Ystävä joka loukkaa jatkuvasti - on mielestään vaan suorapuheinen
Tämän ihmisen seurassa saa olla aina varpaillaan koska pelkään loukkaavani häntä. Hän loukkaantuu aivan kummallisista asioista jotka eivät edes koske häntä itseään.
Esimerkiksi yhteinen ystävämme oli jakanut seinällään sen "15% naisista tupakoi raskaana ollessaan" linkin ja kommentoin siihen surunaamalla. Sitten tuli yksityisviesti jossa haukkui minut lyttyyn, kuinka tällainen "maho äm.mä" ei ole mikään kommentoimaan toisten tupakointia tai tupakoimattomuutta. Hän siis itse poltti raskaana ollessaan, itse olen lapseton.
Toinen oli, kun julkaisin edesmenneestä koirastani muistovideon. Siihen sain viestillä purkauksen, kuinka hänen mumminsa oli hiljattain kuollut ja tuollainen video koirasta loukkaa mummin muistoa.
Shoppaillessa on sanonut, että olisi parempi jos minunlaiseni ihmiset pukeutuisivat vain jätesäkkiin ja näytän mieheltä koska olen niin leveäharteinen. Ravintolassa en allergiani takia tilannut sushia jolloin hän alkoi kovaan ääneen kailottaa kuinka on niin perseestä kun toiset keksivät itselleen allergioita kun eivät uskalla kokeilla mitään uutta.
No, näitä esimerkkejä riittäisi mutta saitte varmaan kuvan tästä ihmisestä. Jokainen tapaaminen ikään kuin imee minusta mehut ja varon kaikkea mitä sanon tai teen, tai mitä myöhemmin päivitän someen jos päivitän.
Tämä ihminen kuuluu kuitenkin kaveriporukkaan joten häntä ei niin vaan voi vältelläkään. Olen jättänyt tekosyiden varjolla menemättä tapaamisiin tämän ihmisen takia. Voiko tuollainen ikinä muuttua? Jos hänen käytöksestään menisi jotain sanomaan niin olisi helvetti irti.
Kommentit (4)
Mitäs hommasit kaveriporukan. Tuollaiset jutut kuuluu jättää taakse silloin, kun peruskoulu loppuu.
Ehkä sussakin on jotain vikaa, kun tuollaisen kanssa kaveeraat tai luet tuollaisen kaveripiiriin kuuluvaksi. Plus noissa esimerkkitilanteissa et mainitse, miten olet vastannut tai oletko sanonut takaisin mitään. Kyllä tilanne muuttuu, kun täytätte molemmat 18 (tai ensin vaikka 16).
Mitä ihmettä tuollaisen kanssa hengaat?
Meillä kaveriporukassa samanlainen mielensäpahoittaja, rasittava