Mitä tehdä tällaisen miehen kanssa? Täällä varmasti tiedetään vastaus!
Mieheni on aina ollut vastuuntuntoinen (hoitaa kotitöitä, työnsä, jne.) -yksi syistä, miksi hänet valitsinkin kanssani perhettä perustamaan. Nyt olen joutunut tyrmistymään hänen käytöstään muutamaan otteeseen pienen vauvamme(4kk) suhteen!
Hän kyllä hoitaa vauvaamme, etenkin kun pyydän sitä. Mutta... hän ei ns. innostu vauvastamme. Hankala selittää... hän ei kiinnostu ostelemaan vauvalle mitään, leikkimään vauvan kanssa, opettamaan vauvalle mitään. Hän olisi valmis lykkäämään pienen vauvamme hoitoon ihan koska tahansa jollekin ihan vaan tutullemmekin - ainoa, mikä häntä estää on vastuuntunto (muuten olisi valmis antamaan joka päivä vauvan hoitoon!). Häntä ei siis estä se esim. jos pikkuinen on ollut kipeä niin itse en raski antaa häntä kenellekään hoitoon. Hän ei ikinä huolestu, jos vauvalla on joku vaiva tai vauva huutaa. Hän on sanonut minulle ikävästi muutaman kerran, esim. ei ollut halukas viemään vauvaamme korvaerikoislääkärille, koska on kuulemma niin kallista. Sitten kuitenkin käyttää omiin asioihinsa jatkuvasti hirveitä summia rahaa. Omituista sikäli, että minuun hän kyllä on valmis käyttämään rahaa, eikä nikottelisi yhtään, jos minun pitäisi mennä johonkin erikoislääkärille?
Onko muilla ollut vastaavaa - nyt puhutaan vastuullisista miehistä, eikä sellaisista, joita vauva ei kiinnosta lainkaan. Pitääkö minun olettaakaan häneltä miehenä samanlaista innostusta vauvaan? Tuleeko se ajan kanssa, vai onko hän tulevaisuudessakin sellainen, ettei jaksa kiinnostua intensiiviseen olemiseen lapsensa kanssa? Eikö hän rakasta lastamme??
Sylissä tykkää olla, mut ei rinnalla.
Vierailija: