Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 MAALISKUISET viikonloppuun <3

28.04.2006 |

Ei näin aamusta vielä ole lähtenyt aivot käyntiin... Laitoin linkin edelliseen pinoon ja unohdin laittaa meidän otsikon kokonaan :) Siellä on porukoille ihmettelemistä :)

Eli tässä on nyt linkki sinne edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=71069128p=2&tmode=1&smode…

Heräsin aamulla ennen viittä syöttämään typyä ja sen jälkeen lypsylle. Keitin miehelle aamukahvit ja takaisin sänkyyn. Seitsämältä heräs neiti valvomaan ja rupesi sitten kahdeksan jälkeen aamu-unille. Pitäisi itsekkin olla tuolla sängyssä nukkumassa mutta kun ei malta. Ja nyt onkin jo neiti hereillä :)

Yritän käydä myöhemmin kirjoittamassa lisää, nyt täytyy mennä.

Kommentit (13)

Vierailija
2/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä menny niin ettei kotona pahemmin olla oltu. Eilenkin oltiin lähes koko päivä ulkona, oli niin ihana ilma. On se niin ihanaa kun tulee kesä!!!

Vauva nukkuu edelleen tosi hyvin, eilen huomasin et nukahtaa jopa omaan sänkyn ilman nukutusta. Päiväunille edelleen vaikea saada, siis jos ei voi nukuttaa vaunuihin tai autoon.

Iski paniikki eilen kun aloin miettiä kiinteiden aloitusta, ei kyllä ihan vielä ajankohtaista mutta kuitenkin. Mä oon täysin unohtanut kaiken esikoisen ajoista. Mistä mä tiedän kuinka usein annetaan kasvis/lihasosetta ja kuinka usein hedelmä??? Ja siihen vielä imetys päälle???? Miten mä oonkin saanu pidettyä ton esikon edes hengissä?

Onko teidän muiden vauvat kovia hikoilemaan? Meillä kotona vauvalla päällä body ja sukkikset, syödessä hikoilee silti kovasti. Eilenkin ulkona vauvalla oli päällä body, sukkikset, paita, housut ja kevyt ulkopuku. Vaunut oli ilman koppaa eli rattaissa oli vaan makuupussi ja sekin oli puoliksi auki. Silti vauva oli hiestä ihan märkä kun heräs. Vaunutkaan ei ollu suoraan auringossa. Olipas taas epäselvästi selitetty mut toivottavasti edes joku tajusi.

Vapuksi meillä ei ole mitään suuria suunnitelmia. Lauantaina käydään mun sedän perheen luona kahvilla ja vauvaa näyttämässä. Sunnuntaina on anopin miehen synttärikahvit ja sitten mennään kavereiden luo istumaan iltaa, josko minäkin joisin vapun kunniaksi yhden siiderin... Esikoinen ainakin on ihan onnessaan kun pääsee parhaan kaverin kanssa temmeltämään niin pitkäksi aikaa kerralla (jäädään varmaan yöksi). Maanantai taitaa mennä sitten siihen että isäntä parantelee oloaan.

Nyt alkaa oma vatsa pitää sellaista meteliä et pakko mennä syömään aamupalaa... Vapun möllyköitä kaikille jos en ehdi enää koneelle!!!

Kati ja tytöt 3v ja 5vko 5pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähdetään maalle anopin luo ja huomenna on ristiäiset!!!!

Meidän vauva ainankin hikoilee kovasti ja tuntuu että sillä on aina liikaa päällä... Kun ei uskalla ottaa riskiä et olis liian vähän pukenu. Mies kyllä on valmis aina sen riskin ottamaan ja täytyy vhän valvoa ettei palelluta poikaa ;) no ei vaan, mut eilen vauvalla oli body, housut, huppari, makuupussi ja sit oli vaunuissa ja ihan hikisenä.

Mut nyt tyyppi huutelee hauskaa viikonloppua kaikille !!!!

fiona77 ja poika 7vko4pvä

Vierailija
4/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on ulkona hyvät kelit! Kyllä se kesä kohta tulee!

Me lähdetään huomenna mökillä käymään, illalla tullaan kyllä takasin kotiin. Huomenna sitten varmaan avataan grillikausi!

Oikein hyvää viikonloppua ja vappua kaikille!

NapNap + tyttö 8vko

Vierailija
5/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on myös kovin kuumaa sorttia ja hikoaa herkästi. Sitten ei myöskään nuku jos on kuumissaan. että kesää odotellessa... (miten ihmeessä saan ton silloin nukkumaan!?!)

Eli meillä on sisällä päällä body/paita ja housut/sukkikset/potkarit ja tuntuu olevan ihan passeli, no vähempää ei voi olla. Ulos mennessä laitetaan vain ohut haalari päälle. Joko äp vanuhaalari tai kaupan kevyt kesähaalari. Ja tietysti pipo ja töppöset. Lapaset on ollut mukana, mutta kun kädet on hihoissa, on lapaset liikaa. Sitten poika onkin vain vaunuissa ilman koppaa tms. Edes makuupussia ei voida alla pitää kun poika hikoaa! Ohutta peittoa olen mukana pitänyt varmuuden vuoksi, jos tulee viilempää. olen miettinyt että jos laittaa pojan koppaan ja makuupussiin, ei tarttisi kuin college-puku väliin. niin ja se pipo. täytyykin kokeilla viikonloppuna. Kun tuntuu että toi vaan pyörii siellä vaunuissa iman koppaa. valjaisiin olen jo laittanut että pysyy paremmin paikallan:)

Nyt menen siivoamaan kun vauvakin vielä nukkuu...

-Santtu kera lapsosten 2kk ja 1,5v

Vierailija
6/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vauhdikkaasti kuluu päivät ettei perässä meinaa pysyä. Just tajusin että meidän kakkosen 5-v synttärit on tasan viikon päästä ja en ole edes kutsuja saanut aikaiseksi, saas nähdä ehtiikö kukaan tulla, toivottavasti.

Meinasin varata meille huomiseski ex-tempore piknikristeilyn " vappuloman" kunniaksi kunnes tajusin ettei tytöllä ole passia eikä edes nimeä joten turha minnekkään viroon edes yrittää. No risteilyn sijasta lähdemmekin käymään Porvossa. Tehdään sellainen

päiväretki tyyliin mies ja lapset leikkipuistoon ja minä kaupoille/johonkin ihanaan kahvilaan. Harmi että karkkilakon vuoksi jää ihanat suklaat nyt mun osalta kaupanhyllylle odottamaan päivää parempaa.

Viimeyö meni vanhaan malliin, tyttö urvahti kymmenen maissa yöunille eka tankkaus puoli kolmen pintaan ja toinen kuuden jälkeen ja vähän ennen yhdeksää sitten heräili. Musta tuntuu että mun rintamaito on alkanut riittää vähän naftisti tytölle, lisämaidon osuus on osalla syötöissä musta lisääntynyt. Yöllä ollaan onneksi pärjätty pelkällä rintamaidolla. Pari kertaa olen yrittänyt pumppailla maitoa syöttöjen välissä mutta tosi huonosti tolla pumpulla maitoo tuntuu irtoavan. Aiemmat lapset vaan ovat lisämaidon myötä sitten aika pian lopettaneet rinnan syömisen kokonaan joten toivon että mahdollisimman vähillä lisämaidoilla pärjättäisiin vielä tovi. Vaikka minkäs sillle sitten mahtaa jos/kun se rinta ei enää pelkästään riitä, en siitä mitään stressiä ota tälläkään kertaa, hyvin ovat toisetkin sillä pullolla kasvaneet:)

Nyt täytyy lähteä antamaan kakkoselle välipalaa, on tosi pahalla päällä kun kuuli että ykkösen koulussa oli ollut monitoimintapäivä ja

omalla rahalla oli saanut ostaa herkkuja ja ykkönenhän oli niitä osanut tyyliin kolme trippiä, kolme kuppia sipsejä, karkkeja jne..Kehuskeli että vielä 50 senttiä oli jäänyt rahasta jäljellekkin. Lepytykseksi lupasin tehdä kakkoselle välipalaksi poppareita:) Illalla pitäisi vielä mennä tekemään viimehetken ruokaostokset ja sitten joko salille tai hydrobicciin.

Jaksamisia kaikille väsyille ja unihiekkaa pienten simmuihin. Masukipristykset minimiin. Ulkoilkaa, rentoutukaa ja viettäkää mukava Wappu.

toivottelee Maisa ja nelikko

Vierailija
7/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän typy on taasen kovin " kylmäverinen" (toisin kun pojat pieninä). Nytkin vaunuissa sukkikset, body, collagepuku, fleespuku, kypärämyssy, hattu, kahdet tumput ja villasukat. Vaunuissa vielä kantokoppa ja jalkapeite. Ulkona tuulee mutta mittari näytti +15 astetta ja kun just kävin kokeilemassa niin niska tuntui just sopivalta. Tyttö tullut visiin äitiinsä.Palelen nimittäin aina. Mies sanookin ettei yhtään ihmettelesi jos joskus mulla olisi aamulla herätessä villasukkien lisäksi sekä tumput että pipokin päällä:)

Maisa

Vierailija
8/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pääsin tänne kirjoittelemaan, on ollut aika rankkaa ton vauvan kanssa, kun sylissä pitäis aina hereillä ollessa olla, mies tekee pitkää päivää töissä ja vaikea sitten vauva sylissä naputella palstalle.

Masuvaivoja on edelleen, mutta ei ehkä yhtä pahoina kuin on aikaisemmin ollut. Nyt neiti nukkuu tyytyväisenä mahallaan.. ainoa asento mikä on hyvä.

Ei sitten päästykään sinne viime tapaamiseen, kun vauvalla oli varsinainen itkupäivä ja itellä sen vuoksi pinna kireellä... Harmi, itikseen olis tästäkin niin helppo päästä. No tuleehan noita kertoja vielä varmasti lisää. Missäs keskustassa on sanomatalo? Josko sinne sit pääsis..

Täällä taivas on vähän harmaa, ei oikein motivoi lähtemään vaunuilemaankaan, täällä sitten vain kotosalla kökitään. Vappusuunnitelmia ei meilläkään ole oikein sen kummempia, aateltiin hakea kuoharipullo viinakaupasta ja " kuohistella" sitten vapun kunniaksi ja jos säät sallii niin pienelle piknikille sitten suunnataan jonnekin päin täältä.. :)

Meilläkin hikoillaan aina vaunuissa ja olenkin sitten vähentänyt hieman vauvan vaatetusta, nyt siis body, housut, paita, pipo ja tumput ja sitten makuupussin sisään, ja hyvin on pärjännyt kopassa. Yöllä rupeaa tuskailemaan jos on peitto päällä, joten useimmiten nukkuu ilman peittoa tai sitten peittoa on vaan jaloilla. Pari kertaa kun olen peitellyt vauvan ja myöhemmin mennyt katsomaan niin olen hirveät sätkyt saanut kun peitto onkin yhtäkkiä jotenkin kummasti päänkin päällä. Onneksi on hengittänyt sentään!

Tänään lääkärikin soitti tuosta vauvan haikaranpuremasta (tuliläiskästä) joka otsassa ja silmäluomessa ja kuulemma pitäis vielä mennä ultraääneen ja silmälääkärille, että voi olla joku harvinainen sairaus.. On se hienoo kun ne tolla lailla pelottelee, edellinen lääkäri sanoi että " joo ne jäljet häipyy ennen kouluikää" ja nyt yhtäkkiä sit maalaillaanki jo piruja seinille..:( Nooh onhan se hyvä että ne tutkii kuitenki asian.

Nyt täytyy popsasta jotakin suuhun ennenku vauveli heräilee tuolta, mutta hauskat vaput kaikille!

Tuuteli ja pikkuneiti Porvoolainen 5vkoa 3 pvää

Vierailija
9/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan nimittäin just lähdössä Porvooseen mun vanhemmille viikonlopuks kun tartten vauvan kanssa nyt hoitoapua haavojen takia ku mies menee töihin. Oon kyllä aika paljon jo joutunut nostelee Joannaa, mutta apu aina tervetullutta.

Jos joku ulkopuolinen näkis mun mustelmaisen vatsan niin luulis varmaan, et oon rasvaimussa käynyt =D Ei ois ollu pahitteeks kyllä sekin toimenpide siinä samalla... mulla kun kaikki löllö kerääntyy vatsaan vaikka käsivarret ja kädet ois tikut ;)

Jees, mutta hyvää vappua kaikille. Saa nähdä josko sitä ihka ensimmäisen vappupallon kävis Joannalle kaupungilta tai sit jopa tyttö mukaan =)

-S & J-

Vierailija
10/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih

Vierailija
11/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen avaa poitsulle oman tilin, Jee, pankki lahjotti 10e pesämunaa =)

Vappuna on kaverin 30v bileet, alkavat jo pöivällä, meen ainaki grillaa ja vähän ihmisii näkee, mun vanhemmat tulee poikaa illaks katsoo. Ohjelmassa sitä ennen lypsää maidot, tosin hain korvikettaki ihan varmuudeks ettei nälkäkuolema yllätä. Pullosta on muutaman kerran annettu lypsettyy maitoo ihan senki takia että voi joskus hetkeks jättää hoitoon.

Meillä on nää yöunet vaan venyny, heräillään nykyään tosi hyvien yöunien jälkeen 10-11 aikoihin, ja nukkumaan mennään puolilta öin.

