Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiton Suomen kesä - loma ja 14 astetta

Vierailija
02.07.2018 |

Kylmää ja harmaata koko viikko tiedossa 😩
Mä en jaksa tätä!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa tätä!

Katsopa Oslon säätä nyt. Kaikille lähipäiville yli 25 lämpöä, kuten on ollut tänäänkin ja viime päivät. Sitä ihmettelen itse, että miksi Suomessa kesä on niin paljon kylmempi, kuin Ruotsissa ja Norjassa. Samat leveysasteet, Suomessa jatkuvasti 5-10 astetta kylmempää. Ennen aina väitettiin koulussa kirjoissa, että mantereiset paikat lämpimämmät kesät. Ja rannikko viileämpi. Suomi on paljon mantereisempi, kuin Norja tai Ruotsi, mutta tuo väite koulusta ei todellakaan pidä paikkaansa. Vituttaa niin yli kaiken, kun on nyt sääsovellusten myötä minullekin selvinnyt, että Suomi on aina kylmempi kesällä, kuin Norja ja Ruotsi. Viime vuosilta muistan teksti tv:n lämpötilasivulta, että nimenomaan oslo oli aina viileämpi paikka, kuin eteläinen Suomi, mutta nykyisin se on täysin toisin päin.

Norjassa on paljon kurjempi ilmasto ja sataa paljon enemmän kuin Suomessa. Etkö tosiaan sitä tiennyt? 😅😂

Bergen on ainoa kunnon sadepaikka siellä, euroopan sateisin kaupunki. Johtuu jotenkin rannikon vuorista, tiivistävät kai kosteata meri-ilmaa.

Öööö.. älä puhu asiasta josta et mitään tiedä..😂

Vierailija
42/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ollut todella ankeat kelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina tätä "Suomen säät" sanontaa.. ihan samalla tavalla se sää vaihtelee näissä muissakin valtioissa..... Ettekö ole matkustelleet?

Olet provo, mutta "Suomen saa" eroaa aika perustavanlaatuisella tavalla esimerkiksi "Malediivien säästä". Katso vaikka pitkän aikavälin toteutumia.

Vierailija
44/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslo, seuraavat 10 vuorokautta Ilmatieteenlaitoksen sivuilla lämpötilat:

29,28,27,26,24,26,28,24,22

Oikea kesä!

Vierailija
45/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa tätä!

Katsopa Oslon säätä nyt. Kaikille lähipäiville yli 25 lämpöä, kuten on ollut tänäänkin ja viime päivät. Sitä ihmettelen itse, että miksi Suomessa kesä on niin paljon kylmempi, kuin Ruotsissa ja Norjassa. Samat leveysasteet, Suomessa jatkuvasti 5-10 astetta kylmempää. Ennen aina väitettiin koulussa kirjoissa, että mantereiset paikat lämpimämmät kesät. Ja rannikko viileämpi. Suomi on paljon mantereisempi, kuin Norja tai Ruotsi, mutta tuo väite koulusta ei todellakaan pidä paikkaansa. Vituttaa niin yli kaiken, kun on nyt sääsovellusten myötä minullekin selvinnyt, että Suomi on aina kylmempi kesällä, kuin Norja ja Ruotsi. Viime vuosilta muistan teksti tv:n lämpötilasivulta, että nimenomaan oslo oli aina viileämpi paikka, kuin eteläinen Suomi, mutta nykyisin se on täysin toisin päin.

Norjassa on paljon kurjempi ilmasto ja sataa paljon enemmän kuin Suomessa. Etkö tosiaan sitä tiennyt? 😅😂

Bergen on ainoa kunnon sadepaikka siellä, euroopan sateisin kaupunki. Johtuu jotenkin rannikon vuorista, tiivistävät kai kosteata meri-ilmaa.

Öööö.. älä puhu asiasta josta et mitään tiedä..😂

Bergen on Euroopan sateisin kaupunki tilastojen mukaan. Aika tarkkaan 4x vuotuinen sademäärä verrattuna eteläisen Suomen sademäärään.

Vierailija
46/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina tätä "Suomen säät" sanontaa.. ihan samalla tavalla se sää vaihtelee näissä muissakin valtioissa..... Ettekö ole matkustelleet?

Olet provo, mutta "Suomen saa" eroaa aika perustavanlaatuisella tavalla esimerkiksi "Malediivien säästä". Katso vaikka pitkän aikavälin toteutumia.

Joo mä tarkoitinkin näitä lähivaltioita enkä malediiveja :))))))

Vierailija
47/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oslo, seuraavat 10 vuorokautta Ilmatieteenlaitoksen sivuilla lämpötilat:

29,28,27,26,24,26,28,24,22

Oikea kesä!

Ota pidempi aineisto. Yksi viikko ei sano mitään. Ja kesä on eri asia kuin vuosi yleisesti. Norjassa sataa ja on kurjemmat säät kuin Suomessa. Piste.

Vierailija
48/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa ole mikään pakko asua? Muuttakaa pois te ainaiset valittajat!

Vierailija
49/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä helvetissä te olette olleet viimeiset kaksi kuukautta? Ihme ulinaa taas.

(ulistu) töissä

Vierailija
50/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Suomessa ollut todella hyvät kelit tänä keväänä/kesänä.

Vierailija
51/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kaavilla 21 astetta.

Vierailija
52/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminassa on ollut lähes 9 viikkoa putkeen 24-30 asteista ja aurinkoista, eikä loppua näy. Vain yhtenä viikkona oli viileämpää, 18-21 asteista. Sadetta on tullut kolmena päivänä huhtikuun puolivälin jälkeen. Luonnon puolesta kyllä sais tulla vähän lisää, kaikkialla on ihan rutikuivaa ja tuli- ja grillikielto koko maassa, juhannuksenakaan ei saanut tehdä kokkoa.

En edes muista milloin olen viimeksi laittanut pitkiä housuja tai takkia. En varmaan sitten huhtikuun.

Vierailija
53/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensviikolla luvattu taas yli 20 astetta. Ja täällä oli tällä viikolla 28 astettakin.

Tällä viikolla? Tarkoitat siis tänään? Tällä viikolla kun ei ole vielä muita päiviä ollut.

Vierailija
54/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä on kyllä tähän asti ollut harvinaisen jees... Eiköhän se lämpö sieltä äkkiä takaisin palaa.

ITse en usko, että palaavat, vaan heinäkuussa ei rikota edes 20 asteen rajaa.

Eikös se jo eilen mennyt rikki? Ja oli heinäkuun eka.

Vierailija
55/55 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttaa vilkaisemalla voi havaita, että Suomi sijaitsee Alaskan leveyspiireillä. Miten voi odottaa paljon lämpimämpiä kelejä edes kesältä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi