Uusi työpaikka ja pelkästään iltavuoroa. Kaduttaa kun piti mennä ottamaan tämä työ.
Aloitin kaksi viikkoa sitten uudessa työssä. Uusi työvuorolista tuli ja kappas vaan koko lista täynnä iltavuoroa. Minulla on kaksi pientä lasta ja ei ole kiva kun ovat aina nukkumassa kun tulen töistä. Kaduttaa että piti mennä vaihtamaan entinen työ tähän. Molli auki ilmeisesti ja etsimään uutta paikkaa.
Kommentit (37)
Ei kuulosta reilulta jos sama ihminen laitetaan tekemään koko ajan iltavuoroa jos tätä ei viimeistään työhaastatteluvaiheessa tuoda esille.
Ei hyvä juttu. Suurin osa sosiaalisesta elämästä ja perhe-elämästä keskittyy iltoihin. Jotain outoa on jos ei vuorotyössä ole mahdollisuuksia tehdä muuta kuin käytännössä yhtä vuoroa. Ellei itse toivo esim iltapainotteista. Tein itse iltavuoroja aivan liian kauan ja sosiaalinen elämä jäi vähäiseksi. Kaduttaa.
Itse teen pelkkää yövuoroa. Se vasta on riemukasta
Kannattaa kysyä kauanko se kestää. Meillä uudet tekee ekat 1-2 listaa muilta jääneitä vuoroja. Sitten jaetaan tasan. Ulisijat ja valittajat näkee heti, ja heistä pääsee eroon.
Ei meidänkään työpaikalla ole kuin pelkkää ilta-ja yövuoroa arkisin. Asiakkaat käyvät päivällä työtoiminnassa. Meillä on 4 työntekijää iltavuorossa ja yksi hoiva-avustaja plus yksi ohjaaja aamuvuorossa. Käytännössä se yksi ohjaaja on aina sama vastaaava ohjaaja, jolla on päivätyö. Viikonloppuisin sitten on aamu-ja iltavuoroja.
Ap, lapset ovat pieniä vain hetken. Jos haluat olla heidän kanssaan iltaisin niin muitakin töitä on olemassa. Rohkeutta ja luovuutta!
Kolme viikkoa on listan pituus. Nyt kyllä oikeasti vakavasti harkitsen irtisanoutumista vaikka karenssin uhalla. Näitä työpaikkoja kun ei täällä päin kauheasti ole tarjolla.. Voi kun pääsisin edes vanhaan työhön takaisin vaikka en siitäkään kauheasti tykännyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa on listan pituus. Nyt kyllä oikeasti vakavasti harkitsen irtisanoutumista vaikka karenssin uhalla. Näitä työpaikkoja kun ei täällä päin kauheasti ole tarjolla.. Voi kun pääsisin edes vanhaan työhön takaisin vaikka en siitäkään kauheasti tykännyt. Ap
Mielestäni sun ei kannata luovuttaa noin helposti. Eikö lainkaan ollut sopimusta tehtäessä puhetta vuoropolitiikasta? Mene töihin hyvillä mielin ja katsele jatkoa positiivisesti. Vuorot varmankin jatkossa jaetaan oikeudenmukaiseti. Sun täytyy ottaa asia puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs huonekaluliike?
Ei vaan ravintola ala. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sun ei kannata luovuttaa noin helposti. Eikö lainkaan ollut sopimusta tehtäessä puhetta vuoropolitiikasta? Mene töihin hyvillä mielin ja katsele jatkoa positiivisesti. Vuorot varmankin jatkossa jaetaan oikeudenmukaiseti. Sun täytyy ottaa asia puheeksi.
Eipä juuri ollut puhetta, mutta luulisi sen olevan päivän selvää että 2-vuorotyössä saisi tehdä sekä aamua ja iltaa eikä vaan jompaa kumpaa. Pitää ottaa pomon kanssa asia puheeksi. Ap
Miksi repiä pelihousunsa kolmen viikon takia? Kannattaisi katsoa tuo ajan kanssa ja kysellä töissä, miten vuoroja jaellaan.
Se on kyllä totta, että työhaastattelussa ei välttämättä kaikkea kerrota. Etenkin jos kyseessä on työ/ala johon on vaikea saada ihmisiä. Minä tiesin meneväni vuorotyöhön ja tämä ok. Kyselin haastattelussa myös yötöistä yölisien toivossa ja minulle sanottiin, ettei niitä tulee vasta kun on ollut todella pitkään töissä. Jollekin toiselle oli sanottu, että niistä kysytään etukäteen, sopiiko, ja voi kieltäytyä. No pari kuukautta meni ja tuli yövuoroja minullekin. Minua ei haitannut, ei niitä kuitenkaan kovin usein ole. Mutta todellisuus oli kuitenkin jotain muuta kuin mitä työhaastattelussa vähän kauniisti maalailtiin.
Iltavuorolaisella on kuitenkin aamupäivät vapaat. Eikö tämä mahdollista sen, että lapset on vain lyhyen aikaa hoidossa päiväkodissa? Miksi aamupäivä olisi huonompi aika olla lasten kanssa kuin ilta? Tätä en ihan ymmärrä. Ja vapaapäiviä on viikossa kaksi vuorotyöläiselläkin. Eivät ne aina viikonlopulle osu, mutta entä sitten? Jos miehellä on säännöllinen työ ja viikonloput vapaat, lapset voivat olla isän kanssa viikonloppuna ja äidin arkivapaat siihen päälle. Vai eikö isä ole tasaveroinen vanhempi, äitikö vain kelpaa ja isän kanssa vietettyä aikaa ei lasketa?
Niin ja sitten oletat että päivävuoroa löytyy ravintolassa-alalla..... hahhhahhhaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Saatko itse vaikuttaa työvuoroihin? Eikö lasten takia voisi toivoa pelkkää aamua?
Ehkä siellä joku on jo toivonut lasten takia pelkkää aamua?
Mitenkä ne iltatunnit lasten kanssa ovat arvokkaampia kuin aamutunnit?
Ravintolassa-Alan listojen tunnit painottuvat aina iltaan. Kas kunnon niin että me ravintolat täyttyy vasta illalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs huonekaluliike?
Ei vaan ravintola ala. Ap
Et sitten sattunut katsomaan ravintolan aukioloaikoja ennen työsopimuksen tekemisä. Vain räkälät tarjoaa kaljaa aamusta lähtien ja niissä harvoin on tarjoilijoita.
Saatko itse vaikuttaa työvuoroihin? Eikö lasten takia voisi toivoa pelkkää aamua?