Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskien lajittelusta. Onko vielä muita, jotka eivät lajittele

Vierailija
04.07.2018 |

roskia. Minä laitan kaikki samaan sekajätteeseen. Vien sinne myös kahvinkeittimet yms.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. EI mulla oikeastaan muuta kuin sekajätettä tulekkaan.

Vierailija
2/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaltaisiasi vähän tyhmempiä ihmisiä on olemassa, valitettavasti aika paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kerrostalo on täynnä vastaavia vanhuksia. hissin ovessa on viikottain uhkailuja tai nöyriä pyyntöjä isännöitsijältä , että josko nyt voitaisiin alkaa pistää oikeisiin laatikoihin roskat. ja tosiaan ei  edes silloin toiminut kun oli vain lehtiroskis ja kaikki muut toiseen :D

Vierailija
4/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan lajitella. Palavat pahvit, paperit yms poltetaan leivinuunissa. Pantilliset pullot/tölkit viedään kauppaan, muut menee roskiin.

Vierailija
5/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas kierrätysraivoajia ketju täynnä😃

Vierailija
6/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä ja ilmastosta ja ympäristöstä piittaamaton ihminen ei kierrätä. Kierrättäminen on pieni vaiva ilmaston hyväksi tehtävästä työstä.

Vierailija
7/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. EI mulla oikeastaan muuta kuin sekajätettä tulekkaan.

Oletko myös Suomessa asuva työläinen vai ihan kantasuomalainen joka ei osaa kirjoittaa peruskoululaisen tasolla?

Vierailija
8/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän esim. jätteenpolttolaitoksen tukkiminen sopimattomalla jätteellä on niin fiksua, että päänsilittelyä siitä pitäisi saada. Ihanaa, kun jätteenkäsittelymaksut kasvavat! Ja eihän me tätä ympäristöä ylipäätään mihinkään tarvita, kun se lajittelu on niin kauhean vaikeaakin.

Vierailija
9/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajitellaan vain paperi ja isot pahvit. Pullot kauppaan. Lasipurkit tuhkakupeiksi ja sit sekajätteeseen. Loput menee sekajätteeseen. Meillä vain sekajätelaatikko. En ala säilyttää mitään haisevia purkkeja ja purnukoita pitkin keittiötä. En näe järkee siinä että pesen purkit vedellä (veden tuhlausta) ja sit ajan ne pitkin poikin kylää kierrätyspisteeseen. Paperin ja pahvin keräys katumme päässä joten voin kävellen viedä. Muut sit jossain pidemmällä.

Vierailija
10/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele, kaikki sekajätteeseen.

Suomi on niin pieni maa ettei ole mitään väliä kierrättääkö vai ei.

Vierailija
11/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän esim. jätteenpolttolaitoksen tukkiminen sopimattomalla jätteellä on niin fiksua, että päänsilittelyä siitä pitäisi saada. Ihanaa, kun jätteenkäsittelymaksut kasvavat! Ja eihän me tätä ympäristöä ylipäätään mihinkään tarvita, kun se lajittelu on niin kauhean vaikeaakin.

Itse ainakin jätän mahdollisimman suuren jätevuoren jälkeeni tuleville sukupolville. Niiden ongelma, ei minun.

Vierailija
12/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajitellaan vain paperi ja isot pahvit. Pullot kauppaan. Lasipurkit tuhkakupeiksi ja sit sekajätteeseen. Loput menee sekajätteeseen. Meillä vain sekajätelaatikko. En ala säilyttää mitään haisevia purkkeja ja purnukoita pitkin keittiötä. En näe järkee siinä että pesen purkit vedellä (veden tuhlausta) ja sit ajan ne pitkin poikin kylää kierrätyspisteeseen. Paperin ja pahvin keräys katumme päässä joten voin kävellen viedä. Muut sit jossain pidemmällä.

Mä "pesen" purkit niin, että jätän ne tiskialtaaseen. Purkki saa itsekseen täyttyä valuvasta vedestä, ei tarvitse käyttää erikseen vettä sen pesemiseen. Jos on rasvainen, kaadan siihen päälle keitinvedet. Kyllä näihin keinot keksiin, jos viitsii miettiä.

Vierailija
13/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin jätän mahdollisimman suuren jätevuoren jälkeeni tuleville sukupolville. Niiden ongelma, ei minun.

Eli kuka tahansa saa jättää myös sinun ongelmaksesi asioita, jos haluttaa? Esim. pihaasi voi käyttää kaatopaikkana? TÄmäkö se logiikka on, vai mikä?

Vierailija
14/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lajittele, kaikki sekajätteeseen.

Suomi on niin pieni maa ettei ole mitään väliä kierrättääkö vai ei.

Millä tavalla ei ole väliä?

Vierailija
15/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lajittelen lasin, metallin, kartongit/pahvit, ja loput sekajätteeseen.

Lasia ja metallia tulee harvoin, kartonkia oikeastaan kahvimaitotölkeistä.

Vierailija
16/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen pahvin, metallin ja lasin erilleen. Kaikki muu menee sekajätteeseen, myös biojäte. Tein tämän päätöksen sen jälkeen kun tutustuin siihen miten jätteitä "käsitellään" esim Ämmässuolla. 

Vierailija
17/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä "pesen" purkit niin, että jätän ne tiskialtaaseen. Purkki saa itsekseen täyttyä valuvasta vedestä, ei tarvitse käyttää erikseen vettä sen pesemiseen. Jos on rasvainen, kaadan siihen päälle keitinvedet. Kyllä näihin keinot keksiin, jos viitsii miettiä.

Mistä se vesi purkkeihin valuu? Vuotaako hana? En ymmärtänyt tätä.

Vierailija
18/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se vesi purkkeihin valuu? Vuotaako hana? En ymmärtänyt tätä.

Esim. käsien pesusta, kasvisten huuhtelusta ym.

Vierailija
19/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista kierrättäjien kotona juuri on; tiskipöytä väärällään kuivuvia purkkeja ja tölkkejä. Epäsiistin näköistä.

Minä kierrätän jos viitsin. Esim. isompaa ruokasatsia tehdessä tulee paljon biojätettä ja kuorin ne suoraan biohajoavaan pussiin. Ja se pussi lähtee suoraan roskiin. Meillä on vain sekajäteastia ja hattuhyllyltä viedään paperit omaan lootaansa. Toki nämä vaaralliset jätteet hävitämme ihan niinkuin pitää. Arjessa ei vaan jaksa sellaista piperrystä mistä muu maailma ei välitä pätkän vertaa.

Vierailija
20/93 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien minäkin toki pullot kauppaan. En jaksa lajitella kun ei ole keittiössä tiloja sellaiseen eikä muuallakaan kämpässä. Isot pahvit laitan omaan laatikkoon ja jätepaperit. Nykyään tulee paperia vähemmän kun ei tule paperilehtiä eikä mainoksia. Ruokajätettäkin tosi vähän. En myöskään autottomana lähde kuskaamaan kahvinkeittimiä ympäri kaupunkia. En edes tiedä mihin niitä pitäisi viedä. Jääkaapit ym viedään pois uutta ostettaessa. Ihmettelen minäkin miksi kaupoissa kaikki pakataan muoviin. Eikö voisi pakata vaikka paperiin. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi