Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko ihminen kestää valvomista????

Vierailija
28.04.2006 |

Nyt on 2kk valvottu niin, ettei yhtäkään kerta yli kahden tunnin unipätkää. Yöunet sellasta 4-5 tuntia per yö ja sekin pätkissä. Poitsu heräilee ihan koko ajan. On 5kk. Koko ajan jotain.,.. hampaita, nuhaa, korvatulehduksia, nälkää, tutti putoaa, kääntyilee masulleen unissaan...tosi levoton poika.

Mulla itellä jo kädet tärisee, sydän hakkaa, juttelen vanhemmille lapsilleni mitä sattuu, nukahtelen istualleni ja elämä on yhtä puuroa.

Tiedän, tiedän, että itse olen lapseni hankkinut ja poimin tässä satoa juuri parhaillaan. Vauva on kuitenkion ihana ja isot siskot kovia hoitamaan. Päivisin en pääse nukkumaan, koska isommat ei nuku enää päiväunia.

MILLOIN TÄMÄ LOPPUU???

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

le auttanut. Ap.

Vierailija
2/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pariksi tunniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolle, tädille, kummille, kaverille?

Tai hakeutua unikouluun?

Vierailija
4/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamista! Kyllä se ajan kanssa helpottaa :) (tietysti ei lohduta juuri tällä hetkellä)

Vierailija
5/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko he olla vaikkapa naapurin lasten kanssa leikkimässä/hoidossa jossakin lähellä sen aikaa kun sinä ja vauva nukkuisitte päiväunet?

Tai mene itse nukkumaan jo vaikkapa klo 20 ja miehesi hoitaa illan siihen asti, kunnes menee itse nukkumaan ja vauva ensimmäisen kerran herää?

Vierailija
6/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivinen.

Lieneekö niin, että pojat ovat enemmän valvottavia, koska tyttömme eivät ole ikinä valvoneet näin...

Otan kaikki ohjeenne käyttöön ja yritän saada sukulaisilta ja ystäviltä apua aina pahimmassa tilanteessa.

Yksi kokonainen yöhän olisi jo luksusta.

Ap

Vierailija
7/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis tuntuu siltä ettet jaksa niitä tehdä. Ette te sinne kuole vaikka onkin sotkuista :)

Tsemppiä!

Vierailija
8/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen selviää yhteensä 4,5h yöunilla vuosia. Jos siihen sisältyy edes 1 puolentoistatunnin pätkä, ei ole mitään hätää. Teillä ei toteudu edes tämä.

Meillä 2 tyttöä ovat nukkuneet kuin unelma alusta asti, 2 poikaa sen sijaan kuvaamallasi tavalla. Todella levottomia nukkujia olleet.

Voisitko laittaa isommille vaikka videon päivällä ja nukkua sohvalla tai patjalla telkkarin vieressä?

Vierailija
9/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vaavi vasta 2 kk... Vanhemmat sisarukset ovat 3 ja 4 v. Meillä helpottaa tilannetta se että vanhemmat lapset ovat hoidossa 2 päivää viikossa. Tosin en silloin yleensä nuku vaan nautin muuten yksinolosta vauvan kanssa:). Mutta joo alkaa pikkuhiljaa väsyttää, etenkin kun nukuin pätkissä myös viimeiset raskauskuukaudet ja toinen lapsista herätteli myös vähän väliä.

Meillä mies välillä on vahtinut vauvaa ja vanhempia lapsia viikonloppuisin ja silloin olen joskus nukkunut. Auttaa kyllä tosi paljon! Sitten olen nyt suunnitellut josko mies voisi edes hoitaa jonkun yösyötön ja menisin vaikka jonnekin muualle nukkumaan.

Kai sitä jotenkin jaksaa kun on pakko. Päivä ja yö kerrallaan. Kyllä tämä tästä helpottuu!

Vierailija
10/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole valvomista jos nukahtaa välissä vaikka tunniksi ;)

Minä jaksoin (tosin välillä huonosti) melkein 5 vuotta niin, etten pystynyt nukkumaan kertaakaan 3 tuntia putkeen. Heräilysä siis tunnin kahden välein tuon ajan. Tosin siitä saa maksaa sitten nyt (myöhemmin) erilaisina vaivoina ja tuolloin heräilyaikana esim rytmihäiriöinä ja vatsavaivoina ja päänsärkynä.

Mutta mitään keinoa en lasten heräilyn vähentämisesksi keksinyt vaikka vaikka mitä kokeilin ja lääkärissäkin kävimme erinäisiä kertoja. Mitään apua mistään ns. asiantuntijoista ei oikeasti ollut.

Miehestä ei paremmin apua ollut koska hänen piti käydä töissä, tosin se teki kyllä hänellekin välillä tiukkaa kun oli kantanut puoli yötä huutavaa vauvaa. Minä en taas saanut nukutuksi jos yksikin lapsi huusi vaikka kuinka mies olisi yrittänyt lapsia hoitaa kuulin/vaistosin sen koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän