Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTTUT PERJANTAIHIN***

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli odotan sitä lähtöä sinne äippäpolille synnytystapa arviointiin. Sielä pitäis olla noin klo 8.30. Jotenkin olen ihan hermona sitä odottanut eilisestä asti. En tiedä miks!Ja sitten vielä anoppi eilen soitteli ja kyseli kuulumisia niin sillä oli vähä sellainen fiilis,että jäänköhän suoraan sinne synnyttään.Ei kai ny sentää! Harmittaa vaan kun mies ei pääse mukaan palaverin takia :(

Tänään aamulla kipuilee alapää taas! Nyt aika koviakin kipuja tulee välillä. Supistuksia tuli jokunen illalla/yöllä. Aamulla on tullut yksi.

Mies lähti juuri töihin ja sanoi yrittävänsä tulla aikaisin tänään kotiin,kun haluasi lähteä mun kanssa kaupunkiin.Pitäis sille ostaa uudet farkut. Samalla pitäis hakee se rattaiden varasisärengas lastentarvikeliikkeestä kun soittivat että on nyt saapunut. (ei saatu silloin mukaan kun haettiin vaunut,kun ne olivat loppu)

No nyt menen väkään aamu palaan ja sitten luen lehden rauhassa!

Palailemisiin.

[color=yellow] Ihanan aurinkoista päivää kaikille kerttusille!

Lilli81 35+0 (JEE UUS VIIKKO)

Vierailija
2/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä luki että

ihanan aurinkoista päivää kerttusille!

Lilli81 35+0 (jee uus viikko)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]Ei enää uni tullut silmään, kun likka majottu meidän sänkyyn. Tuli äitille mahan kanssa ahtaat paikat. Kömmin sitten tähän koneelle lueskelemaan eilisiä juttuja, kun en niitä enää illemmalla päässyt katsomaan. Olihan pitkä pino muodostunut. Aattelin, että noilla toukokuisilla oli kanssa nää jätti pinot ns. näihin aikoihin. Nyt on pakko avata toinen sivu tohon ja ruveta vastailemaan tai kommentoimaan juttuja=)

Ihan ensiksi MIONA!!! Hus näytille, mikäli vieläkin sitkittelet kotona. Tarkoitus on nyt pelotella, mikäli muut eivät ole onnistuneet. Serkun vaimo joutui hätäsektion kautta kahdeksi viikoksi teholle - syy tunnissa pahentunut raskausmyrkytys.... Ja halaus perään..... Pidä huolta itsestäsi, toivottavasti sun olo kohenee ja pääsette vaavin kanssa turvallisesti maaliin. Ja se teillä käynyt mamma...... voi hyvä tavaton.... Just tuommonen ottaa niin paljon pattiin....

Suhmuralle onnea talokauppojen " virallistumisesta" ! Ja Helmis, kateellisena sitä teitin matkaa, voi menkäähän ja naattikaa oikeen kunnolla miehen kanssa.

Nänneistä ja rinnoista: Mulla on pihat laajentuneet ihan mahottomiks ja käyneet taas röpelöisiksi. No onhan tuota maitoakin tullut jo pitkään. Muuten on rintojen kasvu tyssännyt kokonaan ja mieskin tässä kyseli, että mihin sä oot sun tissit hukannu. No ne on mahan päällä=)

Ja tervetuloa uusille Kertuille! Oli taas muutama liittynyt tänne joukkoon iloiseen. Mukaan mahtuu aina!

Sitten mahan kaipuusta... Jotenkin tuntuu, että ymmärrän hyvin teitä, joilla on se viimonen kerta odotusta. Kyllä nuo liikkeet on niin ihania ja se miten niitä voi seurailla ja paijailla ja sitten itsekseen hymyillä. Itse haaveilen jo kolmannesta ja miehelle on selvästi tullut nyt se pelkovaihe. Se sanoo useesti, että haluu mut ja vauvan hengissä kotiin ja pysyis nyt vielä hetken. Ei eilenkään halunnut siskonsa pikkumiestä syliin ottaa. Ja sit se salaa pyyhki silmiään ja mietti, että meiän likka oli melkein puolta pienempi syntyessään... Voi kun mä sitten siitä ihan tillahdin ja olihan niillä synnärillä hauskaa kätilöillä. Kyllä ne meitä jo toivotteli asiakkaaks vierailun sijaan. Kattelivat mun kävelyä ja meinasvat ett kuukaus max.

