Miksei Nannan purentaa ole korjattu?
Ilta-Sanomien sivuilla eteen pompsahti merkittävä uutinen Kamalahden tyttären synttäreistä ja tylsän päivän piristykseksi päädyin sen innoittamana selaamaan kuvia rouvasta. Hänellä on tosi paha purentavirhe, miksei sitä ole korjattu? Hammaslääkäreitä paikalla?
Kommentit (21)
Mun mielestä todella vahva alapurenta. Vai onko joku poseerausilme joka saa näyttämään siltä että leuka työntyy voimakkaasti eteen? Vanhemmilla ihmisillä näitä näkee mutta eikö kaikki 70-luvusta eteenpäin syntyneiden purentaviat ole korjattu kunnallisessa hammashoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä todella vahva alapurenta. Vai onko joku poseerausilme joka saa näyttämään siltä että leuka työntyy voimakkaasti eteen? Vanhemmilla ihmisillä näitä näkee mutta eikö kaikki 70-luvusta eteenpäin syntyneiden purentaviat ole korjattu kunnallisessa hammashoidossa?
Ei, ei edes jos on syntynyt 90-luvulla, eikä edes nykyään kaikkia hoideta kunnallisessa hammashoidossa, vaan ihan itse on omasta pussistaan maksettava yksityisellä?
Missä ihmeen pumpulissa olet kasvanut? Vai oletko toinen Susanna Koski tai Laura Räty, joka joskus kysyi, tunteeko joku, jonka palkka on alle 2.600€/kk.
Jos leuka työntyy eteenpäin ei se välttämättä tarkoita että on purentavirhe! Kuvakulma huijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei edes jos on syntynyt 90-luvulla, eikä edes nykyään kaikkia hoideta kunnallisessa hammashoidossa, vaan ihan itse on omasta pussistaan maksettava yksityisellä?
Missä ihmeen pumpulissa olet kasvanut? Vai oletko toinen Susanna Koski tai Laura Räty, joka joskus kysyi, tunteeko joku, jonka palkka on alle 2.600€/kk.
En missäön pumpulissa vaan ihan pääkaupunkiseudulla jossa sekä omat että lasteni hampaat on oiottu kunnallisella ilmaiseksi. Kosmeettisia vikoja ei tietenkään korjata kuin yksityisellä mutta monet purentaviat voivat vaikuttaa terveyteen ja ne korjataan kunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori.fi:stä kopioitua:
"Alle 18-vuotiaat ovat oikeutettuja kelan korvaamaan oikomishoitoon kunnallisella sektorilla purentavirheen sitä vaatiessa. Aikuisten oikomishoito toteutetaan yksityisellä hammaslääkärillä ja potilas hoitaa hoidon itse. Yksityisellä sektorilla voidaan purennan korjaamisen lisäksi tehdä myös esteettistä oikomishoitoa, jonka tavoitteena ei ole purennan korjaaminen vaan potilasta ulkonäöllisesti häiritsevien hampaiden asentovirheiden korjaaminen."
Siinä sulle pumpulia 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori.fi:stä kopioitua:
"Alle 18-vuotiaat ovat oikeutettuja kelan korvaamaan oikomishoitoon kunnallisella sektorilla purentavirheen sitä vaatiessa. Aikuisten oikomishoito toteutetaan yksityisellä hammaslääkärillä ja potilas hoitaa hoidon itse. Yksityisellä sektorilla voidaan purennan korjaamisen lisäksi tehdä myös esteettistä oikomishoitoa, jonka tavoitteena ei ole purennan korjaaminen vaan potilasta ulkonäöllisesti häiritsevien hampaiden asentovirheiden korjaaminen."
Siinä sulle pumpulia 😘
...eli ei ole ollut purentavirhettä...
Eiks leuankasvu (NHL-pelaajat) ole ihan eri asia kuin purentavirhe. Siis pitkä leuka ei tarkoita välttämättä sitä, että on se purentavirhe...
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä👍
Hyökkäys on paras puolustus kun huomaa olleensa väärässä ❤️
Ap:llä huono päivä...etkö ole saanut laihdutettua vai yleinen vitutusko on diagnoosisi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on alapurenta?
Purenta jossa etuhampaat yhteen purtaessa alahampaat ovat ylähampaita edempänä jolloin leuka työntyy voimakkaasti eteen.
Mitenkäs Nannaa sitten pitäisi purra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä👍
Hyökkäys on paras puolustus kun huomaa olleensa väärässä ❤️
Typerää kaivaa jotain olemattomia ongelmia esiin toisista ihmisistä. Varmaan meillä kaikilla löytyy ihan tarpeeksi omia ongelmia, mutta jotkut vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...miettiä muiden ihmisten asioita.
Nannan pureskelu on pahaksi hampaille.
Miksi tämä "Nanna" ei voi käyttää oikeaa etunimeään eli Johannaa?
Soita sille Nannalle kun olet noin huolissasi asiasta❤️
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä huono päivä...etkö ole saanut laihdutettua vai yleinen vitutusko on diagnoosisi?
Kiitos kysymästä, kumpikaan noista ei ole ongelmani. Kuten aloituksessa sanoin, tylsä päivä vaan. Muuten tuskin em. blogissa pyörisin. Alle 6-kymppisillä ei Suomessa yleensä tuollaista purentaa näe joten jäin miettimään, miksei sitä ole korjattu. Mutta kuten itsekin jo edellä pohdin, ehkä on vain poseerausilme. Lienee täällä turhempiakin asioita pohdittu?
Vierailija kirjoitti:
Soita sille Nannalle kun olet noin huolissasi asiasta❤️[/quote
Hampaat on varmasti hänen murheistaan pienin 🤣
Mielestäni ihan normaali purenta.