Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista sormiruokaa olette antaneet 8kuiselle?

28.04.2006 |

Meillä mies viikonpäästä 8kk ja haluaisin antaa jo erilaisia sormiruokia, jotta poika saisi harjoitella itse syömistä. Olen antanut maissinaksuja, näkkäriä ja leipäpalasia, mutta onko mitään muuta mitä voisi antaa? ja vieläkö pitää totutella uusiin makuihin minkä aikaa?

Entäs voiko aloittaa jo potta treenit kun poika on oppinut jo istumaan?

Hauskaa vappua kaikille!!!!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppu- ja päärynäkuutiot ovat mainiota sormiruokaa :)

Ja meidän poika on pottaillut jo pari kk, ikää 8,5 kk. Siis ei aktiivisesti, mutta aamurutiineihin kuuluu potalla istuminen ja poika onkin ymmärtänyt sen tarkoituksen. Saalista tulee joka aamu ;)

Vierailija
2/15 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika mussuttaa omin sormin:

maissinaksuja

pitkiä spagetteja

vihannessuikaleita hyvin keitettyinä (kaupan pakastealtaasta)

herneitä

banaaniviipaleita

Myös kaupan pakastemaissia on kokeiltu, mutta ne löytyivät kokonaisena potasta:). Ehkä sitten vähän myöhemmin uudestaan.

Yhtään hammasta ei vielä ole pojalla, ikää kohta 10 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- maissinaksuja

- kurkkua

- banaania

- kuivaa leipää

- vesimelonia

- keitettyä porkkanaa ja perunaa (sotkevat aika lailla)

nyt kun ukkeli on jo reilusti yli 9 kk niin ollaan laajennettu kokeilua esim.

- avokaadoon

- verkkomelooniin yms.

- mangoon

- omenaa ja päärynään

- riisiin

- makarooniin (esim. penne-pasta sopii hyvin kätöseen)

- herneisiin yms

Vierailija
4/15 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on 8,5kk ja me ollaan annettu vain maissinaksuja, ne kun tuntuvat sulavan saman tien suussa ja menevät siten hyvin kurkusta alas. Kerran yritin omenaa, mutta sai purtua niin ison palan, että jäi kurkkuun kiinni ja meinasin itse saada sydärin, kun roikotin lasta pää alaspäin, jotta pala irtosi kurkusta. Kyselenkin nyt, että miten olette omenaa / päärynää / ruisleipää jne antaneet, jotta ei saisi liian isoja paljoa jyrsittyä? Ja montako hammasta teillä on, vaikuttaako se asiaan? Meidän pojulla on vasta 2, ei niillä paljon " muussata" paloja suussa...

Vierailija
5/15 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan...

Vierailija
6/15 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa leipää ja maisiinaksuja sitten, että saa pureskella, mutta tosiaan omenan ja porkkanan raastan suht isoksi raasteeksi ja niitä sitten poika sormillaan suuhun lykkää :)

Vierailija
7/15 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileri paloina on myös hyvä. Pehmeää syödä parillakin hampaalla.

Vierailija
8/15 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla niin terveellistä tulevaisuuden kannalta:)

Vierailija
9/15 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vetää juustohöylällä ohuiksi suikaleiksi, joita on helppo syödä.

Vierailija
10/15 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka pitkää väliä pidätte uusien makujen antamisella jo isommalla vauvalla? Meidän tyttö nyt pian 10kk, joten vieläköhän sitä 1maku / 1vko suositellaan?

Vierailija
11/15 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pehmenevät vähän. Meillä tyttö tosiaan hieman teidän vauvaa vanhempi (pian 10kk) ja meillä menee mm. omenaa, banaania, maissinaksuja, broileria, possua, (naudan-) jauhelihaa, lohta, avokadoa, perunaa, bataattia, kesäkurpitsaa, riisikakkua, ruis- ja kaurapastaa, riisiä (tosin vaikeasti syötävää).

Vierailija
12/15 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ulkomailla kun asun, niin voisiko joku selventää, mitä te kaikki tarkoitatte maissinaksuilla? Olisi kiva kokeilla, kun kesällä mennään Suomeen.

2) Ja ylipäätään... mitäpä, jos sormiruoka ei maistu? Typyli maistaa muuten ihan kaikkea kaukosäätimistä kengännauhoihin, mutta jos yritän leivän- tai banaaninpalaa tarjota, niin suu nipistyy tiukasti kiinni! Ei kai auta muu kuin antaa muutama murunen pöydässä leikittäväksi ja katsoa, menisikö niitä vahingossa suuhun asti... vai mitä?

Vierailija
13/15 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenan olen antanut ihan ohkaisina viipaleina, en isona lohkona. Ei saa viipaleesta niin suuria paloja irti. Myös luumua, viinirypäleitä ja mandariinia olen antanut vähän, niin että olen ottanut viipaleesta/ rypäleestä kuoren pois ja pilkkonut pienemmäksi. Mahtoiko yllä olla jo suolattomat riisikakut ja porkkanaraaste, niita myös joskus syödään.

Vierailija
14/15 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisessa isohkossa pussissa, löytyy kaupasta yleensä perunalastuhyllystä. Valmistaja taitaa olla Laatupaakari.

Vierailija
15/15 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni on päässyt hiemen villiksikkin asian kanssa.Haluaa tunnustella KAIKKEA syömäänsä käsin ja sormin.Välilä lusikka saa vain osakseen huitaisun.Juo nokkamukista itse,mutta syö käsin.(9kk.)