S@n, mä oon tosiaan Lahdesta ja PHKS:n palveluja kulutan. Kukas lääkäri sulle siel päivystyksessä osu. On sen talon immeiset hyvinkin erilaisia. Nyt vaan rauhassa otat ja katselet miten se sun vuoto kehittyy. Kivaahan se odottelu polilla ei ole, mut useemmin siitä saa ittellleen rauhan, kun siitä et terkka sanoo jotain ympäripyöreetä ja pistää odotteleen. Tästähän oli joku muukin maininnu. Ota Panadol ja kato=) No supistuksista ja niiden tuntumisesta... Mun äiti on aikoinaan synnyttänyt ilman yhtään kivuliasta supistusta. Ensin pehmeni paikat ja sit tuli vaan ponnistustarve eli ehti juuri ja juuri sairaalaan=) Siinä mä vähän protestoin tota kivuista tietämistä, mut kyllähän se meitinkin mamma osas sairaalaan lähteä...

Jaaha - raskaana oleva nainen hehkuu... - eilen just satuin peiliin katsomaan (taitaa kuulostaa sille, ettei ole päivittäistä) No kuitenkin, tukka on ihan hirveessä kunnossa eli ponnarilla=) Silmän aluset on niin mustat, että vois luulla jo kuukauden valvoneen... Nenä edelleen punanen niistämisestä.... Hehkuupa juu tosiaan tää mamma...

Niin Eggis, Valtavasti onnea Maisterin tutkinnosta. ja koitahan jaksaa jumpat loppuun. Nostan hattua tuollaiselle! Iteltä tuo kävely tekee tiukkaa.

Ja sitten se totuus vaavin tavaroista... Mitään en oo vielä laittanut valmiiksi asti. Eilen oli pakko ostaa pikkunen podi ja potkupuku, kun oli se säikäytys ni tuntu et loppuu aika kesken. Edelleen omaa pesukonetta vartuilen ja aattelen, että sitten laitan kaiken kerralla... Sairaalakassia en oo pakannu. Jotenkin aattelen sitten lähtiessä ottavani mukaan, kun tiedossa kuitenkin on mitä haluan. Mies sitten osaa tuoda vaaville hyvät tamineet, kunhan nähdään kuka tulee ja mikä on keli. Likan kanssahan jäin yllättäen sairaalaan sisälle ja oli silloin niin hassu se marraskuu, että kesävaatteilla sairaalaan menin ja siitä 9pv kotiin mennessä oli jo lumi maassa ja 15 pakkasta, joten mies sai tuua mulle kaiken. Hyvin se siitä selvisi.

No johan tää aamu romaani riittää. Tarkotus ois lähteä käymään Hämeenlinnassa tänään, mut hiukan arveluttaa, kun tuo autossa istuminen on ihan tuskaa. Tästäpä päivän G: Miten paikat kestää pidemmät automatkat?

Lytte ja Masukki 32+6

Vierailija
4/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]aivan mahtavat ilmat ollut jo viikon melkeen...aurinko vaan paistelee ja kesä lähenee :)))

nyt muuten mahtuu nuo farkut taas mun jalkaan mistä valittelin etteivät mahdu mun jalkaan ja pähkäilin että mun masu on laskeutunut varmaan niin alas...

noh pöh...ilmeisesti vaavi vaan oli niin hassussa asennossa koko päivän ettei housut menneet kiinni...ilmeisesti sitä vaan alitajuisesti toivoo että: " Tulis jo" .

Nukuin viimeyön kokonaan heräämättä! mäkin oon saanut käydä vessassa kerran yössä nyt vähän aikaa...vaikka valittelin muutama viikko sitten että mikä mussa on vikana kun ei tarvii :D

[color=hotpink]Suhmuralle onnittelut omasta kodista/siis uudesta talosta! Mäkin haluun :)) *kateellisena* ;)

[color=red]mä kyllä uskon että tää vaavi on ja pysyy sinne la:n tietämille! esikoista odottaessani meinasin tulla hullux vikan kuukauden aikana kun neuvolassa lupailivat joka viikko että: ens kerralla sulla on VARMASTI se vauva jo...eikä ollut! vaan meni pari päivää la:n yli...

[color=hotpink]♥vielä tervetuloa uudet ja taustailleet kesäkuun kerttuset :)

[color=red]GUEEN:peräpukamat vaivaa täälläkin...tai ei ne oikeestaan oo vaivanneet kun ei oo kipeet mutta mullakin tuli verta pyllystä alku kuukausina...nyt ei oo tainnut tulla kuukauteen.

nenästä tosin on tullut niistäessä koko raskaus ajan :(

sitten kyselit että saakohan sairaalasa käyttää omia vaatteitaan?

