Synnytyksestä viikko eikä tee mieli syödä. Onko muilla? Pitäisi syödä hyvin jo imetyksenkin vuoksi, mutta kun ei tee mieli.
Kommentit (4)
(söin kuin hevonen..)
Yritä pitää nestetasapaino ja syö ainakin rautaa jos hemoglobiini alhaalla.. Kävin itse apteekista hakemassa sellaista rauta-juomaa.. en muista nimeä, mutta se auttoi (siinä oli joitain muitakin vitamiineja jne..)
Yritä syödä c-vitamiinia, niin rauta imeytyy paremmin, älä maitotuotteita ruuan kanssa, se sitten taas estää imeytymistä. Mulla ainakin hemo palautui muutamassa viikossa.
Muista juoda paljon nestettä kuitenkin, itse join vettä ja mehuja ja mammateetä. Lisäksi raudan nostamiseksi join sitä Krauterblutsaftia jonka joku muukin mainitsi. Yritä muistaa vaikka mikrossa lämmittää jotain syömistä vaikka tuntuukin että päässä surisee, kyllä se siitä. Jos olet raskausaikana saanut kerättyä kiloja, niin niiden turvin pärjää sen alun yli kunhan muistaa nestettä juoda tarpeeksi!
Onko sulla hemoglobiini ok? Muistaakseni mulle sanottiin, että alhainen hb vois aiheuttaa ruokahaluttomuutta...?