Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjäystävä syyllistää lomasta ja lomarahoista..

Vierailija
02.07.2018 |

Mitä vastaan ainaiseen syyttelyyn, oletko tehny mitään lomarahojesi eteen, ilmaista rahaa saat, minun pitää maksaa lomarahat työntekijöille ilmaista rahaa ja ei omaa lomaa ole kuin viikko??? Ymmärrän, että paineet on helppo purkaa minuun, mutta en suostu roskakoriksi, yritän etsiä hänelle vaihtoehtoja. Ei ole minun syy, että saan tätä ilmaista rahaa ja on täydet lomat. Kurjaa, kun en voi iloita vapaasti lomasta vaan syyllisyys kalvaa ja aiheuttaa välille sellaista etääntymistä.. Asiallista keskustelua toivon, olen huolissani ystäväni jaksamisesta!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat vaan ystävällesi että juu, se on näitä työntekijän etuja.

Vierailija
22/25 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syyllisty. Ystäväsi on itse valinnut yrittäjyyden, kukaan ei pakota.

Asioissa on monta puolta, niin palkollisen kuin yrittäjänkin kannalta.

Hyvää lomaa sinulle , nauti siitä, olet ansainnut sen rahoineen päivineen!

Kukaan ei pakota yrittäjäksi mutta jos me ei oltaisi alettu yrittäjiksi niin työttömiksi oltaisiin jääty. Kyllä se monesti voi olla pakko.

Sekin on ammatinvalintakysymys. Istu ja mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syyllisty. Ystäväsi on itse valinnut yrittäjyyden, kukaan ei pakota.

Asioissa on monta puolta, niin palkollisen kuin yrittäjänkin kannalta.

Hyvää lomaa sinulle , nauti siitä, olet ansainnut sen rahoineen päivineen!

Kukaan ei pakota yrittäjäksi mutta jos me ei oltaisi alettu yrittäjiksi niin työttömiksi oltaisiin jääty. Kyllä se monesti voi olla pakko.

Ihmisten on vaikea uskoa, että pakkoyrittäjyyttä on. Esim. mun alallani se on ainoa vaihtoehto. Alapeukuttakaa nyt oikein.

En alapeukuta, mutta huomautan vain, että Suomessa on oikeus valita itse ammattinsa. Alalle, joka pakottaa yrittäjäksi ja vieläpä kannattamattomaksi sellaiseksi, ei kenenkään ole pakko päätyä/jäädä. Jos ei lyö leiville, sitten pitää miettiä jotakin muuta.

Tämä on teoriassa ihan totta, mutta aika moni on sellaisessa tilanteessa, että vaihtoehtona on käytännössä joko työttömyys tai pakkoyrittäjyys. Ei niitä aivan varmasti työllistäviä aloja loppujen lopuksi niin paljon ole, varsinkaan vanhemmalle alanvaihtajalle. On myös niitäkin tilanteita, että paikkakunnan vaihto ei tule kysymykseen perhesuhteiden vuoksi, pitää esimerkiksi pitää huolta vanhenevista vanhemmista.

Niin? Sitten pitää istua alas, ottaa kalkulaattori käteen ja laskea, kumpi on huonompi vaihtoehto: hetkellinen työttömyys (ja kenties kouluttautuminen uudelle alalle) vai yrittäjyys huonosti kannattavalla alalla. Huonoja vaihtoehtoja molemmat, mutta sinulla on oikeus valita se vähemmän huonompi.

Vierailija
24/25 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ymmärrä tuollaista valittamista. Minä olen yrittäjä ja joka ikinen kesä pidän vähintään kuukauden kesäloman. Kaikenlaisia lomarahoja ja bonuskorvauksia voin maksaa itselleni ihan niin paljon kuin firman tilillä nyt sattuu rahaa olemaan. Joskus on enemmän joskus vähemmän. Jos bisnekset sujuu niin paremmin sitä tienaa kuin tavallisena palkansaajana. Eihän tätä sirkusta muuten kukaan ottaisi riesakseen.

Vierailija
25/25 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyisin puhumasta aiheesta, jos kaveri on noin ääliö. Tai ehkä sittenkin kehuskelisin vielä helpoilla saikuilla, lapsenhoitolomilla, varastetulla vessapaperilla ja kynillä ja muuta kivaa, jotta kaveri oikein kiehuisi liemessään.

Voi hyvänen aika, sinä olet varas, minä vain pidän lomani, joka on työ- ja virkaehtosopimuksen mukainen. Hiukan eri asioita.