-no mä kyllä uskisin että saa! Ite en jaksa sen takia raahata mukaan kun en haluu pyykkiä viedä kotiin.

[color=hotpink]S@N: sua oli masuasukki pelotellut...toiv kaikki menis nyt hyvin! ja mäkin uskon että vaikka et ollut noita supistuksia tuntenut mitä sulla oli mittailtu niin kun on se tosi kyseessä kyllä tunnet ne! (siis supistukset)

[color=red]MAGDALENA:voikun ihanan kuuloinen tuo sun opiskelija apuri! ja hyvä hintakin!...just mietin että pitäsköhän kokeilla muutamax päiväx semmosta kodinhoitajaa sitten synnärillä olo ajaksi...

saas nyt nähä. ukko sanoi että maksais ennemmin sitten äidilleen.

[color=hotpink]nyt on pakko mennä laittamaan puurot tulemaan ja syödä itsekkin jotain...jos vaikka sitten myöhemmin pääsis taas tagas :)

MORO!

p.s.tulkaas muutkin mammat laittamaan masukuvanne kartalle :)

linkki löytyy esittely pinosta

krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv32+6

Vierailija
5/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on taas perjantai, ihanaa!

tänään meen synnärille, mutta vain muksuni kanssa röntgeniin : ).

Lekuri märäs kuvia otttavan kun on ollut epämääräisiä kovia kasvu?kipuja pikkulikalla.

Eilen tuli kevätsiivousta tehtyä ja äitini oli auttamassa. Ikkunoita pestiin, keittiön kaappeja, uuni yms. ihanaa kun sai puhdasta, mutta koko keho varsinkin selkä ja lonkat huusi armoa koko yön..:(.Kauheesti jo supistelikin kun katoin lost:ia illalla että oikein joutu puhisemaan. No nyt tuntuu olo taas ihan hyvältä. Mutta kyllä mulla ainakin turvotus lisääntyy jos rehkin enemmän.

Eggikselle todella paljon onnea ja hatun nosto! Hieno suoritus!

Joku puhui sisäänpäin kääntymisestä kun on raskaana. Mulla on ainakin sitä, ei jaksa kiinnostaa muu maailman meno. samoin olen hajamielinen ja ajattelevampi jotenkin raskaana.

Joo tänään ohjelmassa terasin öljyyminen ja terasikalusteiden pesu/kuntoonlaitto. Ehkä kukkia myös vähän ruukkuihin. Meille tulee vieraita vapuksi ja on kiva istua ulkona jos hyvä ilma.

Lapsille on käytävä ostamassa vappupallot yms vappusälää.

kaikille kertuille hyvää viikonloppua ja hauskaa vappua! En usko että tulen koneelle viikonloppuna.

Vierailija
6/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B0A50] tai alkaahan tuo jo aamupäivä olla. kuudesta asti taas oltu hereillä. kävin jo uimassakin :) teki muuten hyvää, jotenkin paljon vetreämpi olo on nyt! muuten on kyllä viime päivät ollut tosi vaivainen olo, kun painaa alaspäin tuo vauveli. että eipä ole kovin hehkuva olo täälläkään ollut :)

eggisköhän se eilen kyseli siitä, että on sisäänpäin vetäytyvä olo. minä olen kanssa huomannut saman molemmissa raskauksissa. ei paljon muut jutut kiinnosta (varsinkaan se essee, mistä kerroin jo toissapäivänä :p). mulla on tässä raskaudessa ollut " onni" , kun olen ollut saikulla jo joulusta asti, niin on ollut aikaa keskittyä masun kasvattamiseen. tietysti omien voimien mukaan on pitänyt tehdä omia juttuja, välillä ei ole oikein mihinkään muuhun kyennyt kuin masun miettimiseen.

minä olen täällä ihan herkällä mielellä. melkein meinaa itku koko ajan tulla. teen nimittäin tässä samalla kokoelmalevyä synnytykseen. tai biisit olen jo kerännyt, nyt vain pitää vielä kuunnella kokonaisuus läpi ennen kuin polttaa. ja vähän väliä ajattelen omaa pikku poikaani, jonka viimeistään parin kuukauden päästä saan syliini. ja on muutenkin niin ihania biisejä :' )

napaan ei taida sen ihmeempiä kuulua kuin eilenkään. eikä nyt tule gallupejakaan mieleen... niin että IHANAA KEVÄISTÄ PERJANTAITA KERTUILLE!

