Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu lähtemään reissuun- Auto on pakattu

Vierailija
01.07.2018 |

Olemme 34 v aviopari ja meillä on yksi taapero ja 5 v lapsi. Sovittiin miehen kanssa, että lähdemme tänään reissuun. No, mies perui aamulla reissun ja sanoi, ettei aio lähteä mihinkään. Kysyin sitten, että miksi, niin olen kuulema rasittava vaimo!? Tää on niin väärin! Mä en pääse lasten kanssa nyt mihinkään täältä, koska mulla ei ole ajokorttia eikä kukaan suostu kuskaamaan meitä. Isompi lapsi rääkyy, kun reissu peruuntui. Mikähän miestä vaivaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet mokomaa sietänyt jo yli viisi vuotta - ja se mies sinua? Vakka on kantensa valinnut.

Meilläkin venyi eräälle reissulle lähtö kesäloman viimeiselle viikolle, kun mies ei millään "ehtinyt". Ilmoitin lapsille silloin, että me lähdemme, jääköön isä kotiin ei pääse mukaan.

Vierailija
22/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas väsyneet porvoolaiset liikenteessä tai siis eivät lähteneet liikenteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta on kerran jo etukäteen sovittu ja äijä menee perumaan sano sille että painu v:uun kusipää.

Vierailija
24/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto siinä on, että näin tasa-arvon aikana miehen pitäisi ajaa kaikki lomamatkatkin?

Vierailija
25/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapset rääkymään kotiin miehen kanssa ja lähde itse vaikka baariin.

Minä olisin jo ottanut pyörän alle ja ajanut lähinmälle tyttökaverilleni, että nyt otetaan vaikka taksi ja lähdetään reissuun ja ollut pari päivää poissa.

Vierailija
26/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän jo kertonut mikä häntä vaivaa? :D Rasittava vaimo. Joten peilaa vähän sitä omaa käytöstäsi.

Ja aja se ajokortti. Ajan työssäni paljon, enkä oikein sitä lomallani jaksaisi. Ehkä miehen kuppi meni nurin kun joutuu aina ajamaan.

Vierailija
27/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on saman tyyyppinen mies.

Kiristää lasten kustannuksella. Esim. on luvannut olla lapsen kanssa, että pääsen käymään kampaajalla. Yhtäkkiä hänellä onkin muuta tekemistä eikä joudakaan olemaan lapsen kanssa. Käytännössä mies on huono suunnittelemaan aikatauluja, ja minä olen se, jonka pitäisi joustaa. 

Mies saattaa myös suutahtaa, ja käyttää riitelykeinona, etten pääse esim kampaajalle tms sovittuun menoon, koska 'hän ei joudakaan olemaan lapsen kanssa' sillä aikaa. Käytännössä olen ratkaissut asian niin, että miehen sijaan sovin lastenhoidon MLL:n lastenhoitajan tai muun ulkopuolisen hoitajan kanssa, koska he harvemmin peruvat sovittua tuloaan. Mies sitten saattaa makoilla sohvalla samaan aikaan, kun lastenhoitaja on hoitaa lapsia, mutta sille nyt ei voi mitään. Ja usein hoitaa kyllä luunsa muualle, kun tietää, että lastenhoitaja on tulossa.

Myös lomamatkalla mies saattaa suutahtaa. Se tarkoittaa, että katoaa esimerkiksi hotellihuoneeseen mököttämään. Minä jään lasten kanssa kaupunkia kiertelemään. Ei sinänsä haittaa kovin paljon, koska pärjään lasten kanssa keskenäänkin. Mutta alentaa se mielialaa, kun lapset kyselevät, mihin isi lähti. Joo, 'majapaikkaan lepäämään'. Tai paluupäivänä/lähtöaamuna mies suutahtaa ja jää  hotellihuoneeseen mököttämään. Itselläni on mennä hermot, kun millä maanitella aikuista, täysin selvinpäin olevaa, mieslasta, että nyt pitää lähteä lentokentälle. Uhh. Mutta perussettiä meidän reissuilla, joita tosin ei ole läheskään joka vuosi.

No, ei ehkä ole vaikea arvata, että meillä on muitakin ongelmia. Ihmeellisintä asiassa on, että vaikeuksista huolimatta se olen minä, joka haluaa jatkaa tässä parisuhteessa. En ymmärrä täysin itsekään miksi. Meillä ei ole alkoholi tms ongelmaa. Lähinnä kait kunnioituksen ja arvostuksen puutetta, mikä sekin on ehkä riittävä syy erota. Näin ei saisi ehkä sanoa, mutta arvelen, että lapset kuitenkin hyötyvät vanhempien yhdessäolosta, vaikka siinä onkin vaikeuksia. Itse koen, että mies kävelee ylitseni mennen tullen ja ei sellainen ole hyvä malli lapsille vanhempien parisuhteesta. Mutta kun niitä hyviäkin hetkiä ja aikoja on. Ja minulla tunteitakin. Kaikesta huolimatta.

Miehelllä on lapsiin ihan hyvä suhde. Katsovat yhdessä jalkapalloa jne. Mies ei vain kykene vastuunkantoon lapsista. Esim olen joskus harvoin työmatkalla, niin mies saattaa soittaa minulle ja ehdottaa, että lukisin lapsille iltasadun puhelimen välityksellä. Hän kun ei itse jouda, kun hänellä on tärkeämpää tekemistä. Suomeksi sanottuna töihin tai muuhun liittyvät aikataulut ovat jälleen pettäneet ja mies priorisoi muut asiat lasten edelle. Muu on tärkeämpää kuin esimerkiksi lasten nukkumaan laittaminen.

Itse ajattelen, että eroaminen ei merkittävästi parantaisi tilannetta lasten kannalta. Ehkä he näkisivät itsenäisemmän äidin, jonka yli ei kävellä. Mutta olen jo melko itsenäinen jo nyt. Lapset näkisivät kuitenkin isää entistä harvemmin, koska mieheni kanssa olisi luultavasti melko hankala sopia mistään tapaamisajoista. Miehelle saattaisi tulla yllättäviä menoja ja aikataulun muutoksia. Ihan kuin juuri nytkin. Mutta erossa ollessa en olisi halukas paikkaamaan tilannetta, kun miehen aikatulut eivät pitäisikään. Ja inhoan tilannetta, että lapsia käytettäisiin riitelyvälineinä. Miehelle lapset ovat lähes ensimmäinen riitelykeino, jolla kiristää minua.

Joo, huono on parisuhteemme. Päättyy joskus tai sitten ei. Mutta parasta, mitä parisuhteelta olen saanut, on kaksi upeaa lasta.

Vierailija
28/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla julkiselle millä menette sen matkaa kuin voi. Reissun jälkeen ero vireille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan