Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska alkaa keski-ikä?

Vierailija
04.07.2018 |

Nelikymppisenä? Ennen, jälkeen? Vai onko se henkinen tila? En tiedä ja kun olen kysynyt minulle on naurettu. Onko minulle puute ylessivistyksessä?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v. alkaa - ehkö jo pari vuotta ennenkin, etenkin naisilla - kun biologia vaan nyt menee niin.

Naiset elää keskimäärin pidempään kuin miehet, joten miehillä alkaa iän puoliväli aikaisemmin. Niin se biologia menee.

Vierailija
22/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan 25-vuotiaana.

Vierailija
24/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 0-12

Nuori 13-18

Aikuinen 19-35

Keski-ikäinen 36-50

Ikääntyvä 51-65

Eläkeläinen 66-75

Vanhus 76-

Vierailija
25/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

42-vuotiaana ymmärtää elämän tarkoituksen. Elämöinti on takana ja edessä pelkkää vastuunkantoa.

Ei vattu pitääkö tässä vielä jaksaa jotain elämöidä? Eikö saisi jo keskittyä perheeseen ja töihin?

Ap alle kolmekymmentä.

Nuorena jaksaa tehdä töitä ja elämöidä yhtä aikaa. Lapsen tein 39-vuotiaana. Ehkä keski-ikä alkaakin lapsen saamisen jälkeen.

Mielenkiintoista, että keski-ikä määritellään mielestäsi vain sinun kauttasi. Eli kun sinä teit lapsen paljon keskimääräistä vanhempana niin silloin mielestäsi alkoi siis keski-ikä😂 Meitä nuoria äitejä on vielä tässäkin maassa olemassa ja huom. olemme tosiaan nuoria äitejä, emme kaltaisiasi keski-ikäisinä äideiksi tulleita.

Joten ei se lapsen saaminen kenestäkään keski-ikäistä tee vaan ihan vaan ikä. Ja keski-ikä alkaa tosiaan sitten kun nuoruus ikävaiheessa on ohi eli siinä kolmenkympin jälkeen. Näin se vaan menee, vaikka kuinka leikkisit nuorta ja tekisit lapsesi vaikka 55- vuotiaana.

Vierailija
26/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi 0-12

Nuori 13-18

Aikuinen 19-35

Keski-ikäinen 36-50

Ikääntyvä 51-65

Eläkeläinen 66-75

Vanhus 76-

Laittaisin pienesti erilailla, näin

nuori (tai teini) 12-19

nuori aikuinen 20-25

aikuinen 26-39

keski-ikäinen 40- ja loput samaa rataa

Vierailija
27/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaana

Vierailija
28/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi 0-12

Nuori 13-18

Aikuinen 19-35

Keski-ikäinen 36-50

Ikääntyvä 51-65

Eläkeläinen 66-75

Vanhus 76-

Sori, "keski-ikänen" on n.40-65.

Vierailija
29/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä tarkoittaa sitä että ollaan laskennallisesti elämän puolessa välissä, eli kyllä siinä iässä ollaan jo 35-vuotiaana koska aika monet, varsinkin miehet kuolee jo seitsemänkymppisenä, ja sitä keski-ikää kestää viiteen kymppiin koska hyvin harva elää yli satavuotiaaksi.

Voi harmi. Noilla elämäntavoilla tuo mies kupsahtaa aika pian. On siis ollut keski-ikäinen jo ennen kuin tavattiin.

Ap

Vierailija
30/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

42-vuotiaana ymmärtää elämän tarkoituksen. Elämöinti on takana ja edessä pelkkää vastuunkantoa.

Ei vattu pitääkö tässä vielä jaksaa jotain elämöidä? Eikö saisi jo keskittyä perheeseen ja töihin?

Ap alle kolmekymmentä.

Nuorena jaksaa tehdä töitä ja elämöidä yhtä aikaa. Lapsen tein 39-vuotiaana. Ehkä keski-ikä alkaakin lapsen saamisen jälkeen.

Mielenkiintoista, että keski-ikä määritellään mielestäsi vain sinun kauttasi. Eli kun sinä teit lapsen paljon keskimääräistä vanhempana niin silloin mielestäsi alkoi siis keski-ikä😂 Meitä nuoria äitejä on vielä tässäkin maassa olemassa ja huom. olemme tosiaan nuoria äitejä, emme kaltaisiasi keski-ikäisinä äideiksi tulleita.

Joten ei se lapsen saaminen kenestäkään keski-ikäistä tee vaan ihan vaan ikä. Ja keski-ikä alkaa tosiaan sitten kun nuoruus ikävaiheessa on ohi eli siinä kolmenkympin jälkeen. Näin se vaan menee, vaikka kuinka leikkisit nuorta ja tekisit lapsesi vaikka 55- vuotiaana.

Mun täytyy varmaan ottaa hymiöt käyttöön, kun irrationaalista heittoa ei ymmärretä vitsinä.