gabriela rv 33+0

Vierailija
7/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh... mä en löydä mun näppiksestä noita hakasulkuja värien laittoa varten :( ... mut kuvitelkaa vaikka että tää teksti on sinistä ;)

Haikealla mielellä tässä istun ja kirjoittelen, sillä eilen illalla jouduimme viemään äitini kissan lopetettavaksi. Kissa oli jo 15 vuotta fyysisesti pirteä, mutta päässä alkoi heittää niin pahasti ettei voitu ottaa enää riskiä. Kesällä kissa olisi vain kärsinyt, kun ei voi päästää ulos (hyökkäili koirien päälle) ja nyt sillä napsahti pahemman kerran kun hyökkäsi myös minun ja koirani päälle. Onneksi säästyttiin vain pienillä vaurioilla, mutta ikinä en ole kissaa niin hurjana nähnyt! Kissa oli minulle tosi rakas ja läheinen. Muistan hänet kaikesta huolimatta ihanana kissana... ja suru on kova. Uskomme kuitenkin tehneemme oikean ratkaisun.

Toivotaan kaikki yhdessä että Mionalla on kaikki hyvin!

Eggis: Paaljon onnea Maisteruudesta (mitenköhän sanotaan?)! On varmasti ihana saada tässä vaiheessa paperit kouraan niin pystyy nyt rauhassa keskittymään pikkuiseen tulokkaaseen ja saa aloittaa sitten puhtaalta pöydältä maisterina kun palailet takaisin työelämään!

Ninni rv 31+2

Vierailija
8/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakasulut saa Alt Gr + 8 ja 9.

Vierailija
9/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh,

sitä kun ei pariin päivään pääse pinoja lukemaan niin sitten meneekin monta tuntia kun kaikki kahlaa läpi :) Ja mitäänhän ei voi jättää lukematta, että tietää missä mennään.

Toivottavasti Mionalla on kaikki hyvin ja olet saanut asianmukaista hoitoa. Peukut pystyssä täällä. Niin kuin täällä on ollut puhetta niin raskausmyrkytyksen kanssa ei ole leikkimistä.

Imetyspaidoista: Edellisten kahden kanssa mulla ei niitä ole ollut, enkä ole osannut kaivataan. Olen käyttänyt noita ns. paitiksia jos olen tiennyt imettäväni edes puolijulkisesti. Nyt sitten miehen sisko kehui joulun aikaan imetyspaitoja ja niinpä minäkin sitten HM:ltä ostin yhden teepparin (19,90) jemmaan, mutta olen sitä jo nyt jonkun verran pitänyt, imetyskäytöstä ei vielä ole siis kokemusta.

Tänään ollaan lähdössä Pohjois-Kymenlaaksoon ajelemaan, matkaa tuommoiset 500 km. Joku kyselikin autossa istumisesta näillä viikoilla. Minua ei nyt ainakaan hirvitä, mutta voi olla, että matkan päällä käy mielessä, että vois olla jossain muuallakin. Esikoista odottaessa tehtiin tuo reilun 1000 km viikonloppu reissu viikkoa ennen la:ta ja se meni ainakin ihan hyvin.Täytyy vaan muistaa, ettei kiirettä ole ja pysähtyä vaikka vaan jaloittelemaan aina kun siltä tuntuu.

Kuka olikaan menossa röntgeniin tytön kanssa? Me käytiin eilen ja mies menee taas tänään tytön kanssa (4.s yritys) jos vaikka saataisiin hampaat kuvattua. Meillä tyttö on aika arka uusia asioita kohtaan eritoten ja kaikki uusi pitäisi osata tehdä heti täysin oikein. Nyt se sitten jännittää tuota röntgeniä niin ettei olla saatu kuvia otettua. Normaalisti olen jo niin tottunut että tytön kanssa kaikki kestää, kun tarvitsee ensin aikaa sopeutumiseen, mutta tuommoiset hommat on hankalia. Aina on joku uusi asiakas odottamassa vuoroaan ja pakottamalla kun siitä ei tule mitään. Siinä hommassa tuskastuu niin lapsi kuin vanhemmatkin sekä se röntgenhoitaja. No peukut pystyssä, että tänään saadaan kuvat. Itse tyttö illalla sanoi, että tänään ne otetaan niin josko se nyt onnistuisi.

Onnea oikein paljon Eggikselle maisterin papereista ja oliko se Suhmura? joka oli talokaupat tehnyt. Onnea vielä kerran.

