Ällövaroitus! Haiseeko teillä alapää koskaan housujen läpi?
Olenkohan ainut jolla tämä ongelma. 🙄Ei ole tulehdusta eikä mitään, mutta silti alapää haisee voimakkaasti. Esim työpäivän jälkeen tunnen hajun housujen läpi jos olen vaikka kyykyssä niin että haarat on levällään. Onko niin että joillakin vain on voimakkaamman hajuinen alapää johon ei mikään auta.😏 Oletko koskaan haistanut vieraan ihmisen alakertaa noin niinkuin normaalitilanteessa? Esim. Vieressä seisoessasi?
Kommentit (451)
Kyllä se alkaa haisee, jos se pestään kerran vuorokaudessa. Pidesuihku on aika hyvä ratkasu tuohon ongelmaan, niin ei haise. Ja tietysti alushousut vaihdetaan vähintään kerran päivässä.
Ai kamala! Jotain on nyt vialla. Omenoilta tuoksuu minulla 🍏🍏🍏
Nimenomaan liika pesu pahasta, alkaa haista ja varsinkin jollain pesuaineilla ja saippuoilla, vesi riittää.
Iho vasten ihoa, paikka ei tuuletu, hikoaa ja jää hautumaan, kaikki tällaiset paikat voi haista. Esim kainalot, persvako ja nivuset. Miltä hiki sitten haisee on ihan yksilöllistä. Siihen vaikuttaa esim hormonit, ruokavalio ja lääkkeet. Alapäässä tietysti muitakin eritteitä kun hiki, joten luonnollista et monenlaisia hajuyhdistelmiä ihmisillä. Joka päivä huolehdin pesusta ja alusvaatteiden vaihdosta, sen enempää en stressaa vaikka välissä huomaisin hieman hajua. Ihmisestä lähtee hajuja!! Mieluummin hieman ihmisen omaa "hikihajua" kun hirveä pistävä hajuveden tunkkis!
Maitohappobakteerigeelituubit auttaa, saa apteekista. Vaikka ei näkyisi testeissä vaginoosia niin kyllä siellä ph on pielessä jos haisee housujen läpi.
Hiukan kummallista,mutta haistan naisten menkat selvästi metrin parin päästä ! Hajuaistini taitaa olla muutenkin tavallista tarkempi
M 55
Ihmiset on vierottunu luonnollisista tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilde ei itsessään mulla haise, mutta lihavana hikoan paljon nivusista ja se hiki on pahan hajuista. Joskus en ymmärtänyt miksi housut alkoi haista, kunnes huomasin että pikkarit kastuu reunoilta, eikä haarakiilasta. Aloin käyttää kaksia pikkareita päällekkäin, se auttaa. Ja dödö nivusissa.
Luulen että aika monella ylipainoisella voi olla sama juttu. Tai ei siihen ylipainoa välttämättä tarvita edes, jos vaan on rakenteeltaan sellainen ettei hiki pääse haihtumaan nivusista, vaan imeytyy vaatteisiin.Myös muilla kuin lihavilla nivushiki voi haista. Olen hoikka mutta raskauden aikana tuli ihan tajuton nivushiki ja haju oli ihan HIRVEÄ. Silloin hoksasin että moni joka kärsii pahasta hajusta alapäässä saattaa itse asiassa kärsiä nivushiestä.
Nivushikeen auttoi ensin se että pesin nivuset saippualla. Vielä enemmän auttoi se että KUORIN nivuset, siis kuorinta-aineella. Sieltä irtosi sellaista kuollutta ihoa tms nöyhtää.
Raskauden loputtua vaiva katosi, mutta kokeillaapa nivushiki-ihmiset sitä kuorintaa!
Naisilla muuten haisee ti-hi, pi-hi, ni-hi ja pe-hi :)
Eli tissihiki, pimppihiki, nivushiki, pershiki!Tämä on itselleni tosi kiusallista, mutta minua vaivaa oikeasti tuo pershiki. Persvako hikoilee, vaikka mitä tekisi. :D Pesen sen saippualla hyvin joka päivä, ja se voi ehkä tunnin kaksi olla ihan ok raikas, mutta sen jälkeen se on taas hiestä märkä ja haisee sellaiselle "peppumaiselle". Onko muilla samaa? Vai pysyykö teidän pakaroiden väli ihan raikkaana koko päivän? Tästä syystä en halua mieheni koskaan koskettavan itseäni pakaroiden väliin, koska se on niin usein hikinen ja haisee.
Jännä. Itse olen lähes sairaalloisen lihava, mutta mun peppu ei oikein ikinä haise ja mies on huomauttanut tästä myös. Pllukin on hajuton, ainut mikä haisee niin on tissihiki ja se haju on kyllä oksettava.
Niin, ei peppureikä itsessään vaan pakaroiden väli tuosta häntäluun alapuolelta alkaen. Itsellä on melko muhkea pylly ja pakarat ovat tiiviisti kiinni toisissaan, ja näköjään luontaisesti tuppaa hikoamaan. Tisseissä voi olla sama juttu, jos niiden alle muodostuu ilmatiivis tila ja hikoaa.
Kyllä! Isopakarainen salitreenaaja tässä ja pershiki vaivaa. Juuri se persvako. Ei tuuletu, hikoaa, joskus jopa niin että persvakoläntti näkyy housuissa. Esim stringejä ei voi pitää kin stringit siirtää hien housujen kankaaseen ja märkä hikiraita tulee housuun!
Myös tissihiki tuttua.
