Paljonko sulla on lainaa?
Tarkoitan siis kulutusluottoja. Miksi?
Musta tuntuu että olen ainoa täällä. Myönnän että oli suuri virhe ottaa kulutusluottoa Bank Norwegianista korkean koron vuoksi, mutta silloin ei ollut muuta vaihtoehtoa (ero). Maksan ja pärjään, mutta harmittaa korko ja turha maksaminen :(
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Raksaukko35vantaa kirjoitti:
Periaatteessa kymppitonnin limiitti luottokortilla.
Ostan kaikki luotolla ja maksan sitten kuukauden päästä kaiken pois, koska ensimmäinen kuukausi on koroton ja kuluton.
Tällä keinoin käytän luottokorttia vipuvartena sijoitustoiminnassani.
Höpö höpö
?
6500 euroa remonttilainaa jäljellä. Talolaina kuitattu takas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Mulla on kyllä jostain syystä esim. Ellos-tili. Joitakin kuukausia sitten tilasin sieltä jotain ja maksutavaksi oli tullut se tili, jonka saldo siinä vaiheessa nolla euroa. Tilaussummaan oli lisätty ~ 5 euroa. Siis vaikka olisin maksanut tilauksen heti saatuani, olisivat ottaneet tuollaisen lisämaksun. Palautin tuotteet ihan jo periaatteesta. En ikinä suostuisi maksamaan kulutusluottojen kuluja. Mieluummin säästäisin ensin esim. rahastoon, jos käteisvarat eivät heti riittäisi jonkin hankintaan.
Entä, jos hankinta olisi pakollinen eikä voisi odottaa?
Ohis. Mikä on pakollinen hankinta ja joka ei voisi odottaa?
Tiedän, että kuulostaa kliseeltä, mutta ei siitä nyt niin mahdottoman kauan ole, muutama kymmenen vuotta, kun lainaa ei noin vain saanut mistään helposti. Silloin ei auttanut kuin kiltisti olla ilman kunnes sai säästettyä rahan ostamiseen. Asiasta purnaaminen ja kiukuttelu ei tehnyt oloa yhtään paremmaksi. Lähes kaikilla oli maassa sama tilanne, joten siihen vain sopeuduttiin. Oltiin ilman ja yritettiin kuka mitenkin pärjätä vaikka kuinka olisi tehnyt mieli jotain ja ihan oikeasti tarpeellista, ei mitään turhuuksia. Ostoksilla käytiin vasta kun oli rahaa ostaa. Ne jotka ei osanneet tai kyenneet säästämään ei saaneet jotain tarpeellista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Mulla on kyllä jostain syystä esim. Ellos-tili. Joitakin kuukausia sitten tilasin sieltä jotain ja maksutavaksi oli tullut se tili, jonka saldo siinä vaiheessa nolla euroa. Tilaussummaan oli lisätty ~ 5 euroa. Siis vaikka olisin maksanut tilauksen heti saatuani, olisivat ottaneet tuollaisen lisämaksun. Palautin tuotteet ihan jo periaatteesta. En ikinä suostuisi maksamaan kulutusluottojen kuluja. Mieluummin säästäisin ensin esim. rahastoon, jos käteisvarat eivät heti riittäisi jonkin hankintaan.
Mikä sellainen voisi olla? En oikeasti keksi. Eikä minulla olekaan euroakaan lainaa.
Kaikki velkani:
298k asuntolaina
19,2k autolaina
11k luottokorttivelkaa
3k opintolainan jämä
2k muutama kännykkä osamaksulla
Hyvin pärjään.
Norwegian luottokortilla on velkaa jatkuvasti, mutta maksan sen joka kuussa pois. Kortti on ilmainen. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sellainen voisi olla? En oikeasti keksi. Eikä minulla olekaan euroakaan lainaa.
Tällä hetkellä meillä auto olisi sellainen, joka pitäisi ostaa lainarahalla, jos tuo viimeinenkin menisi. Se on pakko olla työn vuoksi. Toinen olisi pyykinpesukone. No, siihen on rahaa jemmassa mutta lapsen lukion alkaminen kuluttanee säästöt.
Höpö höpö