Sitten omaan napaan: Eilen neuvolassa kaikki hyvin. Paino nousee edelleen, mutta siitäkään ei ole vielä huomauteltu yhtään eli ei kait mitään hälyyttävää, vaikka itseäni hirvittääkin saako niitä sitten ikinä pois.

Nyt pitää ruveta pakkailemaan ja hoitaa koti siihen kuntoon, että on sittten mukava palata kotiin, kun ei ole täys kaaos. Ja kukat kastella jne. jne.

Mietin tässä vaan pitäiskö sairaalakassi ja kaukalo + vaavin vaatteita pakata reissuun mukaan jos vaikka tulee lähtö synnytämään. Näin nimittäin joku aika sitten unta, että tämä poitsu syntyi vappuna kun on oltiin Kouvolassa ja niin siinä sitten piti mennä Kotkaan synnyttämään. Onkohan tuo kassin mukaan ottaminen hätävarjelun liioittelua... En kyllä usko, että tämä täältä vielä kuukauteen tulee, mutta jos sittenkin?

-Magpie rv.35+0, tytöt 08/00, 05/02-

Vierailija
10/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnille sympatiat kisun johdosta. Vaikka ikävä varmasti onkin oli ratkaisu varmasti oikea etenkin vauvaa ajatellen, ettei sitten olis tehnyt mitään vauvalle vaan. Me lopetettiin aikoinaan 7v. koira kun sillä alkoi päässä myös heittää, oli rankka päätös koska koira oli muuten terve ja vielä elämänsä parhaassa iässä mutta lopulta koira puri mua niin että jouduin ihan tikattavaksi, niin vasta sitten herättiin ettei tosiaan ole leikin asia jos eläin alkaa seota.

Eggikselle tosiaan onnea! Mahtava fiilis varmaan, etenkin näin vauvan syntymän alla, että saa asioita " pois" alta...Onnittelut!

Toivottavasti tosiaan Mionalla on kaikki ok, toivottavasti olet lähtenyt näytille.

Sisäänpäin kääntymisestä...mäkin olen huomannut ettei mua kiinnosta oikein mikään normaali, siis ei tekis mieli ottaa vastaan vieraita eikä käydä itsekään missään. Viihdyn kotona erinomaisesti ja voisin vain lueskella ja ihmetellä mahaani ja lapset on jotenkin nyt erityisen lähellä, siis omat lapset, mietin monesti että hitsi, seitsämän vuoden päästä tämä masuasukki on tuolainen ihana iso koululainen jonka kanssa voi jutella kaikenlaisia asioita! Vauvalle vaan tekismieli laitella kaikkea ja miehen kainalossa köllötellä...

Mies tulikin juuri käymään kotona, palaanpa kohta taas astialle.

t. mariadee 31+0!!

Vierailija
11/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä uusimmasta päivityksestä hävinnyt koko lista vai eikö minun koneella vaan aukea kaikki näkyviin?

Meinasin kokeilla onnistunko masukuvan lisäämään galleriaan.

Täytyy se osoite etsiä muualta.

-Magpie -

Vierailija
12/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole nukkunut tähän asti, vaan ollut harvinaisen aktiivinen! Eli lähdin toimittamaan asioita jo heti kahdeksan jälkeen, tuli kirjastossakin käytyä samalla. Ja nyt ihan puhki ja poikki. Päiväunet kuullostaa todella houkuttelevilta.

Toivottavasti Miona on nyt vihdoin asianmukaisessa ja asiantuntevassa hoidossa. Saa nähdä onko Mionan jälkeläinen ensimmäinen Kerttu? Eikös hänellä ihan hyvin ollut jo viikkojakin kasassa? Valistakaapa joku, kun en mahtipinosta muista..

ONNEA VIRALLISELLE MAISTERILLE!

Nyt onkin hyvä sitten ottaa rennosti ja valmistautua lapsen syntymään..

Täällä oli puhetta jossain vaiheessa myös raskaana olevan hehkumisesta.. Tiedä tuota, ainakin siinä mielessä sisäisesti hehkun, että on valtavan lämmin koko ajan. Takkia en tarvitse ja tekisi mieli shortseilla kulkea. Tosin vielä olen onnistunut häveliäästi olemaan normaaleilla housuilla. Lasketaanko tämä hehkumiseksi? Sen olen huomannut, että näin raskaana ollessa ei ole niin kriittinen omaa ulkonäköään ajatellen kuin ennen raskaana oloa. Eli kun turvottaa ja on kertynyt tuota rasvaa reisiin sekä lantiolle ja hiuksiakaan ei jaksa laittaa, niin silti kun katsoo peiliin niin näkee kauniin naisen. En siis kiinnitä huomiota kauneusvirheisiini. Joita varmasti on. Jotka huomaan myöhemmin kun katselemme tältä ajalta otettuja kuvia..

