Saako kohdunpoiston
Vedoten siihen, että olen jo puberteetti-iästä asti tuntenut inhoa sitä asiaa kohtaan, että olen hedelmällinen.
Siis aivan totaalista inhoa ja itsevihaa.
Sterilisaatioon olen jo jonossa (olen 30), mutta se ei riitä.
Saavathan trans-sukupuolisetkin sukupuolenkorjauksen vedoten siihen, että tuntevat olevansa väärässä kehossa.
Itseäni kuvottaa ajatus, että on olemassa riski että sisälläni alkaisi kasvaa jotain.
Ajatus on vastenmielinen ja tuntuu väärältä että minulle naisena on annettu tämmöinen risti kannettavaksi.
Eli onko kellään kokemusta psykologisten syiden takia tehdystä kohdunpoistosta?
Kommentit (24)
Ajattelen kieltämättä samalla tavalla myös transseksuaaleista. Mun maailmassa jokainen saa pukeutua ja näyttää ihan just siltä kun haluaa, mutta jotkut kohdunpoistot ja hormonihoidot menee yli mun ymmärryksen. Tai olen kyllä myös avoin kehonmuokkauksille samalla tasolla missä vaikka kielen halkaisulle, jokaiseen oma asia, mutta mun mielestä ei ole mikään perusoikeus poistattaa julkisella omaa kohtuaan koska "musta vaan tuntuu ettei se ole osa minua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea kohdunpoiston riskeistä.
Ei se ole välttämättä vaan että nips pois vaan kyllä siinä on riskit laskeumille kun yksi elin poistuu lantionpohjasta. Ja tuntohäiriöitäkin voi tulla. Luin itse noita juttuja ja keskustelin lääkärin kanssa asiasta ja minulla kuitenkin jo 4 lastakin ja ollut vähän vaivaa. Laskemaa ei itse kohdussa ollut ja suositteli etten sitä vielä poista vaikka olisivat varmaan sen tehneet jos olisin vaatinut.
Raskautta eivät silti enää suositelleet. Muut laskeumat korjattiin.Eikö se strerilisaatio riitä? Vedä lisäksi e-pilkereitä ja käytä kumia niin tuskin raskaaksi tulet.
Nimenomaan sterilisaato parempi vaihtoehto, jos vain hedelmällisyyden haluaa pois.
Kohdunpoiston riskejä aina vähätellään ja usein vaietaan tyystiin siitä, että joidenkin seksuaalielämä jopa tuhoutuu. Osalla naisista mene orgarsmikyky liki tyystin, tulee kuivuutta ja tulehduksia, jopa "sen haju" häviää kokonaan - psykologisesti aiheuttaa monelle samanlaisen trauman, kuten rintojen poistokin. Vaurioittaa siis naisellisuutta ja seksuaalisuutta.
Ei voi enää himoliikkuakkaan, kun tukirakenne puuttuu ja vatsavaivat, kuten vatsan turpoaminen ja jatkuvat kivut, jäävät monien pysyviksi ongelmiksi.
Kohdunpoisto on lääketieteen perinteistä misogyynistä välinpitämättömyyttä hyvin usein - niitä tehdään turhaan esim. myoomien takia, kun vaan halutaan kaikki yhdellä kerralla ja helposti pois.
Höpö höpö. Joitain vaivoja saattaa hyvin pienelle osalle tulla. Suurimmalle osalle kohdunpoisto on helpotus. Ei mitään ongelmia tullut.
T. Kohduton
Elämänlaatuni parani kohdunpoiston jälkeen. Seksielämäkin kohentui. Tarpeeton elin se minulle olikin!
Höpö höpö. Joitain vaivoja saattaa hyvin pienelle osalle tulla. Suurimmalle osalle kohdunpoisto on helpotus. Ei mitään ongelmia tullut.
T. Kohduton