Mulla on noi kaikki eli tihi, pihi, pehi ja nihi! :)
Tätä mä pohdin kun näitä tiukoissa trikoissaan kulkijoita näen... peppua vasten keinokuitu. Fittnessbloggareillakin valtavat kannikat! Eikö niiden väli lemua?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itselleni tosi kiusallista, mutta minua vaivaa oikeasti tuo pershiki. Persvako hikoilee, vaikka mitä tekisi. :D Pesen sen saippualla hyvin joka päivä, ja se voi ehkä tunnin kaksi olla ihan ok raikas, mutta sen jälkeen se on taas hiestä märkä ja haisee sellaiselle "peppumaiselle". Onko muilla samaa? Vai pysyykö teidän pakaroiden väli ihan raikkaana koko päivän? Tästä syystä en halua mieheni koskaan koskettavan itseäni pakaroiden väliin, koska se on niin usein hikinen ja haisee.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan kummallista,mutta haistan naisten menkat selvästi metrin parin päästä ! Hajuaistini taitaa olla muutenkin tavallista tarkempi
M 55
Wuf wuf työnnätkö kuonosi pimpan seutuville vielä parempien aromien toivossa?
Joo...just jossain jumpassa ja joogassa kauhistuttaa että haisee vieressä joogaavan nenään :( Ei oel tulehdusta eikä varsinaisesti pahalle eli esim sillille haise mutta pildelle. Noloa. Ei auta vaikka pesis päivän mittaan, nopeesti taas lemahtaa.
En oikein osaa selittää sitä.. sellainen suolaisen hieman kirpeä tuoksu normaalisti. Eli pillu! Haistan esim jos makaan sängyssä, tuuletin päällä edessä ja avaan haarat.
Tulee kunnon tuoksut naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilde ei itsessään mulla haise, mutta lihavana hikoan paljon nivusista ja se hiki on pahan hajuista. Joskus en ymmärtänyt miksi housut alkoi haista, kunnes huomasin että pikkarit kastuu reunoilta, eikä haarakiilasta. Aloin käyttää kaksia pikkareita päällekkäin, se auttaa. Ja dödö nivusissa.
Luulen että aika monella ylipainoisella voi olla sama juttu. Tai ei siihen ylipainoa välttämättä tarvita edes, jos vaan on rakenteeltaan sellainen ettei hiki pääse haihtumaan nivusista, vaan imeytyy vaatteisiin.Myös muilla kuin lihavilla nivushiki voi haista. Olen hoikka mutta raskauden aikana tuli ihan tajuton nivushiki ja haju oli ihan HIRVEÄ. Silloin hoksasin että moni joka kärsii pahasta hajusta alapäässä saattaa itse asiassa kärsiä nivushiestä.
Nivushikeen auttoi ensin se että pesin nivuset saippualla. Vielä enemmän auttoi se että KUORIN nivuset, siis kuorinta-aineella. Sieltä irtosi sellaista kuollutta ihoa tms nöyhtää.
Raskauden loputtua vaiva katosi, mutta kokeillaapa nivushiki-ihmiset sitä kuorintaa!
Naisilla muuten haisee ti-hi, pi-hi, ni-hi ja pe-hi :)
Eli tissihiki, pimppihiki, nivushiki, pershiki!Tämä on itselleni tosi kiusallista, mutta minua vaivaa oikeasti tuo pershiki. Persvako hikoilee, vaikka mitä tekisi. :D Pesen sen saippualla hyvin joka päivä, ja se voi ehkä tunnin kaksi olla ihan ok raikas, mutta sen jälkeen se on taas hiestä märkä ja haisee sellaiselle "peppumaiselle". Onko muilla samaa? Vai pysyykö teidän pakaroiden väli ihan raikkaana koko päivän? Tästä syystä en halua mieheni koskaan koskettavan itseäni pakaroiden väliin, koska se on niin usein hikinen ja haisee.
Jännä. Itse olen lähes sairaalloisen lihava, mutta mun peppu ei oikein ikinä haise ja mies on huomauttanut tästä myös. Pllukin on hajuton, ainut mikä haisee niin on tissihiki ja se haju on kyllä oksettava.
Niin, ei peppureikä itsessään vaan pakaroiden väli tuosta häntäluun alapuolelta alkaen. Itsellä on melko muhkea pylly ja pakarat ovat tiiviisti kiinni toisissaan, ja näköjään luontaisesti tuppaa hikoamaan. Tisseissä voi olla sama juttu, jos niiden alle muodostuu ilmatiivis tila ja hikoaa.
Kyllä! Isopakarainen salitreenaaja tässä ja pershiki vaivaa. Juuri se persvako. Ei tuuletu, hikoaa, joskus jopa niin että persvakoläntti näkyy housuissa. Esim stringejä ei voi pitää kin stringit siirtää hien housujen kankaaseen ja märkä hikiraita tulee housuun!
Myös tissihiki tuttua.
Kuulostaa ihan kiihottavalta! Ja se perseenhaju on ihan oma juttunsa, ei sillä ole kakan kanssa mitään tekemistä.
Lapsen saamisen jälkeen mulle on tullut sellainen vaiva, että aina kun stressaan niin alapää hikoilee/vuotaa tosi pahanhajuista hikeä/eritettä. Todella outoa.
Kerran päivässä pesu riittää ja kerran päivässä pikkareiden vaihto. Hajustamatonta, intiimihygieniaan tarkoitettua pesunestettä on hyvä käyttää, kaikki eivät tarvitse sitäkään (jos ei haise pelkällä vesipesulla).
Kuulostaa pikemminkin siltä, että hajuaistisi on ollut raskausaikana herkistynyt. Minä haistoin silloin kaikki liian voimakkaana, esim mieheni parta haisi oksettava hirveälle. Ja ihmisten hiki, rasva ja päänahat, vaikkapa bussissa. Oksennusta sai pidätellä. Onneksi hajuaisti palautui normaaliksi kun raskaus loppui.