kuukautiset kylpylölomalla, mitä teen?
olen 14 vuotias, ollaan perheen kanssa kylpylälomalla. mulla alkoi kuukautiset viikon etuajassa, eikä ollut mitään suojia mukana, kävin respasta kysymässä ja sain pari sidettä, mutta niillä ei paljoa uida. kävin äsken ostamassa siteitä ja ob vihreitä tamponeja, ja tarkoitus olisi kohta lähteä uimaan. saako tamponin kanssa mennä uimahalliin ja miten saan sen narun piiloon, teenkö solmun vai mitä ihmettä? voiko se vaan tipahtaa pois ja kuinka suuri riski siinä on? vuoto ei ole kovin runsasta mutta syön buranaa joten vuoto pienenee huomattavasti. auttakaa mua, en oo ennen käyttäny tamponia joten kertokaa senkin laittoon parhaimmat vinkit! :)
Kommentit (16)
Tamponin kanssa voi uida ja kylpeä. Jos se on oikein asetettu, pysyy kyllä paikoillaan. Narua voi olla tosin hankala piilottaa.
Ei se mihinkään putoa. Ja tamponin kanssa voi uida. Ei se kastu kun on oikein laitettu ja tökkää se narukin sinne sisälle.
Hyvin onnistuu tamponin kanssa uiminen. Otat vaan sitten kylpylän jälkeen pois ettei tule tulehduksia. Kukaan ei tuijottele kenenkään naruja alapäässä joten huomaamatonta.
Asetintamponin saa helposti oikeaan paikkaan, paketissa hyvät ohjeet. Jos ei ole kovin runsasta se vuoto niin kyllä pystyy tamponin kans menemään ja narun saa syrtättyä piiloon. Eikä takuulla tipu itsestään mihinkään :) tsemppiä!
jees kiitti paljo kaikille, vihreet oli ihan liian isoja niin kävin ostamassa vuokkosten ja on mini tamppooneja :)
Vierailija kirjoitti:
Tamponin kanssa voi uida ja kylpeä. Jos se on oikein asetettu, pysyy kyllä paikoillaan. Narua voi olla tosin hankala piilottaa.
Siihen naruun voi laittaa jonkun korun kiinni. Esim korviksen.
Täytyy olla tyytyväinen, että oma samanikäinen tyttö uskaltaa puhua mun kanssa menkoista, ettei tarvitse av:ltä kysellä apuja.
Tamponit joissa ei asetinta voi olla hankala laittaa. Minusta oli tosi kivuliasta. Tuntui, että raastoivat limakalvot irti... Tampax oli helpompi käyttää, ei kipua.
Onhan se kiva että kuukautisetkin pääsevät joskus kylpylomalle.
Anteeksi uteluni, mutta eikö sulla ole äitiä siellä perhelomalla jolta olisit voinut kysyä? Musta tuntuis kauheelta jos oma tytär ei kysyisi multa noita juttuja...
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tyytyväinen, että oma samanikäinen tyttö uskaltaa puhua mun kanssa menkoista, ettei tarvitse av:ltä kysellä apuja.
kyllä mäkin tässä äitin kanssa oon jutellu viesteillä, mutta huonompi homma kun perheeseen kuuluu isä ja pikkuveli niin eipä oikeestaan oo ollut apua ja oon siis iskän kanssa puhunu että en mee uimaan koska on menkat, jos äiti olis täällä nii eipä täällä tarvis kirjoitella. :)
Mun tyttö on 15 ja hankin hänelle kuukupin, on ollut niin onnellinen kun runsaat menkat ei enää tuota huolta ja murhetta.
Eli nuorikin voi käyttää kuukuppia ja jos se arveluttaa niin tamponi käy kylpyläreissulle myös mainiosti. Ei näy eikä falskaa, naru menee piiloon myös. Opetteluun menee hetki (ja puoli pakettia tamponeja) ja siinä ei oikein äiditkään osaa auttaa, olemme jokainen yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä mäkin tässä äitin kanssa oon jutellu viesteillä, mutta huonompi homma kun perheeseen kuuluu isä ja pikkuveli niin eipä oikeestaan oo ollut apua ja oon siis iskän kanssa puhunu että en mee uimaan koska on menkat, jos äiti olis täällä nii eipä täällä tarvis kirjoitella. :)
äiti ei oo mukana kun äiti ja iskä ei oo enää yhdessä niin oon isän ja pikkuveljen kanssa reissussa.
Voi sinua, tyttö :) Hanki kuukuppi ja opettele käyttämään sitä tulevaisuuden kylpyläreissuja varten. Tsemppia <3. Toivottavasti kylpylälomasi ei mene pilalle kuukautisten takia.