Lytte ja Autossa istumisG: Viime lauantaina ajelimme yhteensä lähes 500 km, kyläilemään aamulla ja illalla takaisin. Eipä tuo oikein tuntunut missään, yksi tauko pidettiin molempiin suuntiin että sai välillä kävellä ja oikoa jäseniään. Pitäisi sujua siis pitempikin matka, ainakin kyytiläisenä ollessa, pitäkää useampi tauko jos puutuu.

Nyt voisin keittää aamukahvit (aamupäiväkahvit)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+6 (huomenna taas uusi viikko, vähiin käy!)

Vierailija
13/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuossa eilen mietin, että taitaa Mionan vauva olla ensimmäinen kerttuvauva. Aika hyvin onkin, ettei kukaan ole vielä vauvaa saanut. Yleensä on aina joku, jonka vauva syntyy vähän turhan ajoissa. Ja toivottavasti Miona on hyvässä hoidossa ja kaikki kunnossa.

Nuo imetyspaidat pitää kyllä käydä katsastamassa. Minäkään en mielelläni tuota kolmen lapsen venyttämää mahaa näyttele imettäessä. Yleisillä paikoilla nuo imetyspaidat on tosi käteviä. Eikä näytä tuo hintakaan olevan kovin paha. Mä en muista tarkkaan mitä se mun teettämäni paita maksoi, mutta alkoi se ainakin kolmosella, jos ei nelosellakin. Silloin niitä ei vielä saanut normaalikaupoista.

Autossa en oo pitkiä matkoja istunut. Tai no pääsiäisenä ajeltiin n. 150km putkeen. Sellanen matka taittui vielä ihan hyvin. Mulla meinaa vaan vessahätä tulla aika nopsaan ja 100km jälkeen alan jo katella mukavan näköistä huoltoasemaa. Ennen la:ta ei tarvi minnekään pidemmälle enää lähteäkään.

Maisterille onnittelut täältäkin!

Joku oli joutunut luopumaan vanhasta kissasta, osanottoni!

Viime yönä näin kaksi unta synnytyksestä. Toisessa kaikki meni ok ja poika syntyi. Toisessa unessa menin näytille rv40+2 ja ultrassa selvis, että vauva on perätilassa. Painoksikin arvioitiin reilusti yli 4kg. Päätettiin sitten tehdä sektio, mutta vedet menikin samalla kun kätilö teki sisätutkimusta. Siihen sitten heräsin... Alkaa nuo jutut näköjään tulemaan uniinkin. Kyllä se lähestyvä synnytys on mielessä entistä enemmän. Kääk!

Nyt en kyllä muista, mitä muuta piti kommentoida..

Mukavaa viikonloppua ja vappua kaikille!

Mirju ja pikku-pööpöti 32+5

Vierailija
14/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä nyt yöllistä kärsimystä. Tunnin välein kävin pissalla, rrrrraivostuttavaa. Yritin vääntelehtiä pöntöllä, nostella vähän vatsaa, niin että viimeisetkin lirut tulis, mutta ei, aina vaan riitti ja riitti pissaa. Heräsin monesti siihen, että vääntelehdin vatsaa pidellen kun supisti kipeästi. Nyt on alapää höllänä. Kätilö käski tehdä vain välttämättömimmät kotihommat. Semmoiset ohjeet annettiin, et jos on kipeitä supistuksia n min kestäviä n tunnin ajan, niin polille tarkistuttamaan. Jos jotain, niin ottavat sisälle lepäilemään. Nyt siis pakko relata. Kaikki, joilla on lapsia niin tajuavat, miten vaikea se on käytännössä toteuttaa, vaikka haluaisi.

Onnea Eggigselle!!

Ja samoin onnea kaikille, jotka onnitteluja ansaitsevat =). Kun en lahopää muista kuka teki ja mitä.

Mionalle tsemppiä!!

Tässähän voi jo ruveta veikkailemaan, kuka ehtii ensimmäisenä vauvansa noutaa =). Lilli vai Miona? Vai joku yllätysnimi, esim minä =). Mulla ei mitään riskiraskauteen liittyviä oireita, paitsi se rdiab, mikä hyvässä hollissa. Mulla on vahva tunne, että ensi kuussa syntyy mun vauva. Mutta ei sitä koskaan tiedä. Toiset joutuu kärsimään ennenaikaisesta kivuliaista suppareista pitkäänkin. Mulla ei aiemmin ole tätä " ongelmaa" ollut, joten ihmeissäni olen.

Muuta en nyt keksi. Aurinkoista päivää!

Magdalena 34+2

Vierailija
15/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aamua.. Masulla oli vallaton yö.. Nukkumaan mentiin masun kanssa viiden aikaan. Vaikuttaa varmaan myös se, että jäin yövuorosta lomalle.. Masulainen taitaa olla rytmeissä vähän sekaisin.. ja sitä ns. hekumointia oli viime yönä sitte riittämiin. Hikoilin, kun pieni eläin. Ikkunat auki ja välillä takapihalle seisoskelemaan. Hehkuminen ei varmaan tarkoittanut sitä?!? Heh :)

No, sain onneks nukuttua nyt aamusta.

Auts, eläimen lopetaminen on aina yhtä kamalaa. *Iso voimahali*.

Kerran sen kamaluuden kokenut..

Oltiin eilen anopin ja miehen kanssa kaupungilla. Anoppi halusi ostaa mulle jonkun kivan kesäpaidan.. No, kierrettiin sitten muutama kauppa, ja sovittelin joitakin isompia vaatteita. Ei mikään ollut sopiva. Normaalisti olen kokoa M, mutta nyt ei mennyt edes XL. Kaikki vaatteet tuntuivat nukenvaatteilta, eihän tämmönen hylje niihin mahdu.

Anoppi oli kuitenkin sitkeä ja kantoi sovituskopperoon mulle uusia kokeiltavia.. Onneks alkoi tekemään mieli jäätelöä ja anoppi ymmärsi, että kiitos riittää..

Anoppi on ihana! Mennäänkin vappuna sinne syömään.. Tulee kaikki miehen sisarukset lapsineeen.. Traditio, jota ododtetaan tammikuusta. Siellä on N-I-I-N hyvää ruokaa ja näkee kaikkia aina pitkästä aikaa..

Mies soitteli just, että tuleekin jo kotiin. Tänään on siivoilua ja ilmapallojen puhaltamista. Simaakin voi jo maistaa illalla.

Ihan ilmakin ulkona, toivottavasti ei ole kylmä tuuli..

Kaikille Kesäkertuille oikein aurinkoista ja lämmintä Vappua!!

MariAnn rv 32+1

Vierailija
16/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pikainen galluppi pystyyn: Onko joku hakenut tänään äitiyspakkausta postista? Onko jollakulla muulla vielä hakematta?

Te, jotka ootte hakenu, kertokaa, mitkä oli kivoja vaatteita -05 pakkauksessa teidän mielestä!

Vauvatavaroista, edelliseen liittyen, mulla on pakkaus vielä tulematta, enkä oo mitään viittiny vielä pestä, ennenkuin se tulee (on niin vähän vaatteita). Talkin oon ostanu ja sen ja vau-paketin vaipat oon vieny pesuhuoneeseen... :-) Vielä ois hommattavaa, kun vaan muistais, mitä... Muistilappu hukassa... :-)

Summerska

Vierailija
17/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Ihan ekana ONNEA MAISTERI-EGGIS :)[/color]

[color=blue]Ninni78 Halaus! Eläimestä luopuminen on tosi surkeeta, mekin jouduttiin luopumaan meen toisesta kisusta kun ei alkanut tulla tytön kanssa toimeen. Ei sentään tarvinnut lopettaa, kun löytyi uusi ihana koti, mutta meille se oli menetys :([/color]

[color=red]AutomatkaG: Mua ei saa enää autoon istumaan yli 20km, sen verran just kestää. Mulla kun tuo maha on jotenkin ihan hiton korkeella ja istuessa tuntuu että vauvan varpaat tulee kurkusta ulos :)

Muita juttuja en muista joten siirrynkin tästä sulavasti kertoilemaan omasta olemisestani :)

Mä kävin tänään varaamassa vihdoin vaunut!!! Kävelin vaunu-aittaan ja takas, yhteensä melkein 10km ja nyt on kyllä sellaiset fiiliksetkin...

Mutta aah, ne vaunut, oli se sen arvoista!!

