Olenko kauhea isä?
Kun jo odotan aikaa, että nuoret "lentäisivät pesästä". Ovat iältään 18 ja 20-vuotiaita.
Mitään kotitöitä eivät tappelematta tee, täyshoito kyllä kelpaa ilman kiitosta jne.
Kommentit (30)
Olen kuullut äideiltäkin vastaavia toivomuksia. Eiköhän tuo ole luonnollista. Lapsillekin on helpompi lähteä ja itsenäistyä kun vanhemmat ystävällisesti kannustavat ja auttavat lähtemään.
Tuossa iässä heidän pitäisi jo alkaa itsenäistyä ja muuttaa kotoa! En tiedä onko Suomessa tapana mutta monissa Euroopan maissa lapset maksavat hieman vuokraa vanhemmilleen jos asuvat vielä kotona aikuistuttuan, ja ovat yleensä vastuussa omista ruoista ja muuta.
Laita lähtemään, tai maksamaan vuokraa asumisestaan + tekemään pakolliset kotityöt.
Olet. Itse olet ollut vastuussa kasvatuksesta ja sen olet laiminlyönyt ja nyt sitten vingut kuin pikkutyttö, kun lapset tekee juurikin sitä, mitä olet tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä heidän pitäisi jo alkaa itsenäistyä ja muuttaa kotoa! En tiedä onko Suomessa tapana mutta monissa Euroopan maissa lapset maksavat hieman vuokraa vanhemmilleen jos asuvat vielä kotona aikuistuttuan, ja ovat yleensä vastuussa omista ruoista ja muuta.
Kerroppa yksikin Euroopan maa ja voisihan sitä tilastoakin laittaa tukemaan muka väitteitään.
Miksi eivät osallistu kotitöihin??!? Oikeudet ja velvollisuudet kulkevat käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kasvatettu jos eivät mitään tee.
Väärin. Aina on vaadittu pitämään paikat siistinä, omalla vuorollaan leikkaamaan nurmikko, kolaamaan talvella pihat, siivoamaan punttisali aina käytön jälkeen. Enää ei voi edes päästää heitä kavereineen uima-allas osastolle, koska sen siivoamiseen menee ikuisuus, kun lössi valuu sieltä omille teilleen. Mutta nyt ovat sitten niin itsenäisiä, että ei vaan kiinnosta tehdä mitään.
On koitettu hyvällä, pahalla ja kaikkea siltä väliltä, ei vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Olet. Itse olet ollut vastuussa kasvatuksesta ja sen olet laiminlyönyt ja nyt sitten vingut kuin pikkutyttö, kun lapset tekee juurikin sitä, mitä olet tilannut.
Kyllä, itse olen ollut vastuussa kasvatuksesta, enkä ole sitä laiminlyönyt. Mistä ihmeestä sinä se voisit tietää? Minä en vingu koskaan kuin pikkutyttö, mutta en viitsi sentään lapsiani pataan vetää sen vuoksi, että ei oikein enää siivoamiset yms. kiinnosta. Mitään häikkäähän tässä ei olisikaan, jos tekisivät sitä, mitä ollaan tilattu. Taidat olla oikein kasvatusguru.
Monissa euroopan maissa lapset asuvat kotona kunnes menevät naimisiin. Siellä taitaa kuitenkin olla tapana että lapset palvelevat ja kunnioittavat vanhempiaan.
Vaikutat nössöltä. Tai vastaavasti et kyllä pojille pärjäisikään. Nehän käyvät varmaankin salilla tai ainakin pelaavat jotain koripalloa. Ovat liittoutuneet keskenään ja sopineet, että jos alat uhitella niille niin hyökkäävät nyrkeillään kahdestaan kimppuusi. Et voi kuin hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat nössöltä. Tai vastaavasti et kyllä pojille pärjäisikään. Nehän käyvät varmaankin salilla tai ainakin pelaavat jotain koripalloa. Ovat liittoutuneet keskenään ja sopineet, että jos alat uhitella niille niin hyökkäävät nyrkeillään kahdestaan kimppuusi. Et voi kuin hävitä.
Uskomattomia neroja täällä ainakin kuulostaa olevan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa yksikin Euroopan maa ja voisihan sitä tilastoakin laittaa tukemaan muka väitteitään.
Asun Britanniassa ja täällä ja Irlannissa tuo ainakin on ihan vakiojuttu, j olen kuullut ainakin Saksalaisten kavereiden sanovan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomia neroja täällä ainakin kuulostaa olevan. Ap.
Veri on vettä sakeampaa, pojat ovat veriveljiä keskenään, muista se. Sinä se olet se perheen ulkopuolinen.
Se on tämä nykyaika kun nuorisoa ei voi laittaa ruotuun, aina on joku netissä ottamassa mallia miten "puolustautua" auktoriteettia vastaan. Toisaalta on myös vanhempia jotka taistelevat tiikerin raivolla jälkikasvunsa puolesta, että pääsevät ohituskaistaa pitkin etenemään ilman että on mitään osaamista ja taitoa.
Et ole. Meillä sama tilanne. Juuri ystävällisesti patistettiin 20-v omaan kämppään, kun elämänrytmi oli täysin päinvastainen kuin muilla. Pätkätöissä, mutta nyt on aika ryhdistäytyä ja ottaa vastuu. Seuraava on kohta 18 ja vuokrakämppää etsitään. Apua annetaan silti aina.
Ovatko töissä vai opiskelevat?