Hiton Suomen kesä - loma ja 14 astetta
Kylmää ja harmaata koko viikko tiedossa 😩
Mä en jaksa tätä!
Kommentit (55)
No ei muuta ku äkkilähtö etelään!
Suomessa on ollut parhaimmat säät vuosiin! Ihan hiton hyvää säätä kokoajan! Pari kylmempää päivää ja heti itketään 😅
Suomen kesä on kyllä tähän asti ollut harvinaisen jees... Eiköhän se lämpö sieltä äkkiä takaisin palaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tätä!
Katsopa Oslon säätä nyt. Kaikille lähipäiville yli 25 lämpöä, kuten on ollut tänäänkin ja viime päivät. Sitä ihmettelen itse, että miksi Suomessa kesä on niin paljon kylmempi, kuin Ruotsissa ja Norjassa. Samat leveysasteet, Suomessa jatkuvasti 5-10 astetta kylmempää. Ennen aina väitettiin koulussa kirjoissa, että mantereiset paikat lämpimämmät kesät. Ja rannikko viileämpi. Suomi on paljon mantereisempi, kuin Norja tai Ruotsi, mutta tuo väite koulusta ei todellakaan pidä paikkaansa. Vituttaa niin yli kaiken, kun on nyt sääsovellusten myötä minullekin selvinnyt, että Suomi on aina kylmempi kesällä, kuin Norja ja Ruotsi. Viime vuosilta muistan teksti tv:n lämpötilasivulta, että nimenomaan oslo oli aina viileämpi paikka, kuin eteläinen Suomi, mutta nykyisin se on täysin toisin päin.
Onneksi on varattuna taas etelään matka. Olen syntynyt aivan väärään paikkaan ilmojen puolesta, Suomi ei ole auringosta nauttivan asuinmaa. En ota aurinkoa vaan sitä, että ei tarvitsisi PALELLA ulkona kesällä ilman pitkiä housuja ja takkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tätä!Katsopa Oslon säätä nyt. Kaikille lähipäiville yli 25 lämpöä, kuten on ollut tänäänkin ja viime päivät. Sitä ihmettelen itse, että miksi Suomessa kesä on niin paljon kylmempi, kuin Ruotsissa ja Norjassa. Samat leveysasteet, Suomessa jatkuvasti 5-10 astetta kylmempää. Ennen aina väitettiin koulussa kirjoissa, että mantereiset paikat lämpimämmät kesät. Ja rannikko viileämpi. Suomi on paljon mantereisempi, kuin Norja tai Ruotsi, mutta tuo väite koulusta ei todellakaan pidä paikkaansa. Vituttaa niin yli kaiken, kun on nyt sääsovellusten myötä minullekin selvinnyt, että Suomi on aina kylmempi kesällä, kuin Norja ja Ruotsi. Viime vuosilta muistan teksti tv:n lämpötilasivulta, että nimenomaan oslo oli aina viileämpi paikka, kuin eteläinen Suomi, mutta nykyisin se on täysin toisin päin.
Golf virrasta kerrottiin koulussa
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on kyllä tähän asti ollut harvinaisen jees... Eiköhän se lämpö sieltä äkkiä takaisin palaa.
ITse en usko, että palaavat, vaan heinäkuussa ei rikota edes 20 asteen rajaa.
Just mun vartalolle sopivat kelit.
+13 näyttää mittari, vettä vihmoo, jesh!
Paras ulkoilukeli, oltiin juuri kolme tuntia metsäpolkuja tallustelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tätä!Mahtavaa kun on viileää ja raikasta.
Suomeksi kylmää ja tuulista. Täällä on tänään ollut ihan hyvä ilma. Jotain 23-24 + asteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tätä!Katsopa Oslon säätä nyt. Kaikille lähipäiville yli 25 lämpöä, kuten on ollut tänäänkin ja viime päivät. Sitä ihmettelen itse, että miksi Suomessa kesä on niin paljon kylmempi, kuin Ruotsissa ja Norjassa. Samat leveysasteet, Suomessa jatkuvasti 5-10 astetta kylmempää. Ennen aina väitettiin koulussa kirjoissa, että mantereiset paikat lämpimämmät kesät. Ja rannikko viileämpi. Suomi on paljon mantereisempi, kuin Norja tai Ruotsi, mutta tuo väite koulusta ei todellakaan pidä paikkaansa. Vituttaa niin yli kaiken, kun on nyt sääsovellusten myötä minullekin selvinnyt, että Suomi on aina kylmempi kesällä, kuin Norja ja Ruotsi. Viime vuosilta muistan teksti tv:n lämpötilasivulta, että nimenomaan oslo oli aina viileämpi paikka, kuin eteläinen Suomi, mutta nykyisin se on täysin toisin päin.
Norjassa on paljon kurjempi ilmasto ja sataa paljon enemmän kuin Suomessa. Etkö tosiaan sitä tiennyt? 😅😂
Älä valita. Tämä on hyvä sää. Toukokuussa oli helteitä ja kaikki toivoivat, että helteet päättyisivät tai niihin tulisi tauko. Nyt vihdoin on ollut kivaa viileää säätä.
Vierailija kirjoitti:
Just mun vartalolle sopivat kelit.
+13 näyttää mittari, vettä vihmoo, jesh!
Paras ulkoilukeli, oltiin juuri kolme tuntia metsäpolkuja tallustelemassa.
Kuinka paljon vedät kolmiolääkkeitä? Juttusi perusteella et vaikuta ihan terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ITse en usko, että palaavat, vaan heinäkuussa ei rikota edes 20 asteen rajaa.
No tänne on luvattu ensviikolla joka päivä 20+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Oslo on aika lailla yhtä etelässä kuin Suomen eteläisin kolkka..
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Tämä on hyvä sää. Toukokuussa oli helteitä ja kaikki toivoivat, että helteet päättyisivät tai niihin tulisi tauko. Nyt vihdoin on ollut kivaa viileää säätä.
Ai ketkä "kaikki"?? 😂😂 Wtf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on paljon kurjempi ilmasto ja sataa paljon enemmän kuin Suomessa. Etkö tosiaan sitä tiennyt? 😅😂
Bergen on ainoa kunnon sadepaikka siellä, euroopan sateisin kaupunki. Johtuu jotenkin rannikon vuorista, tiivistävät kai kosteata meri-ilmaa.
Ihmettelen aina tätä "Suomen säät" sanontaa.. ihan samalla tavalla se sää vaihtelee näissä muissakin valtioissa..... Ettekö ole matkustelleet?
Ensviikolla luvattu taas yli 20 astetta. Ja täällä oli tällä viikolla 28 astettakin.