Eikä täällä kukaan tosissaan määrittele keski-ikää.

Ja sitten vielä sanoisin, että olen mies.

Vierailija
31/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi 0-12

Nuori 13-18

Aikuinen 19-35

Keski-ikäinen 36-50

Ikääntyvä 51-65

Eläkeläinen 66-75

Vanhus 76-

Sori, "keski-ikänen" on n.40-65.

Sori, mutta joku kolmevitonen ri ole enää nuori vaikka kuinka muuta väittäisit. Kyllä se keski-ikäistyminen alkaa siinä kolmenkympin jälkeen, kolmevitosena se alkaa jo. Elämä on aika lyhyt loppupeleissä. Ei se nuoruus kestä ensimmäistä 40 vuotta millään, vaikka kuinka itsellesi niin väittäisit.

Vierailija
32/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen vain hämmentynyt ja päädyn siihen ettei keski-ikä ole mikään todellinen käsite vaan subjektiivinen kokemus tai sitten sen voi määritellä vasta kun henkilö on kuollut.

Ap

Vierailija
33/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

Ap alle kolmekymmentä.

Ensimmäisen lapsen tein parikymppisenä eli pitääkö minun nyt kuolla nelikymppisenä että toteutuu keski-ikä?

Vierailija
34/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt olen vain hämmentynyt ja päädyn siihen ettei keski-ikä ole mikään todellinen käsite vaan subjektiivinen kokemus tai sitten sen voi määritellä vasta kun henkilö on kuollut.

Ap

Keski-ikä on ihan todellinen ikävaihe nuoruuden ja vanhuuden välissä, käsittämättömän yksinkertainen asia määrittää. Ihmiset vain pelkäävät vanhenemista ja yrittävät kieltää ikääntymisen viimeiseen asti, siitä tämä iän määrittämisen vaikeus johtuu. Ihminen on nuori aikuinen alle kolmekymppisenä, sen jälkeen hän alkaa pikkuhiljaa keski-ikäistymään ja n. 35- vuotiaana hän alkaa olla keski- ikäinen. Eikä siinä ole mitään pahaa vasn ihan hieno asia, mukava ikävaihe jolloin ihminen on parhaimmillaan, yleensä alkanut löytämään itsensä ja omat vahvuutensa, silti vanhuus on vielä kaukana. Miksi ihmeessä sitä vastaan pitää koko ajan taistella ja olla naurettava ikiteini?

Vierailija
35/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

Ap alle kolmekymmentä.

Ensimmäisen lapsen tein parikymppisenä eli pitääkö minun nyt kuolla nelikymppisenä että toteutuu keski-ikä?

Näin me olemme sen nyt täällä määritelleet. Olen pahoillani. :p

Vierailija
36/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keski-ikä on ihan todellinen ikävaihe nuoruuden ja vanhuuden välissä, käsittämättömän yksinkertainen asia määrittää. Ihmiset vain pelkäävät vanhenemista ja yrittävät kieltää ikääntymisen viimeiseen asti, siitä tämä iän määrittämisen vaikeus johtuu. Ihminen on nuori aikuinen alle kolmekymppisenä, sen jälkeen hän alkaa pikkuhiljaa keski-ikäistymään ja n. 35- vuotiaana hän alkaa olla keski- ikäinen. Eikä siinä ole mitään pahaa vasn ihan hieno asia, mukava ikävaihe jolloin ihminen on parhaimmillaan, yleensä alkanut löytämään itsensä ja omat vahvuutensa, silti vanhuus on vielä kaukana. Miksi ihmeessä sitä vastaan pitää koko ajan taistella ja olla naurettava ikiteini?

Viimeiseen en osaa vastata. Minä pidän harmaista hiuksistani. Äitiäni joskus sanoin keski-ikäseksi ja hän loukkaantui, voin soittaa hänelle mikä siinä vanhenemisessa pelottaa jos haluat vastauksen?

Ihan leikkimielellä tätä lähdin kysymään. Koskaan ei saa tarkkaa vastauta, täälläkin hyvin eriäviä mielipiteitä ja yksi Wikipedia linkki ja wikipediaa ei saa käyttää lähteenä.

Ei sitä tarkkaa ikää kai sitten vaan ole. Saako jokainen määritellä itse?

Ap nykyään keski-ikäinen

Vierailija
37/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 lähestyy ja tunnustaa täytyy, että nyt on alkanut tuntumaan jo jossain määrin keski-ikäiseltä.

Kriisiä odotellessa... ;)

Vierailija
38/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä itselleni mitenkään väitä olevani nuori 38-vuotiaana, vaikka kassat papereita kysyvätkin, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että keski-ikä alkaa virallisesti siinä 4-kymppisenä.

Vierailija
39/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihtarit alkoi, ihoon tuli muutoksia ja tukka harmaantui, väsyttää ja lihoo, totesin että olen keski-iässä.

alkoi 44-48v.

Vierailija
40/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kalju on selvä signaali. viimeistään.