Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työpaikka ja pelkästään iltavuoroa. Kaduttaa kun piti mennä ottamaan tämä työ.

Vierailija
01.07.2018 |

Aloitin kaksi viikkoa sitten uudessa työssä. Uusi työvuorolista tuli ja kappas vaan koko lista täynnä iltavuoroa. Minulla on kaksi pientä lasta ja ei ole kiva kun ovat aina nukkumassa kun tulen töistä. Kaduttaa että piti mennä vaihtamaan entinen työ tähän. Molli auki ilmeisesti ja etsimään uutta paikkaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaskin alkaa vasta 11:00 ja jos et oo kokki niin sua tarvitaan vasta silloin

Vierailija
22/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin siellä on asiakkaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki olen siis. Ja paikassa töissä jossa on lounasta ja alacartea. Ap

Vierailija
24/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin työn jossa oli hyvät kaksivuoroajat. Sitten aukiolo muutettiin niin etten lapsen tarhan takia päässyt enää aamuvuoroon. Kiva se oli lasta hakea joka ilta kymmeneltä tarhasta väsyneenä.

Ei kauppias ymmärtänyt miksi lähdin. Itki vielä kun ei saa nopesti tilalleni ketään. No voi ei minun ongelma.

Vierailija
25/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tarkoittanutkaan että pitäisi olla AINA vain aamua vaan että haluaisin tehdä muutakin kun pelkkää iltaa. Juuri esim niitä lounaan teko aamuvuoroja. Ap

Vierailija
26/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko itse vaikuttaa työvuoroihin? Eikö lasten takia voisi toivoa pelkkää aamua?

Ehkä siellä joku on jo toivonut lasten takia pelkkää aamua?

Minä olin ravintolassa töissä jossa yksi työntekijä oli saanut sopimuksen pelkillä aamuvuorolla lasten takia. Ei niitä sitten riittänyt meille muille joilla oli lapsia. Kolme kuukautta olin siellä töissä.

Vierailija
27/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en tarkoittanutkaan että pitäisi olla AINA vain aamua vaan että haluaisin tehdä muutakin kun pelkkää iltaa. Juuri esim niitä lounaan teko aamuvuoroja. Ap

Ehkä esimies ajattelee, että uuden työntekijän on helpompi opetella yksi asia kerrallaan ja kunnolla ja siksi koko lista on samaa vuoroa? Ehkä seuraava lista on sinulla sitten pelkkää aamuvuoroa.

Vierailija
28/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on pienet lapset, niin he oletettavasti ovat päivähoitoikäisiä ja voitte siis olla aamupäivät yhdessä? Enemmänhän siinä tulee yhdessäolotunteja, jos olette keskenänne vaikka 7-14, kuin illan 16-20. Ottaisin ilon irti, aamupäivästä ehtii hyvin ulkoilemaan, käymään uimassa, museossa, leikkipuistossa, kirjastossa... 

Vierailija
29/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ne iltatunnit lasten kanssa ovat arvokkaampia kuin aamutunnit?

Ainakin vuorotyöpaikat joissa olen ollut alkaa ilta niin että aamuun jää vähemmän hereillä olo aikaa jos ei sitten väkisin herätä lapsia viideltä tai kuudelta aamulla.

Vierailija
30/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on pienet lapset, niin he oletettavasti ovat päivähoitoikäisiä ja voitte siis olla aamupäivät yhdessä? Enemmänhän siinä tulee yhdessäolotunteja, jos olette keskenänne vaikka 7-14, kuin illan 16-20. Ottaisin ilon irti, aamupäivästä ehtii hyvin ulkoilemaan, käymään uimassa, museossa, leikkipuistossa, kirjastossa... 

Ja jos taas on koululaisia, niin hehän ovat vielä 1,5kk kesälomalla, eli heidänkin kanssaan ehtii tehdä vaikka ja mitä. Lisäksi heillä ei tule niin paljon yksinoloa, jos toinen vanhempi on iltavuorossa ja toinen pääsee iltapäivällä töistä.

Vierailija
31/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3v ja 1,5v. Ja mies myös vuorotöissä eli aika usein tilanne se että molemmat ollaan iltavuorossa.. Ap

Vierailija
32/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä niin että uudelle työntekijälle laitetaan aina pari-kolme viikkoa samaa vuoroa ja sen jälkeen saman verran jotain toista vuoroa. Sen takia että jää paremmin päähän mitä missäkin vuorossa tehdään kun sitä on monta päivää putkeen. Tämän jälkeen laitetaan vuoroja tasaisemmin. Ei tunnu tähän mennessä ketään haitanneen.

Vierailija
33/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä niin että uudelle työntekijälle laitetaan aina pari-kolme viikkoa samaa vuoroa ja sen jälkeen saman verran jotain toista vuoroa. Sen takia että jää paremmin päähän mitä missäkin vuorossa tehdään kun sitä on monta päivää putkeen. Tämän jälkeen laitetaan vuoroja tasaisemmin. Ei tunnu tähän mennessä ketään haitanneen.