Mä oon kans ihmetelly tota hikoilua. ja kyllä on ollu outoa ku poitsu on alkanu saamaan postia nimellään, ekalla kerralla olin jo menossa naapurin laatikkoon viemään.

Sera ja poitsu 1kk

Vierailija
12/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu tosi paljon ulkona kun on ollu näin ihania kelejä etten ole koneella sitten käynyt. Nyt tuli niin pahat vierotusoireet että oli pakko tulla kurkkiin kuulumisianne taas..

VAUVAN PUKEMISESTA: Eli meidän poika ei ole kovin hikoilevaa sorttia. Päällä ulkoillessa hänellä on. Body, potkarit tms, villasukat, tumput, pipo ja vuorellinen fleecehaalari. lisäksi olen laittanut makuupussiin vielä. Makuupussia olen sitten välillä aukonut ja laittanut kiinni. Jos pilvistä ja tuulee niin makuupussi on melkein kokonaan kiinni mutta oikein paisteessa avaan sen ja tuntuu sopivan lämmin olevan. Tosin hieman on alkanut epäilyttään että onko liikaa päällä kun on nukkunut viimepäivät niin levottomasti päiväuniaan..

YÖUNET meillä pääsääntöisesti parantuneet. Eli nytkin pari viimeistä yötä nukuttu tosi hyvin. Toissayönä herättiin vaan kerran syömään!! Mutta viimeyönä taas 2 kertaa..Syöttöjen välit on Joel nukkunut tosi hyvin ja iltojen nukkuma ajat aikaistuneet eli noin klo 22 Joel käy unille ja aamulla herätään 07-08 välillä. Yöllä syötöt on noin 02 ja 05 mutta tunin vaihteluja on suuntaansa. Mutta olen tyytyväinen nyt tähän.

Kovasti nyt pelottaa että Joel saa räkätaudin kun mulla on sekä meidän isommilla lapsilla. Toivon nyt ettei saa!!!

Erikoisia vappusuunnitelmia ei meilläkään ole. Paljon ulkoilua kun on hyviä ilmoja ja ehkä grillausta.

Kääk kun aika rientää! Eilen Joelille tuli 2 kk täyteen. Iso poika. Ihan täpöillä oon nyt yrittänyt nauttia täsät ihanan kamalasta vauva arjesta. Tämä baby kun todennäkösesti on meidän viimeinen jos miehen mielipidettä kuunnellaan ; )

Mutta nyt meen peseen lasten hampaita. En sentään Joelin vielä ; )

HYVÄÄ VAPPUA JA OLKAAKIN KUNNOLLA ; )

Vierailija
13/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Pääsinpä vihdoin koneelle!!!

Tämä päivä on ollut pyöritystä täynnä....jotenkin sitä pitää aina ahnehtia ja yrittää tehdä kaikki asiat samana päivänä, eikä mitenkään siis onnistu!!

Eino ollut muuten oma rauhallinen itsensä, mutta illalla ei tahtonut millään rauhottua nukkumaan vaan piti uudelleen vielä ottaa sängystä tissille, ennen kuin rauhottui nukkumaan. No, toivotaan että nukkuu oikein hyvin...mies 3 seuraavaa yötä töissä, joten nyt on vastattava tarvittaessa taas molempien poikien tarpeisiin (muutoin on sovittu, että jos esikoinen itkee tmv. niin mies hoitaa sen!). Onneksi tuo esikko ei enää juurikaan näe pahaa unta, vaan nukkuu omassa huoneessaan tyytyväisenä.

Kauhean vaikeaa on noilta herkuilta itseään pitää pois!! On se kumma, että oikein kaksinverroin tekee mieli makeaa, kun sen itseltään kieltää!! Päätin, että en osta kotiin mitään, edes vierasvaroja, koska en juuri nyt voi niitä vastustaa, niin eipä ole sitten kiusaamassa tuolla kaapissa!!

Meillä ,menee vappu siis hyvin rauhallisissa merkeissä, kun mies yöt töissä ja päivät nukkuu...sunnuntaina tulee ystävät grillaamaan, mutta muuten ei mitään erikoista. Sunnuntaina pakkaan varmaan pojat kärryihin ja lähden kaupungille katselemaan vappumeininkiä, mutta siinäpä se. Toki kotona laitetaan huomenna palloja ja ihan kauheesti serpentiiniä, mutta mitään erikoismenuita en tee....

Oikein mukavaa vappua kaikille ja unihiekkaa pikkuisten silmiin ja kuplat masusta kipin kapin pois!!!

Vapputerveisin, Urkki ja pojat