Meille tulee siis Teutonia Prestiget, matalaprofiilirenkailla (miehen toive :)) ja pehmeellä kantokopalla. Väriksi valitsin 2650, elikäs se on musta höystettynä limellä. Aika raikas yhdistelmä, vaikka musta ei varmaan siltä kuulostakaan... Nyt pitää malttaa toukokuun puoliväliin ja saan kiesit hakea. Jipii!!!

Laitoin just jauhelihakeiton valmiiksi niin saadaan lämmittää kun tullaan kaupoilta. Lähden pian tilittämään häälahjashekkejä, niin saadaan se hanimuuni maksetuksi samantien :)) Sitten tytön päiväkodille, jossa on tiedossa vappubileet. Sieltä sitten Jumboon ihanaan perjantaihässäkkään ruokaostoksille. Mä oon varmaan illalla ihan död!

Toivottavasti tosiaan se [b]Miona[/b] on hyvässä huolenpidossa ja pikkuinen malttaisi masussa vielä hetken. Mäkin tosiaan jännäilen kuka kertuista mahtaa olla eka, joka vauvelinsa saa lunastaa. Sen puolesta uskallan laittaa rahani, että minä se en ole :) Varmaan keikun täällä vielä heinäkuulla, olkoon kuinka ennakkoivia suppareita tykkää. HIH!

Nyt mukavaa päivää kaikille ja palaillaan!!

Helmis ja Onsku 32+0 :))))[/color]

Vierailija
18/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti on haettu.. Kivoja ne kai oli kaikki. Mun edellinen on niin kaukana historiassa, etten eroa muista.

Aika paljon kaikkea enemmän oli tässä uudessa pakkauksessa. Haalarikin on tarkoitettu pienelle vaaville. Silloin aiemman pakkauksen (-97) puku meni pojalle vuoden ikäisenä ja poika oli ihan normaalin kokoinen lapsi. Muutenkin vaatteissa on pienempiä kokoja. 60cm:siä vaatteita ei aiemmin tainnut olla kuin muutama. Suurin osa oli 80 senttisiä..

Uusia juttuja on mm. tuttipullo, vaipat, talvitamineet (samaa sarjaa, ennen oli vaan haalari)ja oli kai niitä muitakin mitä miehen kanssa mietittiin..

Tarkoituksena oli ettei mitään tavaroita hommata ennen syntymää, mutta toisin kävi. Koko suku odottaa tulokasta niin innoissaan, että vaatteita ja muita tarvikkeita on tullut kaapillinen. Itsekkin alkanut kierteleen tavaratalojen ym. kauppojen pienten osastoja.. Joitakin pieniä hankintoja (pulloja, öljy, ym.) ja autoon istuin on vielä hommaamatta. Käytiin valitsemassa jo millainen otetaan. Nyt vaan täytyy löytää paikka, mistä ostetaan.

MariAnn

Vierailija
19/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow:

Tykkäsin oikeastaan kaikista äitiyspaketin vaatteista (uusia ja ilmaisia niin mikä ettei). Erityisesti silmää hiveli:

- Sinivalkoinen body jossa oli norsu

- Vaaleanvihreät potkuhousut joissa oli (muistaakseni) tiikeri

Yksiväriset, ilman kuvaa ei niin oo hauskoja, mutta kaikki oli kyllä äärettömän plussaa..

Pienet päiväunet tuossa otin ja nyt taas jaksaa. Pyykkiä pitäisi pistää koneellinen pyörimään ja laittaa ruokaa tulemaan. Kuinka muuten on kaupat auki nyt tulevana viikonloppuna? Vois vappu-einekset hakea miehen kanssa kaupasta. Ei tarvitse yksin raahata.

Vierailija
20/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

justiinsa kaupungilta kotiuduttu ja oli kyllä tuskaa tuo shoppailu...meinaan tonne alapäähän vihloi välillä sen verran että oli pakko pysähtyä. Miehelle takkia etittiin mutta ei löytynyt. Kuulemma liian kalliita tai liian huonosti istuvia tai liian ihan mitä vaan. Turhan tarkka vissiin toi mies.

masussa jyntättiin taas viime yönä kunnolla. Nyt jo potkut välillä ihan sattuu!

nyt väsyttää niin että pakko mennä huilaamaan. Tyttö on mummilla joten pitää hakea se reilun tunnin päästä. Äkkiä unta palloon jos meinaa ehtiä!

Mionalle tsemppiä, toivottavasti kaikki hyvin!

QUEEN RV35+0 uus viikko jee jee