Olenko kauhea isä?
Kun jo odotan aikaa, että nuoret "lentäisivät pesästä". Ovat iältään 18 ja 20-vuotiaita.
Mitään kotitöitä eivät tappelematta tee, täyshoito kyllä kelpaa ilman kiitosta jne.
Kommentit (30)
Jos asuu vanhempien luona niin niiden säännöillä mennään..ei se mikään täysihoitola ole..
Itse muutin pois 20 vuotiaana kun lähdin opiskelemaan. Ja siihen asti menin vanhempien säännöillä. Osallistuin siivoukseen, laitoin ruokaa yms. Mitään ei tarvinnut maksaa joten mun mielestä oli ihan luonnollista autella missä voi.
Baarissa sai käydä, mut yövieraita ei saanut kotiin tuoda ja krapuloissaan ei saanut maata puoleen päivään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat nössöltä. Tai vastaavasti et kyllä pojille pärjäisikään. Nehän käyvät varmaankin salilla tai ainakin pelaavat jotain koripalloa. Ovat liittoutuneet keskenään ja sopineet, että jos alat uhitella niille niin hyökkäävät nyrkeillään kahdestaan kimppuusi. Et voi kuin hävitä.
Uskomattomia neroja täällä ainakin kuulostaa olevan. Ap.
Veri on vettä sakeampaa, pojat ovat veriveljiä keskenään, muista se. Sinä se olet se perheen ulkopuolinen.
Missä olen kirjoittanut, että lapseni ovat poikia? Ap.
Täältä ei tietenkään ihan tavalliseen ja normaaliin ongelmaan saa muuta vastausta kuin että oma vika ja mitäs läksit.
Toi on ihan suht normaalia. Melkein aikuiseet, mut edelleen teinejä kotoba. Patistelet aikasi siivoamaan ja sitten he muuttavat jo pois ja ongelma ratkaistu.
Nuorena vitsa väännettävä. Tuossa iässä se on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet. Itse olet ollut vastuussa kasvatuksesta ja sen olet laiminlyönyt ja nyt sitten vingut kuin pikkutyttö, kun lapset tekee juurikin sitä, mitä olet tilannut.
Miksi sotket pikkutytöt raavaan miehen ruikutukseen? Tyypillinen mieshän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Itse olet ollut vastuussa kasvatuksesta ja sen olet laiminlyönyt ja nyt sitten vingut kuin pikkutyttö, kun lapset tekee juurikin sitä, mitä olet tilannut.
Miksi sotket pikkutytöt raavaan miehen ruikutukseen? Tyypillinen mieshän tuo on.
No kyllä tässä on vaimo osallistunut ihan yhtä lailla kasvatukseen, en vain minä raavas mies ja vaimo tästä asiasta ensimmäisenä alkoi "ruikuttamaan", en minä raavas mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itse olen ollut vastuussa kasvatuksesta, enkä ole sitä laiminlyönyt. Mistä ihmeestä sinä se voisit tietää? Minä en vingu koskaan kuin pikkutyttö, mutta en viitsi sentään lapsiani pataan vetää sen vuoksi, että ei oikein enää siivoamiset yms. kiinnosta. Mitään häikkäähän tässä ei olisikaan, jos tekisivät sitä, mitä ollaan tilattu. Taidat olla oikein kasvatusguru.
Ajatuksesi lapsistasi ovat ihan normaaleja, mutta älä viitsi käyttää "pikkutyttöä" solvauksena.
Toisekseen, aikuistuminen ei ole hirveän helppoa joten koita kestää, lapsesi tarvitsevat sinua vaikka ei siltä varmasti tunnu. Ei tietty tarvitse katsoa ihan törkeää käyttäytymistä, rahaa ei tarvitse antaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itse olen ollut vastuussa kasvatuksesta, enkä ole sitä laiminlyönyt. Mistä ihmeestä sinä se voisit tietää? Minä en vingu koskaan kuin pikkutyttö, mutta en viitsi sentään lapsiani pataan vetää sen vuoksi, että ei oikein enää siivoamiset yms. kiinnosta. Mitään häikkäähän tässä ei olisikaan, jos tekisivät sitä, mitä ollaan tilattu. Taidat olla oikein kasvatusguru.
Ajatuksesi lapsistasi ovat ihan normaaleja, mutta älä viitsi käyttää "pikkutyttöä" solvauksena.
Toisekseen, aikuistuminen ei ole hirveän helppoa joten koita kestää, lapsesi tarvitsevat sinua vaikka ei siltä varmasti tunnu. Ei tietty tarvitse katsoa ihan törkeää käyttäytymistä, rahaa ei tarvitse antaa jne.
Jos luet tarkemmin sen kirjoituksen, mihin vastasin, niin se "pikkutyttö" tuli sieltä, minä vain toistin sen kirjoituksessani, koska se kuului kokonaisuuteen.
Mutta hei, kiitos asiallisista ja asiattomista kommenteista. Kyllähän nuo sitten jonkun aikaa kotoa poissa asuneena huomaavat, että pitäähän sitä jotain tehdä itsekin, kun ei enää valmiina tule ruoat pöytään ja pyykit pesusta. Ap.
Vaikutat ihan oikein toimineelta isältä, aina ei vaan onnistu. Toisaalta, eiköhän tuo kuitenkin ole hyvin normaalia. Kun pahimmat murrosiän lopun uhmat loppuvat, niin kaikki taas ok.
Itse sanoin pojalle kun täytti 18, että siinä on viisi hirttä poikki eikä takaisin ole tulemista. Samalla pojan ovelle osoittaen. Silti vaimon kanssa autettiin pojan lukiokirjojen kuluissa vielä, kun muutti jonnekin kimppakämppään.