Miten 9€ päiväkorvaus - ''palkka'' voi olla laillista?
Ovatko suomalaiset todellakin jotain hmmtin orjakansaa? Kuinka tällainen laki on ylipäätään päästetty läpi, että jonkun muka ns.kuntouttavan työtoiminnan (lue osallistuminen jollekin nöyryyttävälle höpökurssille, johon palkkaduunia vaille on hyvinkin todennäköisesti valheellisin puhein suostuteltu karenssin uhalla) maksu on jotain naurettavat 9 euroa!!?
Siis eihän minimituntikorvauskaan ole tuota tässä maassa, vai miten se on?
Kuinka tässä maassa ns.vasemmisto - sos.demarit (Tarja Filatov sos dem kaiketi oli tämä nerokkaan ajatuksen taustalla orjuuttaa yksi kansanosa ilmaistöihin ja nyt paheksuu muka sitten Lindströmiä huh huh) ym. jotka ''väittävät'' olevansa köyhemmän kansan asianajajia, eivät ole pitäneet mitään merkittävää meteliä tästä SUURESTA EPÄKOHDASTA JA LAITTOMUUDESTA - kuin vain harvasiltaan käytäviltä kyselytunturäksytyksiltään.
Alkaa harmittamaan, että ei ole poliitikon rooliin joskus lähtenyt. Niin paljon kuraa, jos ei ihan suoranaista paskaa on tässä maassa, varsinkin meidän 'poliittisen eliittmme' toilailuja seuratessa. Pelkkiä oman taskun asialla olevia nyhvöjä, tai jotain mikkoalataloja misseineen ja tv-hosteineen. Urheilijoita ja missejä. Paperiduunareita oikeusministereinä ja työllisyyttä hoitavana - sallikaa meidän nauraa kyvyttömille hallituksillemme! Tosin ei naurata. Ei naurata kovinkaan monta, miten Suomen valtion yritykset laitetaan kevein perustein lihoiksi ja VAKE saa rahat ohi eduskunnan. Tämäkin päätös vain runnottiin läpi eduskunnassa ennen joululomia, kuten täysin nöyryyttävä ja kohtuuton ihmsiten alistamislaki nimeltään aktiivimalli.
Eikö kukaan ole mittauttanut kansainvälisessä oikeusistuimessa ensinnäkin aivan liian pienet työttömyystuet ja tämän pääälle nämä ''nöyryytäsuomalainenpäivässäkuntoutusrahat'' 9 eurolla päivässä.
Yritykset saavat ilmaistyötä, niin kukapa siinä turhaan ketään palkkaa. Ei ihme, jos on valtava reservi olemassa pakotettuja kanslaisia (koska orjuus laillistettiin uudestaan Suomessa? ) tekemään samat duunit ihan ilmatteeksi. Työntekijät, joille maksetaan vielä palkka - pitäisi herätä jo tässä vaiheessa. YT:t ovat lähellä heittääkseen sinutkin pois palkanmaksuvelvoitteestaan ja sitten jopa pakottamaa sinut tekemään samaa duunia ilmaiseksi ''vastikkeellista sos.turvaa'' vastaan.
HERÄTKÄÄ JO!!!
ETTE KAI TE OLE MITÄÄN ORJAKANSAA!?!?!?!?!?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään Filatovin keksintö ole. Itse olin työllistymistöissä jo 80-luvulla.
Maailman huonoin keksintö, mikä vääristää työmarkkinat, ja rajoittaa kulutusta. Työttömät laitetaan puoli-ilmaiseksi tekemään töitä jotka jonkun pitäisi kuitenkin tehdä. Paitsi että jos siitä saisi palkkaa, olisi varaa kuluttaa, mikä auttaisi taloutta.
Minäkin olin työllistettynä 80-luvulla ja sain siitä työstä ihan oikeaa palkkaa. Palkan maksoi työnantaja, joka sai valtiolta työllistämistukea. En siis saanut mitään Kelasta tai mistään työttömyyskassasta.
Palkka ei ollut iso, mutta tuntuvasti parempi kuin sillloinen työttömyyskorvaus, siis peruspäiväraha. Eli ihan eri meininki kuin näissä nykyisissä jutuissa.
Kyllä me suomalaiset, ainakin ns kanta sellaiset olemme orjakansaa, historiakin tätä tukee siis mitä sitä tosiasiaa kieltämään.
9e päivä ei ole kovin paljoa, mutta maailmassa on paljon ihmisiä jotka eivät saa edes sitä.
Voi olla että että pian edes tuota 9euroa ei makseta kun valtionkassasta alkaa rahat loppua.
Miksi ylipäätään maksaa kenellekään enemmän kuin tue 9e, koska ei ole pakko.
Pian lähes 500000 joista voi vapaasti valita ja tarvittaessa vaihtaa, tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 80 luvulla oli kaikenlaisia töitä, ja palkkaakin maksettiin. Nuorenakin pääsi helposti duuniin.
Mistä on tullut tämä kyykytyspolitiikka, että veroja kerätään maksimit, mutta palvelua ei saa kun sitä tarvitsisi. Eli nyt vaikka duunittomuusrahana kunnollisena korvaukseana. Väärinhän tuo on, että toiset saa kolminkertiasen määrän työttömyyskorvausta, josta kaikki - mylös ne pienellä korvauksella olijat, 20 prosenttia!! veroa!! Siis käteen jää ihan tuhottoman pieni summa.67
Mikset tee etuudelle verokorttia vai saatko niin paljon etuuksia, että vero on itsessään se 20 % jo?
Järjettömän pieni summa. Laitonta. Lakkoilkaa.
Suostukaa palkkaan jonka arvoisia olette.
Eikä ku pitää saada 2000 netto, koska ylimielisissä harhoissa elävä prinsessa.
Isinä ammattiliitto ja äiskänä mä ja mun oikeudet ja valtio on roisto.
Ei. Onko sulla arvoa?
Noh noh. Ei pidä pelästyä. Ei sun koskaan tuota tarvitse miettiä, että mitä annettavaa sulla muka on.
Koko ajan unohdetan, että sen 9 euron lisäksi saadaan se työttömyyskorvaus..
Äläpäs nyt sössötä siinä.. Pitkäaikaisjuoppo edellinen. Sinähän ne isäs talon rahat joit.
Väärinhän tuo systeemi on. Vähintään puolet alimmasta palkasta. Motivaatiota!
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan unohdetan, että sen 9 euron lisäksi saadaan se työttömyyskorvaus..
Samoin koko ajan unohdetaan että kaikesta työstä pitäisi maksaa ainakin pientä palkkaa. Työttömyyskorvaus on työttömille. Miksi sen pitäisi olla korvaus orjailemisesta?
Vierailija kirjoitti:
9 euroa ei ole edes palkka vaan kulukorvaus, josta pitäisi maksaa bussimatkat (kaupungista riippuen n. 3€/suunta) ja ruokailu. Helposti jää työelämävalnennettava, kokeilija, kuntoutettava tai tylvoimapoliittisessa koulutuksessa oleva miinukselle.
Eikö siihen tule se monien kansalaispalkaksi mieltämä korvaus lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 9 € maksetaan normaalin työttömyysetuuden PÄÄLLE.
Vaikka olinkin ansiosidonnaisella, se ~200 € oli ihan tarpeen siinä kohtaa. Sillä on tarkoitus korvata tuossa harjoittelussa/koulutuksessa käymisestä aiheutuvat kustannukset, eli ruoka + matkakulut. Ei se ole palkkaa eikä sitä sellaiseksi väitetäkään.
Toki tuolla verukkeella teetetään ihan perusduuneja missä ei opi mitään, mutta nämä pitäisi aktiivisesti karsia pois tarjonnasta.
ANSIOSIDONNAINEN on ihan eri, kuin joku muutama hassu satanen - joten onhan se väärin, että täällä mennään kaksilla rattailla muutenkin - sillä ansiosidonnaisesta maksavat KAIKKI verorahoina - 95prosenttia tulee kansalta, mutta vain tietty osa saa muhkeampaa korvausta. Joten äläpäpuhu kaikkien osalta, että ihan ok.
Ansiosidonnaisen saa jokainen (poislukien työuransa juuri aloittaneet), kunhan maksaa johonkin työttömyyskassaan. Se on vähän niin kuin vakuutusmaksu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään Filatovin keksintö ole. Itse olin työllistymistöissä jo 80-luvulla.
Maailman huonoin keksintö, mikä vääristää työmarkkinat, ja rajoittaa kulutusta. Työttömät laitetaan puoli-ilmaiseksi tekemään töitä jotka jonkun pitäisi kuitenkin tehdä. Paitsi että jos siitä saisi palkkaa, olisi varaa kuluttaa, mikä auttaisi taloutta.
Vääristää työmarkkinat, eli on täysin kilpailulakien vastainen systeemi.
Oon tehny töitä 8e tuntipalkalla. Harjoittelijan palkka keittiöhommissa :DD
Vierailija kirjoitti:
9 euroa ei ole edes palkka vaan kulukorvaus, josta pitäisi maksaa bussimatkat (kaupungista riippuen n. 3€/suunta) ja ruokailu. Helposti jää työelämävalnennettava, kokeilija, kuntoutettava tai tylvoimapoliittisessa koulutuksessa oleva miinukselle.
Meillä on duunissa pari noita 9e tyyppii ja sen näkee kun ei paljoa motivaaatiota ole eikä ihme. Tekee samoi hommia mitä me mut me saadaan oikea liksa. Tosin niillä vaan 6h päivä mut paljon välii. Ollaan sanottu ettei kannata huhkii turhaan. Meidän ei pomo ei ton systeemin takia palkkaa enää ketään vakituiseks oikealla liksalla, kun voi säästää tollai.
Vierailija kirjoitti:
Oon tehny töitä 8e tuntipalkalla. Harjoittelijan palkka keittiöhommissa :DD
Siis se kulukorvaus on 9e/PÄIVÄ! Jos se olisikin tunti ja nimenomaan PALKKA, niin tuskin puhuttaisiin niin laajasti orjatyöstä.
Ne kenellä on vielä älliä ja pätäkkää, niin lähtekää täältä uppoavasta laivasta. Mäkin teen sen verran hommia, että pääsen lähtemään edulliseen maahan, missä voi halutessaan tehdä jotain pientä. Suomi = tulos tai ulos :(
mitä tarkoittaa perustuslaillinen ONGELMA? että aktiivimallissa voi olla perustuslaillisia ongelmia....??? voisiko joku kiva ihminen testauttaa oikeudessa... aktiivimallin laillisuuden tasavertaisena.... toimijana... kaikkia kansalaisia koskevana rankaisumekanismina,oli töitä tai ei, oli kursseja tai ei.. sai duunia hakemisistaan huolimatta tai ei..
Itse olin aikoinaan työmarkkinatuella ja tuolla +9 euroa per päivä työharjoittelussa tai se oli silloin nimeltään työelämävalmennus.Olihan se hyvä lisä minulle..siis tuo 9 €,kun ei ollut ruoka-ja tai kulkuvälinekuluja tuona harjoitteluaikana.Lisäksi sain silloin tällöin viedä ruokaa kotiin kiitokseksi hyvästä työstä.Sekä mielenterveydelle oli hyväksi lähteä tuollaiseen mukaan.Kannatti hoitaa työt hyvin..nykyään olen kokoaikaisena,vakituisena työntekijänä samaisessa yrityksessä.