloittamassa uuden tutkinnon yliopistossa, ja kyllä ajattelin ottaa kaiken ilon irti opiskelumaailmasta. Kasvua ja uudistumista ikä kaikki.

Vierailija
53/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihtarit alkoi, ihoon tuli muutoksia ja tukka harmaantui, väsyttää ja lihoo, totesin että olen keski-iässä.

alkoi 44-48v.

Nuo ovat ikääntymisen merkkejä, eivät keski- iän. Keski-ikä ei ole sama kuin vanhuus vaan ikävaihe joka alkaa nuoruuden jälkeen.

Ikääntymisen merkit alkavat näkyä jo 25-ikävuoden jälkeen vaikka niitä ei onneksi niin selvästi huomaa mutta niin ne vain alkavat pikkuhiljaa.

Vierailija
54/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa 4-kymppisenä ja kestää johonkin 5-kymppiseksi.

Poikkeuksia on.

Perheelliset voi keski-ikäistyä aikaisemmin ja lapsettomat taas myöhemmin. Enkä tällä tarkoita kaikkia vaan joitain. On siis kyse myös elämäntilanteesta ja elämänasenteesta, ei vain iästä.

Vierailija
55/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkoi 44-48v.

Mulla alkoi tukka harmaantumaan 27- vuotiaana ja paino alkoi nousemaan n. 25- vuotiaana ja sen jälkeen on saanut kamppailla painon kanssa. Aika paljon geeneistä kiinni tämäkin. Mutta kyllä se keski-ikäistyninen alkaa silti siinä kolmenkympin jälkeen.

Totesin y. o. tilanteen omalla kohdallani.

Tiedän kyllä, että on kolmikymppisiä harmaita ja lihavia.

Muutos on se mikä kertoo ikääntymisestä.

Ei se, jos on ollut ikänsä lihava.

Keski-iäksi nimitetään 40-65-vuotiaita.

Keski-ikä-sana ei viittaa elinkaaren keskikohtaan. Se on ihmisiän kolmas neljännes, ikäkausi ennen vanhuutta.

Vierailija
56/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes ymmärrä miksi joku erityisesti haluaisi olla nuori. Ikä tuo arvovaltaa. Alkaa ottaa päähän täällä missä asun, kun eräässä kaupassa nuorten pitää jättää reput kassan viereen. Itsellä alkaa olla ikää lähes 40 ja vartija edelleen huomauttaa, että nuoret jättää reput sitten tuohon. En edes käy kyseisessä kaupassa tämän takia. Todellakin haluaisin jo näyttää keski-ikäiseltä.

Vierailija
57/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkoi 44-48v.

Totesin y. o. tilanteen omalla kohdallani.

Tiedän kyllä, että on kolmikymppisiä harmaita ja lihavia.

Muutos on se mikä kertoo ikääntymisestä.

Ei se, jos on ollut ikänsä lihava.

Keski-iäksi nimitetään 40-65-vuotiaita.

Keski-ikä-sana ei viittaa elinkaaren keskikohtaan. Se on ihmisiän kolmas neljännes, ikäkausi ennen vanhuutta.

Keski-ikä alkaa n. 35-vuotiaana ja kestää sinne 65-vuoteen. Ihminen ei ole nuoruusikäinen enää kolmenkympin jälkeen millään ilveellä.

Vierailija
58/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä edes ymmärrä miksi joku erityisesti haluaisi olla nuori. Ikä tuo arvovaltaa. Alkaa ottaa päähän täällä missä asun, kun eräässä kaupassa nuorten pitää jättää reput kassan viereen. Itsellä alkaa olla ikää lähes 40 ja vartija edelleen huomauttaa, että nuoret jättää reput sitten tuohon. En edes käy kyseisessä kaupassa tämän takia. Todellakin haluaisin jo näyttää keski-ikäiseltä.

Kyllä sä tuon ikäisenä luultavasti jo ihan vakaasti näytätkin, tuo vartijoiden käytös on silkkaa vittuilua niiltä vartijaklopeilta.

Vierailija
59/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 36 ja pidän itseäni keski-ikäisenä. En koe asiaa mitenkään negatiivisesti.

Vai että 34-vuotiaat nuoria aikuisia. Hohhoijaa. On se vanheneminen niin pelottavaa.

Itseäni pojiteltiin tuossa iässä työpaikalla, eikä se aina ollut niin kivaa. Muutenkin sain kuulla joka paikasta olevani nuori, vaikka itse koin juurikin lähestyväni keski-ikää. Ei siinä mielestäni ole mitään negatiivista. Omissa piireissäni ikä tuo prestigeä.

Vierailija
60/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa 4-kymppisenä ja kestää johonkin 5-kymppiseksi.

Poikkeuksia on.

Perheelliset voi keski-ikäistyä aikaisemmin ja lapsettomat taas myöhemmin. Enkä tällä tarkoita kaikkia vaan joitain. On siis kyse myös elämäntilanteesta ja elämänasenteesta, ei vain iästä.

Saanko siis nyt sanoa olevani keski-ikäinen tai ainakin sanoa että mieheni on?

Ap, 29-vuotias keski-ikäinen jolla harmaita hiuksia päässä