Miehen kallis harrastus?
Onko mielestänne oikein, että miehellä on kallis harrastus joka vie suuren osan perheen tuloista? Rahoja ei muutenkaan ole paljon, itse olen äitiyslomalla ja miehellä vain pieni palkka. Tuntuu, että niin monesta asiasta joudumme muutenkin tinkimään, kuten että just mietin miten raaskin ostaa pojalle uuden haalarin vai pitäisikö hänen vielä pitää vanhaa... Toki ei taloutemme varmaan kaatuisi siihen, mutta kun tiedän että rahoja on vähän niin...
Miehen harrastukseen meni tässä kevään aikana just 800 ¿ ja jatkuvasti menee nyt roposia, luulisin että yhteensä jotain 3-400 ¿ vielä lisäksi on mennyt.
Miehelle tosi rakas ja tärkeä harrastus, mutta nyt alkaa itseä tympimään. Eikö olisi oikein että minäkin sitten saisin käytettäväksi jonkin tuollaisen summan? Eikä minusta ole oikein sekään, että lapsien vaatteista esim. joudumme tinkimään!
Mielipiteitä!!!
Kommentit (10)
mun miehellä on myös kalliit harrastukset; moottoriurheilua. Olen tehnyt selväksi että niin kauan kun en joudu omasta ja lasten elintasosta tinkimään, minua ei nuo harrastukset haittaa. Ja aikaa niihin saa mennä 1-2 iltaa viikossa. Itselläni myös harrastus, halpa kylläkin, 1-2 kertaa viikko. Meillä tilanne toimii kun mies ymmärtää puhetta. Poikiakin pitää mukana kun mahdollista, esim korjaushommissa omassa autotallissa, ei tietenkään ajamassa.
Kyllä mieskin on jonkin verran ottanut lapsia mukaan kun ruuvailee autoaan mutta hankala se on kun ovat vielä niin pieniä. Olen vain niin tosi huono laittamaan ehtoja aikuiselle ihmiselle. MInusta hänen pitäisi itsekin tajuta ettei voi jatkuvasti olla poissa harrastuksensa parissa. Eikä siitä saisi myöskään elintasomme kärsiä!
ap
Minä olen opetellut olemaan mukana puuhaamassa ja nyt kun on taas kevät ja autonlaitto kuumimmillaan niin olen osallistunut hommiin, se on kivaa. Kiillottelen ja rapsuttelen, teen mitä vain suinkin osaan. Lapset on tosi usein isänsä kanssa tallissa puuhailemassa (6 ja 2-vuotiaat), pienempikin on siellä pyörinyt siitä saakka kun oppi kävelemään.
Mulla on itsellänikin aika tyyris harrastus joka vie rahan lisäksi myös sitä aikaa 1-3krt/viikko, autotalli on täällä kotona, joten periaatteessa mies on koko ajan kotona kuitenkin.
tuollaista. Ensi hoidetaan pakolliset perheen menot ja vasta sitten mietitään onko varaa harrastuksiin! Sama mielestäni ajan kanssa: ensin katsotaan, että molemmille vanhemmille jää riittävästi aikaa esim. lepoon. Ylimääräisestä ajasta päätetään YHDESSÄ.
Olen melko varma, että jos asia olisi päinvastoin: Naisella kallis harrastus, mies joutuisi tinkimään, täällä asiasta nousisi kova haloo!
Jakakaa perheen pakolliset menot tasan ja sitten kumpikintekee lopuilla rahoillaan mitä lystää.
kotona vain vajaat pari tuntia jolloin syö ja käy suihkussa. Sitten illaksi harrastaman, ja tulee sitten kotiin yhdentoista aikoihin...
Mutta jos estät harrastamisen ja se on miehelle todella tärkeä. Niin hän voi ottaa sen rankasti. Itse tiedän vastaavanlaisen tapauksen ja kun vaimo kielsi miehen kalliin harrastuksen, niin miehestä tuli alkoholisti.
Eli jos olisikin vain tuo rahajuttu mutta kun nytkin miehen ajatukset ovat käytännössä olleet tuossa harrastuksessa jatkuvasti myös kun hän on ollut kotona! Yritä siinä sitten jutella muusta kun herran ajatukset ovat vain harrastuksessa...!
Lisäksi rasittaa just tuo, että minä joudun hoitamaan lapsia enemmän kun miehellä on usein illalla kiire harrastukseensa. Laittaa kyllä lapsia nukkumaan useinkin, mutta juoksee sitten heti kiireellä ulos ja minä jään sitten sisälle AINA grrrh. Pitäähän jonkun jäädä kotiinkin niitä lapsia vahtimaan.
Ap
Miehellä on siis harrasteauto... ja autothan tulevat tunnetusti kalliiksi!
Ap
että olemme saaneet pari kk sitten vauvan ja mä olen aivan puhki yösyötöistä ja tarvitsisin niihin jonkinlaista apua. Esim. että mies vahtisi vauvaa päivällä ja mä saisin nukkua. Mutta nyt on auto vienyt niin paljon aikaa ettei miestä ole juuri päivisin täällä näkynyt. Lisäksi on nuo vanhemmatkin lapset huollettavina... Tosin just eilen mies sanoi, että kohta hän saa auton valmiiksi ja alkaa olla kotona enemmän. Joo saas nähdä!
Ap