Kaspalomehu ehkäisemään virtsatieinfektiota - mutta mitä mehua?
Riittävätkö kaupan 10% täysimehupitoisuuden omaavat karpalomehut? Saako kaupasta edes mitään karpalomehua joka oikeasti auttaisi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasipullossa oleva _sokeroimaton_karpalomehu. En muista merkkiä, ei varmaan ihan joka marketista saa. Ja siitä pitää tehdä hiton vahvaa/tulee juoda paljon että mitään vaikutusta.
Tässäkin on eroja. Mulla on ehkäissyt lasi tölkkimehua päivässä. Jos en juo niin kahden viikon sisään tulehdus.
Miksi saat tulehduksen aina jos et juo karpalomehua? Eikö se ole mielestäsi outoa tai hälyyttävää?
Toiset saa, eikä liity millään tavalla sokeriin eikä hygieniaan. Tietäisitpä kuinka monella naisella on estolääkitys!
Mulle sano hoitsu että juo sokeroimatonta karpalomehua koska se bakteeri tykkää sokerista :( Olenko johdettu harhaan, toisaalta eipä ollut kuin sen kerran tulehdus niin wat evö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasipullossa oleva _sokeroimaton_karpalomehu. En muista merkkiä, ei varmaan ihan joka marketista saa. Ja siitä pitää tehdä hiton vahvaa/tulee juoda paljon että mitään vaikutusta.
Tässäkin on eroja. Mulla on ehkäissyt lasi tölkkimehua päivässä. Jos en juo niin kahden viikon sisään tulehdus.
Miksi saat tulehduksen aina jos et juo karpalomehua? Eikö se ole mielestäsi outoa tai hälyyttävää?
Olen eri, mutta infektiokierteen syytä ei aina tiedetä. Joten syyn mukainen hoito on vaikeaa. Itse omalta kohdaltani epäilen syiksi diabetesta ja iän (48v) tuomia limakalvomuutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapseleina saa myös.
Turha juoda pahanmakuista kalorilitkua.
Kyllä nestettä pitäis juoda, että virtsarakko puhdistuis.
S-kaupassa oli myös kenomakeutettua tiivistettyä.
Veden juominen riittää vallan mainiosta virtsateiden huuhtomiseen.
Ehditon EI makeutusaineille!!
Vierailija kirjoitti:
Sellaista missä ei ole sokeria, sillä sokeri ruokkii sitä bakteeria mikä virtsiksen aiheuttaa.
Jos virtsassa on sokeria, on syytä käydä lääkärissä. Munuaisissa voi olla jotain vikaa. Toki jos syö paljon sokeria, voi virtsaankin sitä erittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta karpalomehua, koska vain 1005 voi auttaa ja se maksaa ihan kauheasti. Osta mieluummin karpalokapseleita tai -jauhetta. Ovat toimineet hyvin minulla ainakin.
Saako tätä ihan tavan kaupoista? Onko kalliskin?
Paljon halvempaa kuin mehut. Olen selkäydinvammainen ja asiaa on tutkittu. Olen ollut konferenssissa, jossa todettiin että näillä on oikeasti ehkäisevä vaikutus toistuviin virtsatieinfektioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista missä ei ole sokeria, sillä sokeri ruokkii sitä bakteeria mikä virtsiksen aiheuttaa.
Jos virtsassa on sokeria, on syytä käydä lääkärissä. Munuaisissa voi olla jotain vikaa. Toki jos syö paljon sokeria, voi virtsaankin sitä erittyä.
Höpö höpö...jos virtsassa on sokeria on haimassa vikaa eikä munuaisissa ja voi olla diabetes. Ottaisit nyt hyvä ihminen selveille asioita ennenkuin tänne kirjoittelet.
Karpalomehusta on vain muistettava se, että sitä ei suositella verenpainelääkityksellä olevalle.
Johan tuo karpalomehumyytti on kumottu ajat sitten. Viimeksi lääkäri sanoi, että voithan sinä sitä juoda, mutta ei se virtsatietulehdukseen mitään auta.
Nyt faktaa: Karpalon proantosyanidiini auttaa virtsatieinfektioon. Proantosyanidiini (jota on eniten amerikanisokarpalossa) estää bakteerien kiinnittymistä virtsateihin. Proantosyanidiinin määrä pitää olla riittävä että se tehoaa, eli karpalomehu on liian laimeaa (eikä välttämättä sisällä yhtään proantosyanidiinia). Parhaiten apua saa karpalotableteista tai kapseleista, joissa on riittävä määrä vaikuttavaa ainetta.
PHD kirjoitti:
Nyt faktaa: Karpalon proantosyanidiini auttaa virtsatieinfektioon. Proantosyanidiini (jota on eniten amerikanisokarpalossa) estää bakteerien kiinnittymistä virtsateihin. Proantosyanidiinin määrä pitää olla riittävä että se tehoaa, eli karpalomehu on liian laimeaa (eikä välttämättä sisällä yhtään proantosyanidiinia). Parhaiten apua saa karpalotableteista tai kapseleista, joissa on riittävä määrä vaikuttavaa ainetta.
Ja kapseleidenkin valinnassa saa olla tarkkana, koska myytävänä on myös paljon karpalokapseleita, jotka eivät edes sisällä proantosyanidiinia.
Itse juon tuohon tarkoitukseen (silloin kun tuntuu että olisi tulossa virtsatietulehdus) greippimehua 100 % täysmehuna ja sokeroimattomana. Litran tölkki alas parin tunnin aikana, niin johan helpottaa.
No ei sen paskempi kuin yleisesti aamupalalla tuoremehulasi. Mulla toimii. Tuoremehuissa ei sitäpaitsi ole lisäaineita. Täällä nyt joku sokerinvastustaja taas hilluu.