No joo ei kai se haittaisikaan mutta kun eräs toinen joka tuli tammikuussa kyseiseen työpaikkaan on myös joutunut tekemään koko ajan vain iltaa. Ja kuulin että pomo oli puhunut tästä kyseisestä henkilöstä että hän ei uskalla sitä laittaa edes aamuvuoroihin kun ei pärjää. Väkisinkin tulee mieleen että ajatteleeko minusta samoin. Ap

Vierailija
34/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo ei kai se haittaisikaan mutta kun eräs toinen joka tuli tammikuussa kyseiseen työpaikkaan on myös joutunut tekemään koko ajan vain iltaa. Ja kuulin että pomo oli puhunut tästä kyseisestä henkilöstä että hän ei uskalla sitä laittaa edes aamuvuoroihin kun ei pärjää. Väkisinkin tulee mieleen että ajatteleeko minusta samoin. Ap

Lähde pois. Yritä löytää vaikka aamupalakokin paikka jostain hotellista. Lapset ei ole aina pieniä ja menee kouluun.

Vierailija
35/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi repiä pelihousunsa kolmen viikon takia? Kannattaisi katsoa tuo ajan kanssa ja kysellä töissä, miten vuoroja jaellaan. 

Se on kyllä totta, että työhaastattelussa ei välttämättä kaikkea kerrota. Etenkin jos kyseessä on työ/ala johon on vaikea saada ihmisiä. Minä tiesin meneväni vuorotyöhön ja tämä ok. Kyselin haastattelussa myös yötöistä yölisien toivossa ja minulle sanottiin, ettei niitä tulee vasta kun on ollut todella pitkään töissä. Jollekin toiselle oli sanottu, että niistä kysytään etukäteen, sopiiko, ja voi kieltäytyä. No pari kuukautta meni ja tuli yövuoroja minullekin. Minua ei haitannut, ei niitä kuitenkaan kovin usein ole. Mutta todellisuus oli kuitenkin jotain muuta kuin mitä työhaastattelussa vähän kauniisti maalailtiin.

Iltavuorolaisella on kuitenkin aamupäivät vapaat. Eikö tämä mahdollista sen, että lapset on vain lyhyen aikaa hoidossa päiväkodissa? Miksi aamupäivä olisi huonompi aika olla lasten kanssa kuin ilta? Tätä en ihan ymmärrä. Ja vapaapäiviä on viikossa kaksi vuorotyöläiselläkin. Eivät ne aina viikonlopulle osu, mutta entä sitten? Jos miehellä on säännöllinen työ ja viikonloput vapaat, lapset voivat olla isän kanssa viikonloppuna ja äidin arkivapaat siihen päälle. Vai eikö isä ole tasaveroinen vanhempi, äitikö vain kelpaa ja isän kanssa vietettyä aikaa ei lasketa?

En ole ap, mutta voin omasta kokemuksesta kertoa, että lapset kasvaa koululaisiksi yllättävän nopeasti. Itse menin iltapainotteiseen vuorotyöhön, kun lapset oli 3 ja 5 v. Seuraavana syksynä jo isompi aloitti eskarin. Se tarkoitti, että vaikka minulla olisi ollut aamupäivä aikaa olla hänen kanssaan, hän oli eskarissa klo 9-13. Toki vein hänet ja aamupala syötiin yhdessä. Pienemmän kanssa vietin enemmän aikaa. Minulla olikin sitten töitä yleensä klo 14-22, ja mies huolehti illoista. Minulla oli noin joka kolmas viikonloppu vapaa töistä. Silloin oli paremmin aikaa olla lasten kanssa. Lopetin iltatyön, kun molemmat lapset oli koulussa. Käytännössä näin heitä vain vapaapäivinä, joita oli 6 kpl 3 viikon listassa, eli se oli ainoa syy vaihtaa pienempipalkkaiseen päivätyöhön.

Vierailija
36/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pomolla on ollut toisesta työntekijästä huonoa kokemusta. Ja haluaa nyt testata sinut kunnolla ennen kuin uskaltaa päästää siihen aamuvuoroon. Joten ottaisin tämän haasteena. Tee kaikki todella hyvin seuraavat viikot ja todista pomolle että olet luottamuksen arvoinen ja pärjäät myös siellä aamussa. Ilmeisesti aamussa vähemmän henkilökuntaa, jolloin pomon pitää olla todella varma että kaikki osaavat toimia tehokkaasti.

Vierailija
37/37 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pomolla on ollut toisesta työntekijästä huonoa kokemusta. Ja haluaa nyt testata sinut kunnolla ennen kuin uskaltaa päästää siihen aamuvuoroon. Joten ottaisin tämän haasteena. Tee kaikki todella hyvin seuraavat viikot ja todista pomolle että olet luottamuksen arvoinen ja pärjäät myös siellä aamussa. Ilmeisesti aamussa vähemmän henkilökuntaa, jolloin pomon pitää olla todella varma että kaikki osaavat toimia tehokkaasti.

Toivottavasti kyse olisi vaan tästä. Ap